هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سفرهای داخلی با تور های داخلی

امروزه استفاده از خدمات مسافرتی و اقامتی تفریحی تورهای داخلی به عنوان یکی از مهم ترین گزینه های پیشرو مسافرین برای سفر به اقسانقاط داخل کشور مطرح هستند. این تورها به دو نوع کلی تورهای زمینی و تورهای هوایی دسته بندی می شوند. تورهای زمینی بیشتر به منطور طبیعت گردی و با قطار صورت می گیرد که حسن آنها در نوسان پایین نرخ های آن در فصول مختلف سال است. اما در مقابل آن تورهای هوایی که طرفداران بیشماری هم دارند معمولا با نوسان های زیادی در نرخشان در طی سال همراه هستند. تورهای هوایی و زمینی در ایام تعطیل سال به دلیل افزایش ترافیک مسافرت ها و حجوم مسافرین برای سفر معمولا با افزایش نرخ همراه است که این افزایش برای تورهای هوایی قابل توجه تر است. حال به شرح مختصری از مهم ترین تورهای داخلی و استقبال از آنها در فصل تابستان می پردازیم.

تور کیش در تابستان

جزیره کیش به دلیل برخورداری از جاذبه های گردشگری فوق العاده یکی از توریستی ترین نقاط جنوب کشور است. در ایام نوروز هر ساله کیش به دلیل آب و هوای مطبوع و سواحل زیبای خود پذیرای مسافرین بیشماری است که این به نوبه خود ترافیک مسافرت ها را به این جزیره سنگین می کند. افزایش مسافرت ها در این ایام از یه طرف و تنوع پروازهای کیش از طرف دیگر باعث افزایش نرخ تور کیش به طور سرسام آوری خواهد شد. اما در نقطه مقابل آن در فصل تابستان با افزایش دمای هوا و نامساعد شدن شرایط جوی این جزیره تعداد مسافرین جزیره کیش بسیار کاهش یافته و به تبع آن نرخ تور های کیش نیز بسیار کاهش می یابد. این امر باعث نارضایتی آانس های مسافرتی می شود چرا که خسارت سنگینی را بر روی دست آنها بر جای خواهد گذاشت. تا آنجا که آزانس ها برای جلب توجه مسافرین کیش مجبور به ارائه برخی تورها به صورت رایگان می شوند.

تور های داخلی, کیش, تور کیش

تور قشم در تابستان

قشم بزگترین جزیره واقع در جنوب ایران واقع در سواحل خلیج همیشه فارس است. این جزیره همانند کیش منطقه آزاد بوده و سواحل نیلگون آن در بین ایرانی ها زبان زد عام و خاص است. از این رو این جزیره نیز همواره علاقه مندان خاص خود را داراست و گردشگران داخلی و خارجی بیشماری همه ساله از آن دیدن می کنند. تور قشم هم مخاطبین خاص خود را داراست بویژه در ایام نوروز که بهترین شرایط جوی در قشم حاکم است بر متقاضیان این تور افزایش می یابد. اما درست برعکس آن در فصل تابستان بویژه در تیرماه و مردادماه به دلیل شرایط نامساعد جوی حکم فرما بر این جزیره که شرایط را برای مسافرین سخت می کند، تعداد مخاطبین قشم زیزش شدیدی را در پی خواهد داشت. این امر به نوبه خود باعث افت شدید نرخ تورها برای مسیر قشم می شود.

قشم, فصل تابستان, تور قشم

تور مشهد در تابستان

مشهد کلان شهری واقع در شمال شرق ایران است که از لحاظ وسعت و میزان جمعیت بعد از تهران دومین شهر بزرگ کشور است. این شهر مرکز استان خراسان رضوی است که البته در دوره حکومت نادرشاه افشار پایتخت ایران نیز بوده است. از انجا که بارگاه مظهر امام رضا (ع) در این شهر واقع شده است لذا این شهر همواره یکی از قطب های مسافرتی در داخل کشور است. در ایام نوروز و تعطیل سال بویژه سالروز تولد آقا امام رضا (ع) شاهد حجوم زائرین و مسافرین به این شهر هستیم و مشهد همواره طبق آمار در رتبه های بالای ترافیک سالیانه مسافرین قرار دارد. تور مشهد از لحاظی آماری بعد از تور کیش بیشترین مخاطبین را به خود اختصاص می دهد، منتها با این اختلاف که در فصل تابستان برعکس کیش و قشم نه تنها از تعداد مسافرین آن کاسته نخواهد بلکه بر میزان آنه افزوده می شود. آزانس های مسافرتی که تور مشهد را پوشش می دهند در فصل تابستان نیز از عملکرد این تور راضی هستند. چرا که نوسان چندانی برای این تور در تابستان مشاهده نمی شود.

مشهد, فصل تابستان, تور مشهد

 

صرفا جهت اطلاع!

 تور داخلی شامل چه چیزهایی است؟

 تور داخلی عموما شامل بلیط هواپیما رفت و برگشت, اقامت در هتل , استقبال فرودگاهی , صبحانه به صورت بوفه و تخفیفات گردشگری می باشد. به صورت خاص برخی هتل ها تور را با نهار عرضه می کنند . برخی هتل ها نیز ترانسفر برگشت دارند.


 آیا امکان کنسلی تور داخلی وجود دارد ؟

 اگر پرواز به صورت سیستمی باشد امکان کنسلی پرواز وجود دارد البته با درصد جریمه. اگر پرواز به صورت چارتر باشد امکان کنسلی وجود ندارد و پرواز سوخت کامل می شود. کنسلی هتل هم به شرط فروش مبلغ با درصد جریمه بازگردانده می شود.


 چرا تور داخلی به صرفه تر است؟

 زیرا در تور داخلی , پرواز به صورت چارتر و هتل ها به صورت گارانتی می باشد. در صورتی که اگر به صورت جداگانه اقدام به سفر نمایید باید هتل را با نرخ آزاد خریداری نمایید و اگر بلیط از فرودگاه خریداری شود چند برابر بلیط چارتر است.


 نرخ تور داخلی برای رده های سنی مختلف چگونه است؟

 برای افراد بالا ی ۵ سال  تور , کامل محسوب می شود یعنی شامل پرواز و هتل. برای افراد بین ۲ تا ۵ سال فقط هزینه پرواز محسوب می گردد. برای افراد زیر ۲ سال هزینه بین ۱۰۰/۰۰۰ تا ۱۲۰/۰۰۰ تومان به عنوان بیمه پرواز استرداد می گردد.


 مدارک لازم جهت ثبت نام تور داخلی چیست؟

 مدارک شامل اسامی (نام و نام خانوادگی به همراه پیشوند و پسوند در صورت وجود ) و شماره ملی.


 مدارک لازم جهت دریافت کارت پرواز در فرودگاه و پذیرش هتل چیست؟

 همراه داشتن کارت ملی جهت دریافت کارت پرواز و شناسنامه جهت پذیرش هتل الزامی است.


 در صورت نداشتن محرمیت شرعی امکان پذیرش هتل وجود دارد؟

 به هیچ عنوان امکان پذیرش هتل در صورت نداشتن محرمیت شرعی وجود ندارد. دقت شود محرمیت کلیه افراد نسبت به همدیگر در صورت اسکان در یک اتاق در هتل الزامی است. به عنوان مثال امکان اسکان ۲ زوج در یک اتاق وجود ندارد.


 ساعت پذیرش و تخلیه هتل چگونه است ؟

 ساعت تحویل اتاق ۱۴ و تخلیه اتاق ۱۲ می باشد و هتل هیچ گونه تعهدی در قبال واگذاری اتاق خارج از محدوده ذکر شده ندارد.

 

منبع: com.تورکیش-تورمشهد

  • ۹۶/۰۵/۲۶
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش