هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

آبشار بیشه یکی از رونمایی های هنر دست طبیعت است که در میان جنگل های نیمه انبوه از دل کوه های زاگرس سرازیر می شود و به در جویبارها روان می شود و مانند قطعه ای از بهشت در استان لرستان می درخشد. این آبشار فوق العاده زیبا در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی دورود، ۶۰ کیلومتری خرم آباد در مجاورت روستای بیشه و در کنار ایستگاه راه آهن بیشه واقع شده است. روستای بیشه بیشتر از طوایف گراوند و سالاروند تشکیل می‌شوند و مردم این روستا به زبان لری مینجایی و همچنین لری بختیاری صحبت می‌کنند. آبشار بیشه به عنوان چهل و هشتیمن اثر ملی در ۲۷ اسفند ۱۳۸۷ توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست میراث طبیعی ایران به ثبت رسیده است.

 استان لرستان، آبشار بیشه

جلوه ای بی نظیر از آبشار بیشه لرستان

ارتفاع آبشار بیشه ۴۸ متر تا نقطه برخورد با زمین است و ۱۰ متر نیز از آنجا تا وصل شدن به رودخانه سزار می‌باشد و عرض تاج آبشار ۲۰ متر است. آبشار بیشه با قرار گرفتن در کنار چند منطقه بکر و زیبا دیگر در اطراف خود همانند جنگل‌های پهناور بلوط، چشم‌انداز ایستگاه راه آهن ،روستای زیبای بیشه و همچنین با دارا بودن هوای خنک و دل انگنیز زیبایی خود را چندین برابر کرده است که سالانه گردشگران بسیاری برای دیدن این همه زیبایی حیرت انگیز استان لرستان را برای سفر خود انتخاب می کنند تا از نزدیک تماشاگر این همه زیبایی باشند. در ایران آبشارهای بسیاری وجو دارند که مانند این آبشار از زیباییهای خاصی برخوردارند برای مثال آبشار هفت چشمه با ارتفاع ۹۰ متری در استا البرز واقع شده و دارای زیبایی منحصر بفردی است  ارزش یکبار دیدن را دارد.

 جاذبه های لرستان، آبشار بیشه

نمایی از ارتفاع آبشار بیشه

 ایران، آبشار بیشه

نمایی کلی از آبشار بیشه

دیدن این آبشار در هر فصل بهار،تابستان و پاییز زیبایی خاص خود را دارد. اما بهترین فصل که اوج زیبایی و لذت بردن از این آبشار است فصل بهار از فروردین تا اوایل آبان ماه است که شنیدن صدای شر شر آب و  دیدن سبزه های اطراف آبشار لذت خاصی دارد. در اواخر پاییز و زمستان زمان مناسبی برای دیدن این آبشار نیست چرا که آب آبشار کم می شود، علاه برآن جاده های خرم آباد لغزنده و خطرناک است.

 لرستان، آبشار زیبای بیشه

آبشار بیشه در فصل بهار

 مکان های جذاب لرستان، آبشار بیشه

آبشار بیشه در فصل تابستان

آبشار بیشه لرستان

آبشار بیشه در فصل پاییز

برای دیدن این آبشار سریع ترین راه مسیر ریلی قطار تهران–اهواز است که بعد از پیاده شدن در ایستگاه روستای بیشه با کمی پیاده روی می توان به آبشار رسید. اما برای کسانی که می خواهند با خودروی شخصی خود به استان لرستان سفر کنند و به دیدن این آبشار شگقت انگیز بروند دو مسیر وجود دارد. اولین مسیر  بعد از ۵۰ کیلومتر درود خرم آباد شروع می شود که بعد از دیدن تابلوی آبشار بیشه باید وارد آن میشود و یک جاده فرعی است، مسیر را که ادامه دادید به یک ۳ راهی می رسید. مسیر مستقیم، به آبشار میرود. مسیر دیگر نرسیده به خرم آباد شروع می شود که ۵ کیلومتر مانده به خرم آباد در جاده درود یک سه راهی است. مسیر سمت چپ به آبشار بیشه منتهی می شود. گردشگرانی که به دیدن این آبشار زیبا میروند می توانند از اقامتگاه‌های چوبی و زیبا، اتاقک، محل برپایی چادر، حمام، سرویس بهداشتی….. که در پایین ایستگاه راه آهن بیشه و در دل درختان بلند واقع شده اند استفاده کنند.

 لرستان، آبشار بیشه

نمایی از مسیر زیبای راه آهن آبشار بیشه

 جاذبه های ایران، آبشار بیشه

اقامتگاه های آبشار بیشه

آبشار بیشه با دارا بودن طبیعتی بکر و چشم اندازی بی نظیر منطقه ای زیبا برای لذت بردن از سفری به یادمادنی است. رفتن زیر آب آبشار بیشه که از ارتفاع ۵۰ متری به رودخانه میریزد حس لذت بخشی دارد به ویژه که هوا هم گرم باشد راهی برای گریز از گرما است که گردشگران و مسافران با انجام این کار لذت میبرند. اگر از آن دسته از افراد هستید که به دنبال هیجان نیستید می توانید در گوشه ای بنشید و از طبیعت این منطقه لذت ببرید یا عکس بگیرید.

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com

  • ۹۷/۰۱/۲۹
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش