هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

روستای رمچاه قشم در ضلع جنوب شرقی جزیره ی قشم در ۴ کیلو متری ساحل جنوبی با فاصله ای ۱۷ کیلومتری منتهی الیه شرقی جزیره که شهرستان قشم می باشد قرار دارد و با فاصله ای ۴ کیلومتری از ساحل دریا و ۵ کیلومتری شهر تاریخ خربس می باشد و دارای دو جاده ی آسفالته ی ارتباطی است.
این روستا دارای مساجد تاریخی بسیاری است که مسجد جامع از قدیمی‌ترین مساجد این روستا محسوب می‌شود که بارها تغییر، مرمت و تجدید بنا گردیده است و تاریخی که موجود است، در سال ۱۱۰۰ ه.ق. توسط محمد علی ملا مبارک بنیان و تجدید بنا گردیده است.
شاید برای شما جالب باشد که نام این روستا از چه چیزی گرفته شده است همون طور که معلوم است روستای رمچاه از دو بخش رمه و چاه تشکیل شده است چرا که رمه در اصطلاح دامداران به دویست راس گوسفند می‌گویند و چاه هم همچنانکه می‌دانیم معنی چاه دارد. پس معلوم است که به واسطهٔ وجود بیش از دویست حلقه چاه فعال معروف بوده‌است و این دو کلمه رمه و چاه که به صورت جدا از هم نوشته می‌شده است و در حین تلفظ یکنوع ثقلیت احساس می‌شده است به تدریج به خاطر سهولت در تلفظ رمچاه گفته شده‌است به همین جهت بعد از آن، نوشتن آن نیز به صورت سر هم تغییر یافته‌است. بندر این روستا برای صیادی مورد استفاده قرار می گیرد. در حال حاضر این روستا به عنوان یکی از جاذبه های تاریخی مورد بازدید گردشگران تور قشم می شود.

 جاذبه های تاریخی قشم، روستای رمچاه قشم

نمایی از مسجدجامع روستای رمچاه

 مکان های دیدنی قشم، روستای رمچاه قشم

صیادی در بندر روستای رمچاه قشم
منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com/qeshm-tour

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

قلعه رود خان قلعه هزار پله در گیلان

قلعه رود خان قلعه ای با معماری جذاب و دیدنی بر فراز ارتفاعات جنگلی شهرستان فومن استان گیلان در نزدیکی روستایی به نام  رودخان واقع گردیده است. این قلعه دارای ۲۶ هکتار مساحت و طول دیوار قلعه ۱۵۰۰ متر است و ۶۵ برج دارد. فاصله مستقیم قلعه تا شهر ماکلوان ۲۵ کیلومتر، تا ماسوله ۴۵ کیلومتر و تا شفت ۲۰ کیلومتر است. اما از مسیر اصلی و آسفالته مسافت قلعه تا فومن ۲۵ کیلومتر، تا ماکلوان تقریباً ۳۵ کیلومتر و تا ماسوله ۶۰۰ کیلومتر است. قلعه رودخان در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا قرار دارد. این قلعه تاریخی در ۳۰ مرداد ۱۳۵۴ خورشیدی در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

 جاذبه های ایران، قلعه رودخان

نمایی کلی از قلعه رود خان

برخی از باستان شناسان تاسیس این فلعه را به دور ساسانیان نسبت داده اند. قلعه رودخان در زمان سلجوقیان تجدیدبنا شده و از پایگاه های مبارزاتی اسماعیلیان به شمار می رفته است.بر روی کتیبه سردر ورودی قلعه که اکنون در موزهٔ گنجینهٔ رشت نگهداری می‌شود، درج شده که این قلعه در سال ۹۱۸ تا ۹۲۱ هجری قمری برای سلطان حسام الدین تجدید بنا شده‌است. امیر حسام الدین (مظفرالسلطان)، فرمانروای بیه‌پس اولین قدرت منطقه‌ای بود که از اطاعت از صفویان سرپیچی کرد، و قلعه رود خان را بازسازی کرد تا از آنجا به مقاومت بپردازد ولی موفقیتی به دست نیاورد و به دربند گریخت و نهایتاً دستگیر و در تبریز اعدام شد.

 استان گیلان ، قلعه رودخان

تصویر جذاب از قلعه رودخان

این قلعه در کنار رودخانه ای قرار دارد از این رو به نام های دژ رودگان یا روگان یا به نام قلعه رودخان شناخته شده است. این قلعه در زمان های قدیم به نام های از قبیل «قلعه هزارپله»، «حسامی»، «سکسار»، «سگسار» و «سگسال» نیز خوانده شده است. در زبان بومی (تالشی) این قلعه، قله رخون می‌باشد.

 مکان های دیدنی فومن، قلعه رودخان

در ورودی قلعه رودخان

 قلعه رودخان از دو بخش ارگ و قورخانه تشکیل شده است. بخش ارگ محل زندگی حاکم و خانواده‌اش و قورخانه خانه محل زندگی سربازان و فعالیت های نظامی بوده است. ارگ در قسمت غربی این بنا در دو طبقه واقع شده و جنس آن از آجر است. قور خانه در قسمت شرقی در دو طبقه با نورگیرها و روزنه‌های متعدد بر اطراف مسلط است. چشمه‌ای نیز میان قلعه و گودترین محل آن وجود دارد.

 مکان های جذاب ایران، قلعه رودخان

نمایی از برج های قلعه رودخان

بخش شرقی قلعه شامل دوازده ورودی، زندان، در اضطراری، حمام و آبریزگاه است. بخش غربی دوازده ورودی دارد، چشمه، حوض، آب‌انبار، سردخانه، حمام، آبریزگاه شاه‌نشین و چند واحد مسکونی که با برج و بارو محصور شده‌اند، دیگر بناهای این بخش را تشکیل می‌دهند. ۴۰ برج دیده‌بانی دور تا دور قلعه را احاطه کرده که اتاق‌های هشت ضلعی آن با طاق‌های گنبدی پوشانده شده است. دور تا دور دیوارها و برج‌ها روزنه‌هایی شیب‌دار دیده می‌شود که برای ریختن مواد مذاب و تیراندازی تعبیه شده‌اند. از وجوه جالب توجه در معماری قلعه رودخان، کاربرد طاق‌های جناغی و انواع ‏مختلف آن و نیز طرح‌های آجرکاری و سنگ چینی است که نشان از دقت نظر سازندگان ‏آن دارد. در طول تاریخ قلعه، هیچ‌گاه دشمنی به آن نفوذ نکرده و نتوانسته آن را فتح کند.

 جاهای دیدنی گیلان ، قلعه رودخان

داخل قلعه رودخان

 برای دیدن این قلعه شما گردشگران عزیز می توانید در طول تمام سال  می توانید از نزدیک تماشاگر معماری جذاب قلعه رودخان باشید. در فصول سرد سال بسیاری از دکه‌های در مسیر تا قلعه حضور ندارند. ممکن است زمین لیز باشد و از سرسبزی درخت‌ها خبری نیست. اما از طرفی به خاطر ریزش برگ‌ها افق دید شما بیشتر می‌شود. هرچند جذابیت بهار و تابستان را ندارد. در نیمه اول سال ساعات بازدید از قلعه از ۸ صبح تا شش و حتی هفت بعد از ظهر است. زمستان ها قلعه فقط تا ساعت چهار بعد از ظهر باز است. نمونه های قلعه های کوهستانی شبیه به این قلعه را می توانید در کلیبر آذربایجان شرقی (قلعه بابک )، الموت قزوین(قلعه ی حسن صباح ) و ریجاب کرمانشاه (قلعه یزدگرد) مشاهده کنید.

 مکان های تاریخی گیلان ، قلعه رودخان

نمایی از قلعه رودخان در بهار

منبع: http://تورکیش-تورمشهد.com

نمایشگر ویدیو

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

هتل نورالنجف یکی از هتل های محبوب سه ستاره مشهد است. این هتل در نزدیکی حرم مطهر امام رضا (ع) واقع شده است و تنها ۵ دقیقه فاصله دارد. این هتل در اسفند سال ۱۳۹۶ افتتاح گردیده است و در  خیابان  اندرزگو در محیطی آرام و با فضایی زیبا در ۷ طبقه بنا شده است. هتل نورالنجف با اتاق های وسیع و شیک و تجهیزات مدرن و خدمات خوب پذیرای زائرین عزیز  تور مشهد می باشد. این هتل دارای یک رستوران شیک است که با ارائه تنوعی از غذاهای ایرانی و فرنگی آماده خدمت رسانی به مهمانان عزیز خود می باشد. صندوق امانات، کافی شاپ، خشکشویی، اینترنت در لابی و تاکسی سرویس از دیگر خدمات و امکانات ارائه شده برای مهمانان عزیز تور لحظه آخری مشهد در هتل نورالنجف می باشد که با اقامت در این هتل می توانید اقامتی با قیمت مناسب را داشته باشید.

هتل نورالنجف| نمای بیرون هتل


هتل نورالنجف| اتاق تخته یک نفره هتل


منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/mashhad-tour/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰


 جاذبه های مشهد، آرامگاه ارسلان جاذب 

آرامگاه ارسلان جاذب در مشهد

آرامگاه ارسلان جاذب در ۴۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد و در روستای سنگ بست در مسیر مشهد به فریمان واقع شده است.  ارسلان جاذب از سرداران سلطان مسعود غزنوی است که از شیفتگان فردوسی بوده است و بر گور وی آرامگاهی ساخته است. امروزه مقبره ارسلان جاذب و بنای آجری و میل کنار آن به عنوان کهن‌ترین بنای دوران اسلامی خراسان و تنها آثار معماری دوران غزنوی در خاک ایران می باشد که قدمتی هزار ساله دارد. این بنا از سوى سازمان میراث فرهنگى تحت شمارهٔ ۱۶۴، در زمرهٔ آثار تاریخى مشهد به ثبت رسیده است.

 مکان های تاریخی مشهد، آرامگاه ارسلان جاذب

مقبره ارسلان جاذب

این بنا یگانه اثر معماری دوره غزنویان در محدوده کنونی ایران است که نمونه جالبی از آجرکاری در معماری اسلامی محسوب می‌شود . مقبره گنبدخانه ای مربع شکل است که گنبدی با پایه هشت ضلعی آن را می پوشاند. گوشه سازی های گنبد در نهایت مهارت انجام شده است و نشان می دهد که در آن زمان فن گوشه سازی در ابتدای راه نبوده است. نمای خارجی بنا هیچ گونه تزیینی ندارد، ولی در داخل آن تزیینات آجری و نقاشی دیده می شود. بر گرداگرد داخل گنبد، کتیبه زیبایی به خط کوفی آجرکاری شده بوده که امروزه  اغلب آجرهای آن شکسته و فروریخته است و قابل خواندن نیست.

 مکان های دیدنی مشهد، آرامگاه ارسلان جاذب

تصویری از داخل بنای ارسلان جاذب

در چند متری تقریبا در ضلع شمال شرقی آرامگاه ارسلان جاذب یک بنای آجری  قرار گرفته است آجرهای آن به صورت مضاعف دو به دو بر روی هم چیده شده‌اند؛ در قسمت بالای ورودی مناره، دریچه نورگیر تعبیه شده و این ورودی با یک رشته پلکان مارپیچ پیوند می‌خورد، در این سازه یکصد و یک پله تا بالای مناره ایجاد شده است. برای دیدن این بنای زیبا باید در تور مشهد سرکت کنید و از نزدیک تماشاگر این  بنای تاریخی باشید.

 جاذبه های مشهد، آرامگاه ارسلان جاذب

آرامگاه ارسلان جاذب در مشهد

 منبع: http://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

کاخ نیاوران قصر آخرین پادشاه ایران

کاخ نیاروران در سال ۱۳۴۷ هجری شمسی، میان باغ بزرگی در مساحتی حدود ۱۱ هکتار در شمال تهران در میدان شهید با هنر ( میدان نیاوران) با چشم اندازی زیبا به دستور محمد رضا پهلوی ساخته شد. این کاخ یکی از جلوه گاه های هنر معماری به شکلی مدرن است که محل زندگی محمد رضا پهلوی و خانواده او تا زمان خروج از ایران بود. این باغ در زمان فتحعلی شاه در محلی ساخته شد که پیش تر از این نیزاری بیش نبود. به همین دلیل این باغ به نی آوران مشهور و در گذر زمان با نام نیاوران خوانده شد.

 جاذبه های ایران، کاخ نیاوران

نمایی کلی از کاخ نیاوران تهران

در دورن این باغ علاوه بر کاخ زیبای نیاوران بناهایی با شکوه دیگری نظیر صاحبقرانیه و کوشک احمد شاهی، موزهی پارچه و لباس‌های سلطنتی، کاخ صاحبقرانیه و موزه‌ی حوضخانه، کوشک احمدشاهی، موزه‌ی جهان‌نما، کتابخانه اختصاصی، موزه‌ی خودروهای اختصاصی کاخ نیاوران و باغ کتیبه‌ها  وجود دارند که دیدن هر کدام از این بناهای زیبا لذت خاصی دارد. صاحبقرانیه متعلق به ناصر الدین شاه بود که محمد رضا پهلوی ازاین کاخ به عنوان محل کار استفاده می کرد.

 مکان گردشگری تهران، صاحبقرانیه

بنای با شکوه صاحبقرانیه در باغ نیاوران

عمارت کوشک احمدشاهی، اواخر دوره قاجار جهت خوابگاه ییلاقی احمدشاه در میان باغ نیاوران با مساحتی بالغ بر ۸۰۰ متر در دو طبقه با سقف شیروانی بنا گردید. از ویژگی های عمده بنای کوشک احمدشاهی تزئینات و نمای آجری به کار رفته در سرتاسر نمای بیرونی آن است. آجرها از نوع منقوش قالبی با طرح های متنوع به رنگ نخودی است. ورودی بنا در ضلع جنوبی قرار دارد که به وسیله چندین پله از کنار حوض بیضی شکل پوشیده از کاشی، به کوشک منتهی می شود.

 جاذبه های تهران، کوشک احمد شاه

نمایی زیبا از کوشک احمد شاه در باغ نیاوران

کاخ نیاوران یکی از کاخ های فوق العاده زیبا با وسعتی ۹۰۰۰ متر مربع است که در دو طبقه ساخته شده است. طراحی معماری بی نظیر و مانند این کاخ بر عهده مهندس محسن فروغی و مهندسین مشاور ناظر بر اجرا «شرکت مهندسین مشاور عبدالعزیز فرمانفرماییان و همکاران» و سازنده بنا «شرکت ماپ» بوده است. گچ‌بری استاد عبداللهی، آینه‌کاری استاد علی‌اصغر و هنر کاشی‌کاری استاد ابراهیم کاظم‌پور و ایلیا در بنای این کاخ جلوه گری می کند. طزاحی این کاخ بصورتی است که معماری اصیل ایرانی را در قالبی مدرن نشان می دهد. دکوراسیون و مبلمان داخلی کاخ توسط یک گروه فرانسوی طراحی و اجرا شده است.

 ایران، مکان های جذاب تهران، کاخ نیاوران

تصویری از دکوراسیون زیبای اتاق های کاخ نیاروران

یکی از ویژیگی منحصر بفرد این کاخ سقف باز شو آن است. سقف سراسر کاخ متحرک و باز شو و وسیله ای برای تهویه هوا، زیبایی و تامین نور در صورت لزوم بوده است. سازه اصلی بالایی سقف از نوع شیروانی و از جنس آلومینیوم بوده و موتور و تابلو فرمان آن به صورت الکترو مکانیکی کار می کند. سیستم موتور سقف گیربکس (جعبه دنده) و ساخت کشور آلمان است.

 مکان های گردشگری ایران، کاخ نیاوران

نمایی از سقف متحرک کاخ نیاوران

در قسمت ورودی این بنا ستون های بلندی قرار گرفته که ابهت خاصی به این بنا بخشیده است و بیرون کاخ از کاشیکاری زیبایی پوشیده شده است. بعد از ورود به داخل بنا خواهید دید که کف کاخ از سنگ گرانیت سیاه و دورن کاخ دارای جلوه هایی زیبایی است که محو تماشای آنها خواهید شد.

 مکان های دیدنی تهران ، کاخ نیاوران

ورودی کاخ نیاوران

طبقه همکف این بنا شامل سرسرای بزرگی است مجموعه ای از قالی های دستبافت ایرانی دیده می شود که ازمهم ترین آنها می توان به فرش مصور چهره پادشاهان و مشاهیر ایران از دوره هخامنشی تا قاجار، بافت کرمان اشاره کرد. که کلیه اتاق‌ها در اطراف آن شکل گرفته‌اند، از آن جمله می‌توان به سینمای اختصاصی، اتاق غذاخوری، سالن پذیرایی، اتاق انتظار و راهروهای فرعی و همچنین تالار آبی اشاره کرد.

جاذبه های مهم تهران ، کاخ نیاوران

نمایی از طبقه هم کف کاخ نیاوران

 مکان های دیدنی ایران، کاخ نیاوران

اتاق غذاخوری کاخ نیاوران

 ایران، مکان های دیدنی تهران، کاخ نیاوران

اتاق پذیرایی در کاخ نیاوران

 ایران، مکان های گردشگری تهران، کاخ نیاوران

مجموعه ای از ظروف چینی با تصاویر ناپلئون در کاخ نیاوران

در نیم طبقه‌ی این بنا آثار ارزشمندی از جمله مجسمه بودا (حجاری متعلق به قرن سوم میلادی)، صفحه هایی از زندگی بودا (کنده کاری روی سنگ، متعلق به سده سوم میلادی) و آثار عاج هندی، دیده می شود. در بخش دیگری از نیم طبقه دوم کاخ نیاوران مجموعه لباس های نظامی و شخصی و نشان های محمدرضا پهلوی نگهداری می شود. نقاشی صحنه ای از دربار کریمخان زند متعلق به ۱۱۹۲ هـ.ق در پله های طبقه دوم جلب توجه می کند. اتاق کار، اتاق کنفرانس و دفتر منشی فرح دیبا و اتاق خواب لیلا و اتاق ندیمه او قرار دارد.

 مکان های گردشگری تهران، کاخ نیاوران

نمایی از نیم طبقه کاخ نیاوران

در طبقه سوم فضاهای خصوصی خانواده قرار دارد. تصور شیطنت های کودکانه و جریان زندگی در این طبقه به درک بهتر فضاها کمک می کند. در فضای بیرونی اتاق ها و سرسرای این طبقه اشیای گرانبهایی نظیرفرش بافت کارگاه صیرفیان اصفهان طرح قابی قابی گنبدی، تابلو رودخانه و دره اثر هوشنگ سیحون، چندین تاپستری ( گوبلن ) بافت فرانسه در قرن ۱۸ میلادی، تابلو ساحل لاجوردی اثر مارک شاگال، تصویری از فرح پهلوی اثر کریم روحانی، در مسیر راه پله این طبقه و در فضای سرسرای آن فضاهایی برای نمایش لباس های خانواده شاه اختصاص یافته اند و هم چنین اتاق خواب و استراحتگاه نیمروزی محمدرضا پهلوی، اتاق آرایش و لباس فرح دیبا و همچنین اتاق‌های فرزندان شاه و ندیمه‌هایشان قرار دارد.

 تهران، کاخ نیاوران

نمایی از اتاق خواب خواب شاه و همسرش

 جاذبه های دیدنی تهران، کاخ نیاوران

تصویری از لباس های خانواده شاه در کاخ نیاوران

در سال ۱۳۵۷ این کاخ توسط نیروهای انقلابی تسخیر شد و در سال ۱۳۶۰ به  وزارت فرهنگ و ارشاد تحویل داده شد. در سال ۱۳۶۵ کاخ موزه نیاوران برای اولین بار گشایش یافت. در سال ۱۳۶۸ مرکز عالی آموزش و پرورش در محل مدرسه اختصاصی راه‌اندازی شد و یکسال بعد فضاهای جانبی آن به خوابگاه پسران اختصاص یافت. در سالهای بعد موزه جهان نما (۱۳۷۶)، کاخ صاحبقرانیه (۱۳۷۷) و کوشک احمدشاهی (۱۳۷۹) نیز در معرض بازدید عموم قرار گرفت.
 منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

باغ وحش تایگر کینگدام یا باغ وحش ببرهای کوچک و بزرگ یکی از مکان های جذاب و دیدنی در شهر پوکت است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. با رفتن به این باغ وحش و دیدن ببرها شما متوجه خواهید شد که ببرها زیبایی خاصی دارند و آنها قدرتمند و در عین حال باوقار و مهربان هستند. این باغ وحش تایگر کیندام به نام های باغ وحش ببرهای پوکت، پارک ببرها و باغ وحش پادشاهی ببرها نیز مشهور است. باغ وحش تایگر کینگدام یک شعبه هم در شهر چیانگ مای (Chiang Mai)  نیز دارد.

جاذبه های تایلند ، باغ وحش تایگر کینگدام

باغ وحش تایگر کینگدام

در گذشته کشور تایلند به دلیل دارا بودن موقعیت خوب محل مناسبی برای زیست جانوران گوناگون و به خصوص ببرها بوده است اما با مرور زمان و دخالت انسان ها به محیط زیستِ جانوران و شکار بی رویه آن ها روز به روز از تعداد آن ها کم شد. آخرین آمارها نشان می دهند که هم اکنون تنها ۱۲۰ ببر در سراسر تایلند، در حیات وحش زندگی می کنند و دیگر ببرها اسیر هستند. مسئولان باغ وحش تایگر کینگدام برای حفظ ببرها و پرورش آن ها و جلوگیری از انقراض شان این مرکز را ساختند. آن ها بر این عقیده هستند که اگر ببرها از زمان تولد تا مرگ در اسارت باشند بهتر است، تا در طبیعت نابود شوند. بیشتر ببرهای این مجموعه بسیار آرام و رام هستند چون از بدو تولد در این باغ وحش چشم گشودند و رفتارشان با ببرهای حیات وحش بسیار متفاوت است. به مرور با زیاد شدن شمار ببرهایی که در این باغ وحش وجود دارند، توجه گردشگران تور تایلند نیز به سوی این مرکز جلب شد و حالا اینجا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پوکت به شمار می آید.

 مکان های جذاب پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

تصویری زیبا از باغ وحش تایگر کینگدام

برای رفتن به این باغ وحش و دیدن ببرها به نظر من کمی در مورد این حیوان بدانید بد نیست. ببر بزرگ‌ترین جانوران تیره گربه‌ایان (۱) است. این جانوران را با خط های عمودی روی پوست شان می شناسند. آن ها باید در محیط آزاد زندگی کنند تا خوی وحشی خود را داشته باشند؛ هر قدر که در اسارت به سر ببرند کمتر از خود رفتارهای وحشیانه نشان می دهند. ببرها حدود ۲۰ تا ۲۶ سال عمر می کنند؛ اما در باغ وحش تایگر کینگدام مسوولان در تلاش هستند تا ببرها در محیط خوبی باشند و بیشتر زنده بمانند.

 مکان های دیدنی پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

باغ وحش تایگر کینگدام

معرفی تفریحات جذاب باغ وحش تایگر کینکدام

۱- بازی با ببرها

در این باغ وحش قسمتی بدون حفاظ است برای کسانی که علاقه دارند از نزدیک به ببرها دست بزنند و با آنها بازی کنند. اگر شما هم دل و جرات نزدیک شدن به ببرها را دارید اینجا بهترین مکان برای شماست.

 پوکت ، باغ وحش تایگر کینگدام

تفریحات بازی با ببرها در باغ وحش تایگر کینگدام

۲- عکاسی

یکی از کارهای لذت بخش در این باغ وحش عکس گرفتن از ببرها می باشد. عکاسی یکی از محبوب ترین تفریح ها در تایگر کینگدام است. اگر دوست داشته باشید می توانید از عکاسان حرفه ای مجموعه استفاده کنید و تصاویر بهتری بگیرید. عکس هایی که توسط این عکاسان گرفته شده اند در سی دی به بازدیدکنندگان داده می شوند و حجم آن ها هم از ۴۰ تا ۵۰ مگابایت بیشتر نمی شود.

پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

عکاسی در باغ وحش تایگر کینگدام

۳- آموزش نوازش ببر

خیلی از گردشگران و بازدیدکنندگان این باغ وحش تا به حال هیچ ببری را لمس نکرده اند، بنابراین این کار نیاز به آموزش دارد. مربیان کاردان این مرکز به مراجعه کننده ها آموزش می دهند که چگونه ببرها را لمس کنند، آن ها می گویند که کافیست آرام باشند و خیلی با طمانینه این کار را انجام دهند.باید ببرها را آن قدر آرام نوازش کرد که آن ها احساس نکنند قصد آسیب رساندن دارید و تحریک نشوند که رفتارهای خشمگینانه ای از خود بروز دهند. نکته مهم این است که به هیچ وجه نباید شی تیزی به آن ها بزنید.

 جاذبه های گردشگری پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

آموزش نوازش ببرها در باغ وحش تایگر کینگدام

۴- تماشای ببرها

بسیاری از بازدید کنندگان خیلی شجاع نیستند که به داخل قفسه ببرها بروند و به لمس ببرها بپردازند از این رو به تماشای آنها  می نشینند. با این حساب خوب است بدانید که همه ببرهای این باغ وحش زیر دست مربیانی کاردان آموزش می بینند. همه کارکنان این مجموعه تحصیلات مرتبط با حیوانات را دارند و به خوبی و با آرامش با آن ها رفتار می کنند و تا از آرام بودن ببرشان مطمئن نباشند اجازه نمی دهند گردشگران آن ها را لمس کنند.

 باغ وحش های پوکت ، باغ وحش تایگر کینگدام

تماشای ببرها در باغ وحش تایگر کینگدام

۵- ورود به قفس ببرها

در این بخش بازدید گنندگانی که دوس دارند با ببرهای بزرگ و زیبا عکس بگیرند یا از نزدیک تماشا کنند یا لمس کنند می توانند به قفس هایی وارد شوند که ببر های داخل آنها از کودکی تحت آموزش بوده اند تا به انسان ها آسیب نرسانند. همچنین همیشه گروه های امدادی در باغ وحش تایگر کینگدام وجود دارد تا در صورت بروز مشکل از بازدیدکننده ها حفاظت کنند. مربیان این مجموعه به افرادی که قصد وارد شدن به قفس ببرها را دارند این توصیه را می کنند. دستان تان را به قدری آرام به ببرها بزنید که گویا یک پشه یا پرنده روی شان نشسته است.

 باغ وحش های جذاب پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

ورود به قفس ببرها در باغ وحش تایگر کینگدام 

۶- بخش ببرهای نوزاد

در این باغ وحش می توانید از نزدیک ببرهای نوزاد را ببینید و آن ها را لمس کنید. کودکان نیز اجازه ورود به این بخش را دارند. نکته ای که درباره بخش نوزادان باید بدانید این است که پیش از ورود به محیط آن ها باید حتما دستان خود را بشویید، به دلیل این که ببرهای کوچک نیز مانند همه نوزادهای دیگر سیستم ایمنی ضعیفی دارند و نباید باعث شویم که میکروب های بالقوه موجود در بدن شان تحریک شده و موجب ایجاد بیماری شوند.

 جاذبه های پوکت ، باغ وحش تایگر کینگدام

بخش ببرهای نوزاد در باغ وحش تایگر کینگدام

در این باغ وحش بعد از بازدید و خسته شدن می توانید از رستوران یا کافی شاپ استفاده کنید. رستوران به صورت بوفه از میهمانانش پذیرایی می کند و انواع غذاهای بین المللی را در اختیار آن ها قرار می دهد. غذاهای اروپایی، تایلندی و سوشی از محبوب ترین خوراکی‌‌های این غذاخوری به حساب می آیند. ویژگی شاخص رستوران این مرکز، امکان تماشای ببرها در حین غذاخوردن است، شما می توانید در گوشه ای دنج بنشینید و جست و خیز ببرهای بازیگوش را تماشا کنید. در کافی شاپ هم گردشگران تور پوکت می توانند خوراکی هایی از قبیل اسنک، قهوه و چای سفارش دهند و در گوشه ای دنج بنشینند هم نوشیدنی خود را بنوشنند و هم به تماشای ببرها بپردازند.

 تایلند، مکان های گردشگری پوکت ، باغ وحش تایگر کینگدام

عکسی جذاب از باغ وحش تایگر کینگدام
منبع: https://thailandtor.com/

نمایشگر ویدیو
  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

اوج لذت و هیجان را در شهربازی سرزمین خورشید تجربه کنید

[مجتمع تفریحی خورشید در مشهد 

نمایی ریبا ازبازی و سرگرمی در مجتمع تفریحی خورشید در مشهد

مجتمع تفریحی سرزمین خورشید، از دیگر مراکز تفریحی مشهد می باشد که با مساحت 17000 متر مربع، در مقابل بازار بزرگ کاوه مشهد قرار گرفته است. این مجتمع تفریحی در سال 1383 ساخته شده و درب خود را به روی عاشقان به تفریحات هیجانی گشوده است. در این مکان تفریحی 20 نوع وسیله بازی مختلف وجود دارد که گردشگران  می توانند در ایام تعطیل هر کدام از وسیله ها را با ذوق و سلیقه ی خود انتخاب کنند و سوار شوند و از بازی در این مکان پرشوروهیجان لذت ببرند. این شهربازی سن و سال به خصوصی را ندارند علاقه مندان در هر رده سنی که هستند می نوانند یک روز به یاد ماندنی را در کنار خانواده هایشان  در این مکان خارق العاده داشته باشند.

مجتمع تفریحی سرزمین خورشید در مشهد 

تصویری از بازی های مهیج در مجتمع تفریحی سرزمین خورشید

اگر به دنبال شادی و هیجان هستید در سفر به مشهد مقدس حتما سری هم به این شهربازی بزنید زیرا تمام امکانات این مجتمع تفریحی با ایمنی کامل در اختیار گردشگران تور مشهد قرار گرفته است. همچنین تمام وسیله ها با توجه به رده سنی افراد در نظر گرفته شده و برای تمام رده های سنی از کوچک تا بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. از دیگر امکانات رفاهی مجتمع تفریحی سرزمین خورشید بایستی به پارکینک اختصاصی اشاره نمود زیرا مسافران عزیز می توانند با آسودگی خیال وسایل نقلیه خود را در پارکینگ قرار دهند و به بازی و سرگرمی در شهربازی مشغول شوند. گفتنی است در مجتمع تفریحی سرزمین خورشید امکانات وسیع دیگری از جمله پیست اتومبیل رانی نیز وجود دارد که این بازی مهیج باعث می شود آدرنالین خون شما بالا رود و غرق در لذت و هیجان شوید.

 مجتمع تفریحی سرزمین خورشید در مشهد 

نمایی دیگر از بازی کودکان در مجتمع تفریحی خورشیدمجتمع تفریحی سرزمین خورشید در مشهد

تصویری از بازی های کودکانه در مجتمع تفریحی سرزمین خورشید

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

فرماندار شهرستان قشم از مهار نسبی آتش سوزی در قسمتی از بازار قدیمی درگهان قشم خبر داد. وی در ادامه گفتگو با ایسنا با بیان اینکه بر اثر این حادثه هفت نفر مصدوم شدند، افزود: همه این مصدومان درر محل حادثه توسط نیروهای امدادی حاضر درمان شدند. ایشان با اشاره به حضور به موقع آتش نشانان و کلیه نیروهای امدادی در محل حادثه بیان نمود: تا این لحظه هنوز میزان خسارت ناشی از این حادثه مشخص نیست.

فرماندار قشم تصریح نمود: در حال حاضر با تلاش نیروهای آتش نشانی حریق تا حد زیادی مهار شده است. به گزارش ایسنا شامگاه امروز بخشی از بازار درگهان طعمه حریق شد. ازدحام کسبه و صاحبان کالا برای نجات بخشی از اموالشان از آتش، روند امداد رسانی را دچار مشکل کرده بود که با حضور به موقع نیروهای انتظامی، بسیج و راهنمایی و رانندگی این مساله مدیریت و جمعیت پراکنده شدند. در سال های گذشته نیز بازار قدیمی درگهان دچار سانحه آتش سوزی شده بود که بر اثر این سانحه بیش از یکصد باب واحد صنفی به صورت کامل در آتش سوخت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

منطقه اورامان که به زبان کردی روستای هورامان هم گفته می شود روستایی تاریخی در دل کوه های زاگرس در ناحیه‌ی جنوب‌ شرقی شهرستان مریوان، از توابع استان کردستان واقع شده است. نام این روستا از دو بخش «اورا» و «مان» تشکیل شده، که در لغت به معنی «سرزمین اهورا» است. البته در بعضی موارد این نام را «جایگاه خورشید» نیز معنی کرده‌اند. برخی نیز معتقند که «هورا» به معنای ابر و «مان» به معنی آمدن است پس مفهوم کلی روستای هورامان جایی می باشد که ابرها از آن می آیند.

جاذبه ایران، روستای اورامان

منظره ای جذاب از روستای اورامان

بافت اصلی این روستا کوهستانی بوده و دارای دره های پر پیخ و خمی می باشد این منطقه دارای رودبارهای بیشماری است که زیبایی این روستا را دوچندان کرده است از جمله رودهایی زیبا سیروان و لیله هستند که در نقطه ای به نام درواله در مرز ایران و عراق بهم می رسند. یکی از چشمه های معروف این روستا که به رود سیروان می ریزد چشمه بلبل نام دارد.

 استان کردستان، روستای اورامان

روستای اورامان بهشتی گم شده در غرب کشور

 مکان های دیدنی کردستان ، روستای اورامان

جلوه ای زیبا از رودخانه روستای اورامان

هر چند منطقه اورامان از کوه های بلند ساخته شده است اما در ارتفاعات پایین تر شاهد جنگل های کم و بیش وسیعی خواهید  که به این منطقه رنگ بهشت را داده است. پوشش جنگلی این ناحیه همچون پوشش عمومی رشته‌کوه زاگرس بیشتر از درختان بلوط است. درختان دیگری مانند گلابی‌وحشی و زالزالک نیز به تعداد چشمگیری یافت می‌شود. این جنگلها از دیرباز تأمین‌کننده سوخت زمستانی اهالی منطقه بوده‌اند.این روستا به هزار ماسوله مشهور می باشد چرا که این روستا دارای معماری مانند روستای ماسوله پلکانی است حیاط هر خانه بام خانه دیگر است اما با وسعت بیشتر. معماری سنتی این روستا مبتنی بر سنگ بوده و در ساخت خانه های مسکونی از ملات به هیچ وجه استفاده نشده است. اکثر خانه ها دو طبقه می باشند.

مکان های دیدنی ایران، روستای اورامان

تصویری از روستای پلکانی اورامان کردستان

با توجه به پیدا شدن آثار تاریخی با قدمتی ۱۲  تا ۴۰ هزار سال پیش در روستاهای هجیج ناو اسپریز در منطقه اورامان استان کردستانکه شامل ابزار های سنگی انسان های غار نشین و حتی استخوان های شکار شده حیوانات که بیشتر این استخوان ها متعلق به بز کوهی هستند و هم چنین بقاهایی مربوط به اجاق هایی که در غارها برپا می کردند  کشف شده اند که  همه اینها دارای قدمت و تاریخی مر بوط  به دوران پارینه سنگی می باشند.

 جاذبه های توریستی کردستان، روستای اورامان

نمایی زیبا از روستای اورامان

زبان اصلی مردمان منطقه اورامان کردی است و با گویش هورامی صحبت می کنند. هورامی دارای چند زیر شاخه شامل لهونی، تختی، بیسارانی، حلبچه‌ای و شیخانی ومریوانی است. در مورد ماهیت گویش هورامی و جایگاه آن در گروه زبان‌های شمال غربی ایران دیدگاه‌ها گوناگون وجود دارد از جمله اُرانسکی که آنرا گونه‌ای از گویش‌های گورانی و زازا می‌داند اما طبق نظر مکنزی هورامی مانند دیگر گویش‌های گورانی، دارای برخی مشخصات آوایی است که آن را به گویش‌های مرکز ایران نزدیک‌تر می‌کند. اتنولوگ هورامی را در دسته زازا-گورانی جایی داده است؛ که زبانی مستقل از زبان‌های کردی نیست.

کردستان، روستای اورامان

پوشش مردم روستای اورامان

مردم این دهکده پوشش زیبایی بر تن می‌کنند. مردها پیراهن می‌پوشند و پارچه‌ای به‌صورت عمامه دور سرخود می‌پیچند و کفش‌هایی به اسم کلاش (کلاش  همان گیوه است) که با  دست ساخته می‌شود، به پا می‌کنند. زن‌ها هم لباس‌هایی بلند می‌پوشند و بر روی دوش خود قبا انداخته و طاس کلاه (طاس کلاه نوعی کلاه است)  بر سر گذاشته و روسری را دور آن می‌پیچند.

 ایران، اورمان کردستان

نمایی از مقبره پیر شالیار

یکی از آداب و رسوم جذاب این منطقه که هر ساله در آخرین چهارشنبه و پنج‌شنبه قبل از ۱۵ بهمن برگزار کننده آئین پیر شالیار است که بعضی از مورخان قدمت آن را هزار ساله می‌دانند. آئین باستانی پیرشالیار نماد عینی از مشارکت فعال مردم در مناسبت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است. در این آئین کودکان با در دست داشتن  گردو هایی در مراسمی به نام مراسم کلاو روچنه در صبح چهارشنبه قبل از طلوع آفتاب در گرو ه های ۳ یا ۴ نفره به دم درب اهالی روستا رفته و با گفتن کلمه کاو روچنه حضور خود را اعلام می کنند سپس افراد صاحب خونه در قبال برداشتن جند گردو به کودکان تنقلات هدیه می دهند.

کودکان وظیفه تقسیم این گردوه در بین اهالی روستا را بر عهده دارند به نحوی که کودکان روستای اورامان صبح چهارشنبه و قبل از طلوع آفتاب به گروه های سه یا چهار نفری تقسیم شده و با حضور در درب منازل افراد و با درب زدن و گفتن کلمه کلاوروچنه حضور خود در محل را اعلام می کنند و سپس صاحب خانه نیز در قبال برداشت چند عدد گروه از کیسه کودکان به آنها تنقلات هدیه می دهد.

مکان توریستی کردستان، روستای اورامان

تصویری از گوسفندان نذری پیرشالیزار

در صبح روز چهارشنبه مردم گوسفندان نذری خود را برای پیر شالیزار قربانی می کنند. تعداد گوسفندان قربانی به ۷۰ تا ۸۰ راس می رسد. گوشت‌های قربانی را بین اهالی تقسیم کرده و با مقداری از آن نوعی آش به نام «ولوشین» تهیه می‌کنند و روز برگزاری مراسم آن آش نیز بین اهالی تقسیم می‌شود. مراسم در عصر روز پنجشنبه با شرکت اهالی روستا و افرادی از روستاها و شهرهای اطراف برگزار می‌شود این مراسم توام با برپایی سماع عرفانی به شکل دسته‌جمعی و نواختن دف است. یک هفته بعد از جشن، اهالی روستا بر سر مزار پیر شالیار برای دعا و نیایش جمع می شوند. و نان محلی ” گتمژگه “ در بین اهالی پخش می شود.

 استان کردستان، روستای اورامان

مراسم آئین شالیزار

هنرهای سنتی از گذشته در بین مردمان کرد دواج داشته است . مردم اورامان با کرک نوعی بز به نام مه رهز یا مرغوز که دارای کرک پشم لطیفی است، شال‌هایی را به عرض ۲۵ سانتیمتر و طول تقریبی ۲۶ سانتیمتر می‌بافند که از نخ حاصل از آن پارچه‌هایی تهیه شده که با آن لباس محلی مردان کرد، چوخه و رانک، بافته می‌شود. مردمان این روستا گیوه و ریسندگی نیز انجام می دهند.

مکان گردشگری ایران، روستای اورامان

هنرهای سنتی روستای اورامان

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

بوژان، روستایی پلکانی در نیشابور

روستای زیبای بوژان

نمایی زیبا از روستای بوژان در نیشابور(خراسان رضوی)

روستای بوژان، یکی از جاذبه های طبیعی و گردشگری در استان خراسان رضوی می باشد که از توابع بخش مرکزی شهرستان نیشابور می باشد. بوژان، روستایی کوهپایه ای می باشد که در ارتفاعات جنوبی رشته کوه بینالود واقع گردیده است و دارای آب و هوای معتدل کوهستانی با زمستانهای سرد و معتدل می باشد. این روستای دیدنی و خارق العاده به روستای پلکانی معروف است و خانه های آن همچون ماسوله می ماند و دیدن از آن را به همه گردشگران عزیز توصیه می کنیم. چشم انداز و سرسبزی این روستا گردشگران بسیاری را محو تماشای خود کرده است. با سفر به این مکان خارق العاده می توانید لذت واقعی طبیعت را بچشید و از آن لذت ببرید.

روستای بوژان

تصویری زیبا از روستای بوژان در نیشابور

روستای بوژان با وجود رودخانه جاری در آن و منظره کشتزارها و باغات گسترده، زیبایی توصیف ناپذیری را برای علاقه مندان تور مشهد به نمایش گذاشته است. در فصل بهار و تابستان در اطراف رودخانه پر آب و دائمی بوژان، مکان مناسبی برای گذراندن اوقات فراغت مسافران می باشد. همچنین رودخانه بوژان به طول تقریبی ۱۰ کیلومتر از کوههای گودزرد، بوژان و سیاه خانی نیز سرچشمه می گیرد. دره ای بزرگ در لابه لای صخره های بلند در انتهای این روستا واقع گردیده که در امتداد این دره، رودخانه بوژان و آبشار زیبا و سفید رنگ آن به طور واضع نمایان می گردد. این آبشار زیبا از  ارتفاعات پیرامون روستا سرازیر شده و جلوه ای منحصر به فرد را به این مکان گردشگری زیبا بخشیده است.

آبشار بوژان

جلوه ای خارق العاده از آبشار دیدنی بوژان

ناگفته نماند در مسیر رودخانه بوژان، آبشارهای بزرگ و کوچک دیگری نیز وجود دارد که بر طراوت و زیبایی آن افزوده است. اقتصاد روستای بوژان، بر پایه ی فعالیت های زراعی، باغداری، دامداری، امور خدماتی و تولید صنایع دستی استوار است. همچنین در این روستا امامزاده ای وجود دارد که مراسم سنتی و مذهبی مردم روستا در آن برگزار می شود. از غذاهای لذیذ و محلی این روستا می توان به بلغور شیره، کشک، کوکو قارچ، کله جوش، حلوای محلی، فطیر مسکه، نان تفدون، انواع آش، کباب، خورشت و آبگوشت اشاره کرد که هر یک لذت خاص خود را دارد. علاقه مندان برای رفتن به این روستای خارق العاده می توانند از شهر نیشابور و از طریق راه آسفالته ای که وجود دارد از این مکان زیبا دیدن کنند و تجربه ی یک روز به یاد ماندنی را در ذهنشان به ثبت برسانند.

روستای بوژان

نمایی دیگر از روستای دیدنی بوژان

روستای دیدنی بوژان در خراسان رضوی, نیشابور

نمایی منحصر به فرد از طبیعت زیبای روستای بوژان در نیشابور

روستای زیبا و دیدنی بوژان

تصویری زیبا از پاییز روستای بوژان

روستای پلکانی بوژان در نیشابور

ویویی جذاب از روستای پلکانی بوژان در نیشابور

  • هیوا اریانا
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش