هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

علت اصلی اینکه نام این جزیره کیش لقب گرفت، به خاطر این است که در لهجه محلی به کانال عمیقی که مکان خروج آب از قنات باشد کیش می گویند و چون این جزیره تنها جزیره در خلیج فارس است که دارای قنات آب شیرین است بنابراین نام آن کیش لقب گرفت. محلی ها به این جزیره قیص می گویند.

http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/ map
نقشه جزیره کیش که به شکل لوزی است.

اسناد نشان می دهد که کیش از دیرباز و از زمان هخامنشیان و پیش تر در اختیار ایرانیان بوده است تا اینکه با گسترش اسلام در ایران در زمانه امویان به دست اعراب افتاد و تا زمان به قدرت رسیدن آل بویه در دست اعراب ماند. عصر طلایی قدیم کیش برمیگردد به زمان سلجوقیان که به بزرگترین مکان تجاری در خلیج فارس تبدیل شد. در این زمان قیاصره در کیش از راه دزدی دریایی و چپاول اموال به قدرت رسیدند که از نسل شخصی به نام قیص می باشند. در سال های بین 912 تا 1031 جزیره کیش به دست پرتقالی ها افتاد و بعد از آن در زمان شاه عباس صفوی دوباره کیش پس گرفته شد و مهر ایرانی بودن تا کنون بر روی آن خورده است.

http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/ kish map
نقشه ماهواره ایی کیش

عصر طلایی جزیره کیش برمی گردد به سفر یک هیئت ایرانی که در سال 1349 به جزیره سفر کردن و با توجه به استعداد بلقوه آن در زمینه توریستی از جمله آب های زلال و صخره های مرجانی و ویژگی های طبیعی به عنوان مرکز توریستی انتخاب شد. جزیره کیش در سال 1361 به  نخستسن منطقه تجاری توریستی کشور انتخاب شد.

این جزیره امروزه پذیرای میلیون ها گردشگر از سراسر دنیاست . در ایران بیشترین گردشگر در  قالب تور کیش با توجه به ارزانی آن به جزیره سفر می کنند.

منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

  • ۹۴/۱۰/۰۷
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش