هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

هدف سایت جامع گردشگری تورکیش-تورمشهد.com معرفی جاذبه های گردشگری و تفریحی ایران و جهان می باشد تا بتوانید در برنامه  سفر خود قرار دهید و از این همه زیبایی لذت ببرید. در این پست به معرفی یکی از طبیعت های زیبا و خوش آب و هوای ایران به نام گردنه حیران می پردازیم.

گردنه حیران از مهمترین جاذبه ‌های گردشگری روستای حیران است که در مسیر راه ارتباطی آستارا – اردبیل قرار گرفته ‌است . این گردنه  آخرین منطقه حفاظتی استان گیلان می‌ باشد از یک طرف مشرف به کوه‌هایی است که پوشیده از جنگل‌های انبوه‌است و از سویی مشرف به دره‌ای نه چندان عمیق که از میان آن رود آستارا ، آقچای عبور می‌کند این رود تعیین کننده مرز استان گیلان ایران و کشور آذربایجان است، همچنین نصف جنگل ها و مراتع آن متعلق به ایران و نیم دیگر در کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

روستای زیبا حیران به دلیل طبیعت بکر و آب و هوایی دلنشین از مناطق گردشگری جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی محسوب می شود. گردنه حیران تقریباً بیشتر مواقع در زیر ابرى از مه پنهان است، دره ‌ها و کوهپایه‌ هاى پوشیده از گل‌ ها و گیاهان جنگلى و مرتعى و گاو هایى که در حال چرا هستند با چشم ‌انداز زیبایى از کندو هاى عسل ، هر ببینده ای را متعجب می کند.

سازمان جنگلداری استان امکانات تفریحی و گردشگری را در گردنه حیران ایجاد کرده و همچنین تله کابین در حال نصب بر روی این منطقه می باشد.

آدرس : جاده اصلی اردبیل به آستارا – ابتدای تونل اردبیل تا ۵ کیلو متری آستارا، فاصله تا مرکز شهر ، ۴۰ کیلومتر

ایران, جاده حیران

گردنه حیران

جاده آستارا _ اردبیل, گردنه حیران

گردنه حیران

جاذبه های گردشگری ایران, گردنه حیران

گردنه حیران

ایران, گردنه حیران

گردنه حیران

منبع: تورکیش-تورمشهد.com

:
  • ۹۵/۱۲/۱۷
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش