هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

جنگل ابر شاهرود بخشی از قدیمی ترین و زیباترین جنگل های هیرکانی با گونه های نادر گیاهان و حیوانات می باشد. این جنگل در شاهرود و در نزدیکی روستای آبر واقع شده است و تقریبا در مرز استان های سمنان و گلستان قرار دارد. جنگل ابر حدود ۳۵ هزار هکتار وسعت دارد. قدمت این جنگل مربوط به جنگل های هیرکانی می باشد که جز بقایای دوران سوم زمین شناسی است. از مهم ترین مشخصه های این جنگل می توان به ارتفاع زیاد جنگل از سطح دریا، پایین بودن درجه حرارت در فصل گرما وجود چشمه سارهای فراوان و پوشش جنگلی متنوع اشاره نمود. دلیل نامگذاری این جنگل به جنگل ابر اینست که در تمام طول سال اقیانوسی از ابر این جنگل جزیره مانند را در بر می گیرد.

جنگل ابر شاهرود, جاذبه های گردشگری سمنان

نمایی زیبا از جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر به قدری زیبا و رویایی می باشد که گاهی اوقات به نظر می رسد درختان بیش از ابرها هستند. در این جنگل ابرها به درختان بسیار نزدیک هستند گویی جنگل سوار بر ابرها می شود و شما می توانید در ابرها سرگردان باشید. بسیاری از گردشگران بر این باورند که این جنگل یکی از بی نظیرترین مکان های طبیعت گردی در ایران محسوب می شود. جنگل ابر مکانیست که زمین و آسمان به یکدیگر می رسند، جایی که ابرها در زیر پاهایت حرکت می کنند. هنگامی که درجه حرارت پایین می آید، دو یا سه ساعت قبل از غروب آفتاب ابرها به جنگل می آیند و پس از مدتی به شب، ابرها پراکنده می شوند. جنگل ابر به منزله دنیای دیگریست که سقف آن از ستارگان، زمینش از مخمل و ستون هایش درختان مستحکم جنگل می باشند.

سمنان, جنگل ابر شاهرود

تصویری زیبا از جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر ۱۱۴ امین اثر طبیعی ملی می باشد که  از سوی سازمان میراث فرهنگی در تاریخ ۲۰ بهمن ۱۳۸۹ در فهرست میراث طبیعی ایران قرار گرفت. از گونه های حیوانی این جنگل می توان خرس قهوه ای، گرگ، پلنگ ها، خوک وحشی، شغال، روباه، خرگوش، بز، گوسفند، مار، کبک، کبوتر جنگلی، بلدرچین، عقاب وحشی و .. را نام برد. مسیر منتهی به این جنگل پر از درختان زالزالک، تمشک و توت فرنگی می باشد. معروف ترین درخت موجود در جنگل ابر اوروس نام دارد، درختی با ریشه های بلند که بر روی زمین می خزد. ابتدای این جنگل ییلاق چوپانان گلستانی است، اما در عمق جنگل اثری از انسان دیده نمی شود.

جاذبه های گردشگری سمنان, جنگل ابر شاهرود

نمایی دیدنی از جنگل ابر شاهرود

دلایل اهمیت جنگل ابر بدین گونه است: اولا این جنگل قسمتی از جنگل های باستانی هیرکانی است. دلیل دوم مربوط به اکوتن این ناحیه می باشد. یعنی مرز بین دو اکوسیستم منطقه نیمه بیابانی و جنگلی. دلیل سوم اینکه به خاطر جغرافیای خاص منطقه می باشد که دو نقطه کم ارتفاع و مرتفع را در مجاورت هم قرار داده است. گردشگران عزیز در سفر به شاهرود می توانند برای استراحت از پارک آبشاراین شهر که مکانی مناسب برای استراحت می باشد، دیدن نمایند.

 

جنگل ابر , شاهرود, جاذبه های گردشگری سمنان

تصویری زیبا از جنگل ابر

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com/

  • ۹۷/۰۲/۱۹
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش