هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کشور عزیزمان ایران دارای چندین استان است و هر استان از زیبای های منحصربفردی برخوردارست در این راستا وبسایت جامع گردشگری تورکیش-تورمشهد.com قصد دارد تمامی این زیبای ها را برای اطلاعات بیشتر شما گردشگران معرفی کند. در این پست به  استان سرسبز و خوش آب و هوای گلستان سفر می کنیم.

پارک جنگلی ناهارخوران

ناهار خوران در ۴ کیلومتری جنوب شهر گرگان قرار دارد و یکی از تفرجگاه های پربازدید و قدیمی استان گلستان بشمار می رود. ناهارخوران دارای رودخانه، جنگل و در دامنه نسبتا پرشیبی جای دارد. ناهار خوران دارای تپه باباطاهر، محوطه و میدان ناهارخوران، جنگل دست کاشت، کاج و ناحیه معروف به پارادایز که شامل هتل ها، رستوران ها، شهر بازی بچه ها، بازارچه خرید و … می باشد شرایط مطلوبی را برای گذران اوقات فراغت همراه با آب و هوای معتدل و فضای سرسبز برای گردشگران فراهم کرده است.

گلستان, ناهارخوران

پارک ملی گلستان

پارک ملی گلستان نخستین پارکی است که در ایران عنوان پارک ملی را به خود اختصاص داده است. این پارک با داشتن اقلیم های متفاوت و مناطق زیستی متنوع جنگلی، استپی و چشم اندازها و مناظر طبیعی دلنشین از جمله جاذبه های گردشگری استان گلستان محسوب می گردد.

گلستان, پارک ملی گلستان

آبشار کبودوال

این آبشار در ۴ کیلومتری جنوب شهرستان علی‌آباد کتول و در عمق دره‌ای از جنگل‌های انبوه قرار دارد. و با عبور از جنگل زیبای کبود وال به آبشار بی نظیر می رسید که از چشمه‌های جنوبی ارتفاعات تشکیل شده است، زلال و شفاف و قابل آشامیدن می‌باشد.

گلستان, آبشار کبودوال

آبشارهای شیرآباد

آبشارهای شیرآباد در ۵۵ کیلومتری شرق گرگان و ۶ کیلومتری جنوب شهرستان خان ببین در حدفاصل شهرهای علی آباد کتول و آزادشهر و در جنوب روستای شیرآباد واقع گردیده اند. آب این آبشارها با درخشندگی و شکوه خاصی از ارتفاع زیاد به داخل استخرهای پایین‌ دست فرو می‌ریزند، آبشار شیرآباد به شکل پله ای بوده و دربرگیرندهٔ ۷ آبشار است. بزرگ ترین آبشار آن ۳۰ متر ارتفاع دارد و ۲ حوضچه با عمق ۴۰ تا ۸۰ متر در پای دیواره آن به وجود آمده است.

گلستان, آبشارهای شیرآباد

آبشار باران کوه

آبشار باران کوه در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی گرگان در مسیر رودخانه شصت کلا و پارک جنگلی باران کوه واقع شده است. ریزش مداوم آب به صورت قطرات ریز و درشت شبیه باران از بالای صخره های پوشیده از خزه زیبایی بی نظیری را به این آبشار بخشیده است.

گلستان, آبشار باران کوه

آبشار لوه

آبشار لوه در استان زیبا و سرسبز گلستان در محدوده شهرستان مینو‌دشت، در ۲۰ کیلومتری شرق گالیکش و در جنگلی انبوه واقع شده  است و همچنین همجوار با پارک ملی گلستان می باشد. آبشار لوه در امتداد یک شیب پلکانی به صورت طبیعی از صخره ها فرو می ریزد و دارای پنج طبقه ست که درر داخل دره ای به عمق ۳۵ متر و پوشیده از درختان جنگلی از قبیل ممرز، افرا توسکا واقع شده و مکانی زیبا و دلنشین برای گردش و لذت بردن از یک هوای دلچسب می باشد.

گلستان, آبشار لوه

چشمه گل رامیان

چشمه منحصر بفرد گل رامیان در ۵ کیلومتری جنوب شهر رامیان واقع شده است. این چشمه یک استخر طبیعی بیضی شکل است که طول آن ۹۰ متر، عرض آن ۸۰ متر و عمق آن بین ۴۴ تا ۸۰ متر می باشد.

گلستان, چشمه گل رامیان

اسکله بندرگز

اسکله تفریحی بندر گز در فاصله ۴۲ کیلومتری شهر گرگان واقع شده است. بندری با قدمت تاریخی که از دوران قاجار به عنوان قطب مهم اقتصادی و تجاری منطقه استرآباد محسوب می شد. از طرفی مجتمع ساحلی بندرگز نیز موقعیت قابل توجهی از نظر جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و همچنین در ضلع جنوبی هم در میان جنگل های پهن برگ گردشگاه هایی وجود دارد که از جذابیت های گردشگری برخوردار است.

گلستان, اسکله بندرگز

روستای جهان نما

روستای جهان نما در جنوب شهرستان کردکوی واقع شده است.این منطقه توریستی به دلیل داشتن چشم اندازهای زیبا و مشرف به تمام نقاط جلگه ای از جمله کردکوی، گرگان، خلیج گرگان، میان کاله، بندر ترکمن و سایر روستاها، طبیعت زیبا، برخورداری از آب و هوای مناسب از مناطق جالب و منحصر به فردی است.

گلستان, روستای جهان نما

میل گنبد

بنایی تاریخی از سده چهارم هجری است که در شهر گنبد کاووس است. این بنا که بلندترین برج تمام آجری جهان به‌شمار می‌آید بر فراز تپه‌ای خاکی که نزدیک به پانزده متر از زمین بلندتر است قرار دارد و بلندای بنا به همراه پی آن ۷۲ متر می‌باشد.

گلستان, میل گنبد


منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

  • ۹۶/۰۱/۱۰
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش