هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تالاب پرندگان دو کوهک در ساحل شمالی جزیره قشم، در استان هرمزگان قرار گرفته است. این منطقه یکی از مهم ترین مناطق برای پرندگان آبزی مهاجر در جزیره قشم محسوب می شود. این تالاب، ساحلی با بستر گلی دارد که در زمان جزر دریا بیش از یک کیلومتر منطقه از آب بیرون می زند. به دلیل جنس بستر تالاب، در بیش تر مواقع بویژه در زمان مواج بودن دریا آب این منطقه گل آلود و کدر به نظر می رسد. بیش ترین مساحت این تالاب عاری از پوشش گیاهی می باشد اما در بخش هایی از سواحل توده هایی از درختان حرای دست کاشت به طول ۴ کیلومتر در پیرامون دوکوهک به صورت پراکنده دیده می شود.

جزیره قشم, تالاب پرندگان دو کوهک

تصویری از تالاب پرندگان دو کوهک

بسترهای گلی بعد از جنگل های پر باران استوایی، صخره های مرجانی و جنگل های حرا چهارمین  زیستگاه حاصلخیز در جهان می باشد که تولید و بازدهی بالا از مشخصه های این زیستگاه ها می باشد. گرچه تالاب پرندگان دو کوهک نیز پهنه ای گلی دارد. در این تالاب حدود ۱۲ گونه پرنده آبزی و کنار آبزی نظیر انواع سلیم ها، حواصیل ها، باکلان ها، باشلک ها، پرستوهای دریایی و کاکائی ها زندگی می کنند. همچنین پرندگان شکاری بویژه پلیکان های خاکستری و فلامینگوهای بزرگ و عقاب های ماهی گیر نیز در این تالاب زندگی می کند.

تالاب پرندگان دو کوهک, جاذبه های گردشگری قشم

تصویری دیدنی از تالاب پرندگان دوکوهک

وجود مواد مغذی و پایین بودن شدت جریان آب در این منطقه سبب شده تا این تالاب زیستگاه امنی برای پرندگان مهاجر باشد که هر ساله تعداد بی شماری از پرندگان مهاجر در فصل سرما به این منطقه مهاجرت کنند. گردشگران تور قشم اگر قصد دارند از این تالاب دیدن نمایند بهترین زمان برای بازدید از تالاب دو کوهک فصل های پاییز و زمستان می باشد. این تالاب به قدری ارزشمند می باشد که کلودیا کارشناس یونسکو و عضو هیئت مدیره ژئوپارک برگستراس ادنوالد آلمان زمانیکه از این تالاب دیدن نمود از چشم اندازهای بی نظیر این منطقه و تنوع و جمعیت بالای پرندگان بسیار حیرت زده شد و توصیه نمود این تالاب به ژئوپارک جزیره قشم افزوده گردد.

  • ۹۷/۰۱/۲۲
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش