هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تالاب پرندگان دو کوهک در ساحل شمالی جزیره قشم، در استان هرمزگان قرار گرفته است. این منطقه یکی از مهم ترین مناطق برای پرندگان آبزی مهاجر در جزیره قشم محسوب می شود. این تالاب، ساحلی با بستر گلی دارد که در زمان جزر دریا بیش از یک کیلومتر منطقه از آب بیرون می زند. به دلیل جنس بستر تالاب، در بیش تر مواقع بویژه در زمان مواج بودن دریا آب این منطقه گل آلود و کدر به نظر می رسد. بیش ترین مساحت این تالاب عاری از پوشش گیاهی می باشد اما در بخش هایی از سواحل توده هایی از درختان حرای دست کاشت به طول ۴ کیلومتر در پیرامون دوکوهک به صورت پراکنده دیده می شود.

جزیره قشم, تالاب پرندگان دو کوهک

تصویری از تالاب پرندگان دو کوهک

بسترهای گلی بعد از جنگل های پر باران استوایی، صخره های مرجانی و جنگل های حرا چهارمین  زیستگاه حاصلخیز در جهان می باشد که تولید و بازدهی بالا از مشخصه های این زیستگاه ها می باشد. گرچه تالاب پرندگان دو کوهک نیز پهنه ای گلی دارد. در این تالاب حدود ۱۲ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی نظیر انواع سلیم ها، حواصیل ها، باکلان ها، باشلک ها، پرستوهای دریایی و کاکائی ها زندگی می کنند. همچنین پرندگان شکاری بویژه پلیکان های خاکستری و فلامینگوهای بزرگ و عقاب های ماهی گیر نیز در این تالاب زندگی می کند.

تالاب پرندگان دو کوهک, جاذبه های گردشگری قشم

تصویری دیدنی از تالاب پرندگان دوکوهک

وجود مواد مغذی و پایین بودن شدت جریان آب در این منطقه سبب شده تا این تالاب زیستگاه امنی برای پرندگان مهاجر باشد که هر ساله تعداد بی شماری از پرندگان مهاجر در فصل سرما به این منطقه مهاجرت کنند. گردشگران تور قشم از مشهد  اگر قصد دارند از این تالاب دیدن نمایند بهترین زمان برای بازدید از تالاب دو کوهک فصل های پاییز و زمستان می باشد. این تالاب به قدری ارزشمند می باشد که کلودیا کارشناس یونسکو و عضو هیئت مدیره ژئوپارک برگستراس ادنوالد آلمان زمانیکه از این تالاب دیدن نمود از چشم اندازهای بی نظیر این منطقه و تنوع و جمعیت بالای پرندگان بسیار حیرت زده شد و توصیه نمود این تالاب به ژئوپارک جزیره قشم افزوده گردد.

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

باغ خونی مشهد از مجموعه های تاریخی و دیدنی مشهد می باشد که مربوط به دوره قاجار بوده و در خیابان عنصری قرار گرفته است. این مجموعه دیدنی دارای ۶/۵ هکتار وسعت است و دارای چشم اندازی زیبا می باشد. باغ خونی مشهد در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شماره ثبت ۳۲۴۰ به عنوان آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این باغ دیدنی دارای ۳ عمارت مستقل بوده که دو ساختمان آن تخریب گردیده است.

باغ خونی مشهد

جلوه ای دیدنی از باغ خونی مشهد

گغتنی است این باغ به واسطه وجود چشمه ای در آن به باغ چشمه معروف شده است. طبق روایات بیان شده در سال ۱۳۳۰ شمسی ۱۹۱۲ میلادی از این باغ، مسجد گوهرشاد را به گلوله بستند. این مکان دیدنی هم اکنون در ضلع شمال شرق میدان بسیج قرار گرفته است. باغ خونی مشهد در زمانهای دور در اختیار روس ها قرار داشته و بعنوان کنسولگری مورد استفاده قرار گرفته است. به همین دلیل اهالی مشهد این مجموعه تاریخی را به باغ روس ها نیز می شناشند. علاقه مندان تور ارزان مشهد می توانند در سفر به شهر مقدس مشهد از این آثار تاریخی نیز بازدید نمایند.

باغ خونی مشهد

نمایی کلی از باغ خونی در مشهد

 

باغ خونی مشهد

نمایی دیگر از باغ خونی مشهد

منبعتورکیش-تورمشهد.com

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

آبشار بیشه یکی از رونمایی های هنر دست طبیعت است که در میان جنگل های نیمه انبوه از دل کوه های زاگرس سرازیر می شود و به در جویبارها روان می شود و مانند قطعه ای از بهشت در استان لرستان می درخشد. این آبشار فوق العاده زیبا در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود، ۶۰ کیلومتری خرم آباد در مجاورت روستای بیشه و در کنار ایستگاه راه آهن بیشه واقع شده است. روستای بیشه بیشتر از طوایف گراوند و سالاروند تشکیل می‌شوند و مردم این روستا به زبان لری مینجایی و همچنین لری بختیاری صحبت می‌کنند. آبشار بیشه به عنوان چهل و هشتیمن اثر ملی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

 استان لرستان، آبشار بیشه

جلوه ای بی نظیر از آبشار بیشه لرستان

ارتفاع آبشار بیشه ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار می‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است. آبشار بیشه با قرار گرفتن در کنار چند منطقه بکر و زیبا دیگر در اطراف خود همانند جنگل‌های پهناور بلوط، چشم‌انداز ایستگاه راه آهن ،روستای زیبای بیشه و همچنین با دارا بودن هوای خنک و دل انگنیز زیبایی خود را چندین برابر کرده است که سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این همه زیبایی حیرت انگیز استان لرستان را برای سفر خود انتخاب می کنند تا از نزدیک تماشاگر این همه زیبایی باشند. در ایران آبشارهای بسیاری وجو دارند که مانند این آبشار از زیباییهای خاصی برخوردارند برای مثال آبشار هفت چشمه با ارتفاع ۹۰ متری در استا البرز واقع شده و دارای زیبایی منحصر بفردی است  ارزش یکبار دیدن را دارد.

 جاذبه های لرستان، آبشار بیشه

نمایی از ارتفاع آبشار بیشه

 ایران، آبشار بیشه

نمایی کلی از آبشار بیشه

دیدن این آبشار در هر فصل بهار،تابستان و پاییز زیبایی خاص خود را دارد. اما بهترین فصل که اوج زیبایی و لذت بردن از این آبشار است فصل بهار از فروردین تا اوایل آبان ماه است که شنیدن صدای شر شر آب و  دیدن سبزه های اطراف آبشار لذت خاصی دارد. در اواخر پاییز و زمستان زمان مناسبی برای دیدن این آبشار نیست چرا که آب آبشار کم می شود، علاه برآن جاده های خرم آباد لغزنده و خطرناک است.

 لرستان، آبشار زیبای بیشه

آبشار بیشه در فصل بهار

 مکان های جذاب لرستان، آبشار بیشه

آبشار بیشه در فصل تابستان

آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه در فصل پاییز

برای دیدن این آبشار سریع ترین راه مسیر ریلی قطار تهران–اهواز است که بعد از پیاده شدن در ایستگاه روستای بیشه با کمی پیاده روی می توان به آبشار رسید. اما برای کسانی که می خواهند با خودروی شخصی خود به استان لرستان سفر کنند و به دیدن این آبشار شگقت انگیز بروند دو مسیر وجود دارد. اولین مسیر  بعد از ۵۰ کیلومتر درود خرم آباد شروع می شود که بعد از دیدن تابلوی آبشار بیشه باید وارد آن میشود و یک جاده فرعی است، مسیر را که ادامه دادید به یک ۳ راهی می رسید. مسیر مستقیم، به آبشار میرود. مسیر دیگر نرسیده به خرم آباد شروع می شود که ۵ کیلومتر مانده به خرم آباد در جاده درود یک سه راهی است. مسیر سمت چپ به آبشار بیشه منتهی می شود. گردشگرانی که به دیدن این آبشار زیبا میروند می توانند از اقامتگاه‌های چوبی و زیبا، اتاقک، محل برپایی چادر، حمام، سرویس بهداشتی….. که در پایین ایستگاه راه آهن بیشه و در دل درختان بلند واقع شده اند استفاده کنند.

 لرستان، آبشار بیشه

نمایی از مسیر زیبای راه آهن آبشار بیشه

 جاذبه های ایران، آبشار بیشه

اقامتگاه های آبشار بیشه

آبشار بیشه با دارا بودن طبیعتی بکر و چشم اندازی بی نظیر منطقه ای زیبا برای لذت بردن از سفری به یادمادنی است. رفتن زیر آب آبشار بیشه که از ارتفاع ۵۰ متری به رودخانه میریزد حس لذت بخشی دارد به ویژه که هوا هم گرم باشد راهی برای گریز از گرما است که گردشگران و مسافران با انجام این کار لذت میبرند. اگر از آن دسته از افراد هستید که به دنبال هیجان نیستید می توانید در گوشه ای بنشید و از طبیعت این منطقه لذت ببرید یا عکس بگیرید.

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 تونل باد صبا مشهد در انتهای بلوار خیام شمالی. میدان بهارستان. بهارستان ۳ روبروی الماس شرق قرار گرفته است. تونل باد صبا در تیر ماه ۹۴ راه اندازی شد. در حال حاضر ۹۸ تونل بادی در جهان وجود دارد که تونل باد صبا اولین و تنها تونل باد در ایران می باشد. تونل باد صبا دستگاه شبیه‌ساز سقوط آزاد است و یکی از ورزش های جدید هوایی است که گردشگران عزیز تور مشهد می توانند هیجان و نهایت لذت را در محیطی امن و بسیار کم هزینه‌تر نسبت به سقوط آزاد از هواپیما در حالت پرواز تجربه کنند. تونل باد صبا، شبیه چتربازی قبل از باز نمودن چتر بوده که سقوط آزاد است. در این تونل باد، جریان هوا با سرعت ۱۴۰ km/h تا ۲۲۰ km/h از پایین به بالا حرکت می وزد و سبب می شود افراد در تونل شناور شده و احساسی مشابه سقوط آزاد چتربازی را به دست آورند. گردشگرانی که قصد سفر به مشهد را در نوروز ۹۷ دارند می توانند با استفاده از آفرهای ارزان ویژه تور مشهد نوروز ۹۷ سفری خوش را به مشهد تجربه کنند.

جاذبه های گردشگری مشهد, تونل باد صبا

نهایت هیجان در تونل باد صبا مشهد

مکان مشهد, تونل باد صبا مشهد

نهایت هیجان در تونل باد صبا مشهد

 جاذبه های مشهد, تونل باد صبا مشهد

مکان مشهد, تونل باد صبا مشهد

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

جزیره کوچانگ، جزیره ای برای آرامش در تایلند

جزیره کوچانگ, تایلند تصویری زیبا از جزیره کوچانگ

جزیره کوچانگ یک جزیره کوهستانی و کمتر شناخته شده می باشد که در جنوب شرقی تایلند و در نزدیکی مرز کامبوج واقع شده است. این جزیره دومین جزیره بزرگ تایلند بعد از جزیره فی فی محسوب می شود. کوچانگ یعنی جزیره فیل و دلیل نامگذاری آن به جزیره فیل ها اینست که نقشه این جزیره شکل فیل می باشد. گرچه در گذشته در این جزیره هیچ فیلی وجود نداشته است. اما امروزه به دلیل توریستی بودن جزیره، چندین فیل به کوچانگ آورده اند. تا سال ۱۹۸۰ این جزیره خالی از سکنه و تحت کنترل نظامی بوده اما از سال ۲۰۰۰ از نظر گردشگری به مقصدی پر طرفدار برای علاقه مندان به طبیعت و ساحل مبدل گردیده است. دولت تایلند در سال ۲۰۰۰ اعلام نمود که جزیره کوچانگ به عنوان پوکت بعدی توسعه خواهد یافت.

تایلند, جزیره کوچانگ نمایی بی نظیر از جزیره کوچانگ

جزیره کوچانگ بزرگترین جزیره در پارک ملی کوچانگ می باشد. جایی که رویاهای عاشقان دریا و علاقه مندان به طبیعت به واقعیت می پیوندد. این جزیره به دلیل داشتن ماسه های سفید، آبشارها، صخره های مرجانی و جنگل انبوهی که تا کنار ساحل امتداد دارد، مشهور شده است. سواحل رویایی جزیره کوچانگ به دوبخش شمالی و جنوبی تقسیم شده است که سراسر آن برای آفتاب گرفتن و شنا کردن بسیار مناسب می باشد. ۷۰ درصد این جزیره با جنگل های بکر و دست نخورده پوشیده شده است.

جاذبه های گردشگری تایلند, تایلند, جزیره کوچانگ تصویری دل انگیز از جزیره کوچانگ

در جزیره کوچانگ علاوه بر جاذبه های طبیعی بسیاری از حیوانات نظیر پرندگان بومی، مار، آهو و فیل زندگی می کنند. این جزیره به همراه جزایر نزدیک به آن یک پارک ملی را تشکیل می دهند که محل ایده آلی برای فعالیت هایی مانند غواصی با لوله، شیرجه زدن، چادر زدن و گردش در جنگل می باشد. جزیره کوچانگ ۸ دهکده زیبا و بی نظیر دارد که اکثر ساکنان آن به کار ماهیگیری مشغول هستند. همچنین این جزیره بیش از ۶۰ هتل با ستاره های متنوع دارد که این هتل ها به سبک خانه های ویلایی و در کنار دریا واقع شده اند.

جزیره کوچانگ, تایلند تصویری زیبا از فیل سواری در جزیره کوچانگ

تایلند, جزیره کوچانگ نمایی زیبا از هتل جزیره کوچانگ

برای سفر به جزیره کوچانگ مسیرهای مختلفی وجود دارد اگر قصد دارید با هواپیما سفر کنید از بانکوک روزانه سه پرواز مستقیم به این جزیره صورت می گیرد که دو پرواز در صبح و دیگری در عصر، این سفر هوایی یک ساعت طول خواهد کشید. با قایق نیز می توانید به این جزیره سفر کنید که البته مسیر دریایی نسبت به هواپیما طولانی تر خواهد بود. این سفر از ۸ صبح شروع و ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به اتمام می رسد. این سفر دریایی حدودا ۷ ساعت طول خواهد کشید. با توجه به اینکه برای ورود به کشور زیبای تایلند اخذ ویزا اجباری می باشد پس ارائه تور لحظه آخری تایلند به مقصد این کشور تعریف نشده است و گردشگران چند روز قبل از سفر باید نسبت به تهیه ویزا اقدام نمایند.

جاذبه های گردشگری تایلند, جزیره کوچانگ تصویری رویایی از جزیره کوچانگ


  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

تالاب پرندگان دو کوهک در ساحل شمالی جزیره قشم، در استان هرمزگان قرار گرفته است. این منطقه یکی از مهم ترین مناطق برای پرندگان آبزی مهاجر در جزیره قشم محسوب می شود. این تالاب، ساحلی با بستر گلی دارد که در زمان جزر دریا بیش از یک کیلومتر منطقه از آب بیرون می زند. به دلیل جنس بستر تالاب، در بیش تر مواقع بویژه در زمان مواج بودن دریا آب این منطقه گل آلود و کدر به نظر می رسد. بیش ترین مساحت این تالاب عاری از پوشش گیاهی می باشد اما در بخش هایی از سواحل توده هایی از درختان حرای دست کاشت به طول ۴ کیلومتر در پیرامون دوکوهک به صورت پراکنده دیده می شود.

جزیره قشم, تالاب پرندگان دو کوهک

تصویری از تالاب پرندگان دو کوهک

بسترهای گلی بعد از جنگل های پر باران استوایی، صخره های مرجانی و جنگل های حرا چهارمین  زیستگاه حاصلخیز در جهان می باشد که تولید و بازدهی بالا از مشخصه های این زیستگاه ها می باشد. گرچه تالاب پرندگان دو کوهک نیز پهنه ای گلی دارد. در این تالاب حدود ۱۲ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی نظیر انواع سلیم ها، حواصیل ها، باکلان ها، باشلک ها، پرستوهای دریایی و کاکائی ها زندگی می کنند. همچنین پرندگان شکاری بویژه پلیکان های خاکستری و فلامینگوهای بزرگ و عقاب های ماهی گیر نیز در این تالاب زندگی می کند.

تالاب پرندگان دو کوهک, جاذبه های گردشگری قشم

تصویری دیدنی از تالاب پرندگان دوکوهک

وجود مواد مغذی و پایین بودن شدت جریان آب در این منطقه سبب شده تا این تالاب زیستگاه امنی برای پرندگان مهاجر باشد که هر ساله تعداد بی شماری از پرندگان مهاجر در فصل سرما به این منطقه مهاجرت کنند. گردشگران تور قشم اگر قصد دارند از این تالاب دیدن نمایند بهترین زمان برای بازدید از تالاب دو کوهک فصل های پاییز و زمستان می باشد. این تالاب به قدری ارزشمند می باشد که کلودیا کارشناس یونسکو و عضو هیئت مدیره ژئوپارک برگستراس ادنوالد آلمان زمانیکه از این تالاب دیدن نمود از چشم اندازهای بی نظیر این منطقه و تنوع و جمعیت بالای پرندگان بسیار حیرت زده شد و توصیه نمود این تالاب به ژئوپارک جزیره قشم افزوده گردد.

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

پل مشهور الله وردیخان که به اصطلاح سی و سه پل شناخته می شود یکی از ۱۱ پل معروف اصفهان می باشد که در انتهای جنوبی خیابان چهار باغ واقع شده است. این پل طویل ترین پل بر روی بستر زاینده رود می باشد که حدود ۳۰۰ متر طول دارد. سی و سه پل یکی از معروف ترین نمونه های طراحی پل صفوی می باشد که در سال ۱۶۰۳ همزمان با آغاز حکومت صفویه توسط اله وردیخان اوندیلادزه ساخته شده است. عده ای از گرجی ها بر این باورند چون سازنده این پل از تبار گرجی ها بوده و حروف الفبای گرجی سی و سه حرف دارد این پل نیز سی و سه دهانه دارد اما این نظریه کاملا رد شده است و در ابتدا این پل ۴۰ دهانه داشته است. از طرف دیگر کارشناسان عدد سی و سه را مربوط به آناهیتا می دانند و اعتفاد دارند که سی و سه پل همانند دیگر بناهای آبی و پل ها نمادی از آناهیتا به شمار می رود.

اصفهان, سی وسه پل

نمایی زیبا از سی و سه پل

سی و سه پل یکی از بزرگترین سازه های آبی در ایران محسوب می شود. بدون شک هر جا سخن از اصفهان می آید تصویری از اصفهان و سی و پل در اذهان شما تداعی می گردد. این پل تماما از سنگ و آجر ساخته شده و سطح آن بیک میزان است بدین معنا که دو طرف آن از وسطش کوتاهتر نیست. هدف از ساخت سی و سه پل برای اتصال خیابان چهار باغ قدیمی عباسی به خیابان چهار باغ بالا و باغ هزار جریب و عباس آباد بوده است. در دوران صفویه این پل محل برگزاری مراسم جشن آب پاشان و همچنین مراسم خاج شویان ارامنه اصفهان بوده است. نام سی و سه پل در مورخه ۱۵ دی ۱۳۱۰ در فهرست میراث ملی ایران به ثبت رسیده است و یکی از پرطرفدارترین جاذبه های گردشگری ایران به شمار می رود.

سی و سه پل, جاذبه های گردشگری اصفهان

تصویری جذاب از سی و سه پل

بیش از چهار قرن می باشد که این پل شکوه و عظمت خود را حفظ نموده و استقامت خود را به رخ بازدید کنندگان می کشاند. بر طبق نظر کارشناسان زمین شناسی و میراث فرهنگی پایه و ساختار این سازه به گونه طراحی شده که مقاومت پل در رطوبت بیشتر است. بنابراین اگر خشکی رودخانه زاینده رود ادامه داشته باشد خطری جدی سی و سه پل را تهدید  می کند. در طول تاریخ این پل نام های مختلفی نظیر شاه عباسی، پل الله وردیخان، پل جلفا، پل چهل چشمه، سی و سه چشمه و پل زاینده داشته است اما امروزه با نام سی و سه پل شناخته می شود. اگر علاقه مند به دیدن پل های تاریخی زاینده رود در اصفهان هستید در سفر به این شهر تاریخی از پل مازنان، پل چوبی، پل شهرستان اصفهان  و پل خواجو نیز بازدید نمایید. سی و سه پل نیز همانند پل قشلاق از آثار بجای مانده دوران صفویه می باشد.

استان اصفهان, جاذبه های گردشگری اصفهان, سی و سه پل

چشم اندازی بی نظیر از سی و سه پل

قدم زدن در مسیر رودخانه زاینده رود با توقف در بسیاری از خیابان های منتهی به این پل تاریخی راه بسیار خوبی برای صرف زمان بیشتری در اصفهان می باشد. زمانی که در شب شهر روشن و نورانی می گردد با افتادن تصویر زیبای پل بر روی رودخانه زاینده رود صحنه چشم نوازی پدید می آید که چشم هر بیننده ای را محو تماشای خود می کند. قدم زدن بر روی این پل و تماشای رودخانه زاینده رود برای هر فردی می تواند تجربه منحصر به فردی باشد. سی و سه پل یک مسیر پیاده روی برای قدم زدن در بالا و یک مسیر پیاده روی در پایین دارد. پیاده روی در پایین گذرگاه مسقفی است که میان پایه های مرکزی پل و در فاصله کمی از بستر رودخانه ساخته شده است. در پیرامون پل کافی شاپ، رستوران و فضای سبز بی نظیری وجود دارد که بازدید کنندگان از این پل می توانند از این امکانات رفاهی و تفریحی بهره مند شوند.

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com


  • هیوا اریانا
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش