هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دریاچه چورت شاهکاری از زمین لرزه

دریاچه چورت که به دریاچه میانشه نیز معروف است در استان مازندارن در فاصلهٔ ۱۰ کیلومتری روستای چورت حد فاصل ساری تا کیاسر واقع شده است. دریاچه زیبای چورت در حدود ۲/۵ هکتار مساحت بر اثر زلزله‌ و رانش زمین در سال ۱۳۱۸ خورشیدی و مسدود شدن مسیر عبور آب چشمه‌ای در کنار دریاچه به وجود آمد. چورت یکی از معدود دریاچه هایی است که به صورت طبیعی شکل گرفته و در نتیجه احداث سد خاکی ایجاد نشده است.

 جاذبه های استان مازندران، دریاچه چورت

تصویری زیبا از دریاچه چورت

در بعضی مواقع که آب دریاچه چورت پایین می آید درختانی که در محل پیدایش دریاچه بوده اند تنها نیم تنه آنها از آب بیرون زده است، ترکیب بی نظیر و زیبایی را ایجاد می کنند که دیدن این منظره لذت وصف نشدنی را ایجاد می کند. این دریاچه در شکاف دره‌ای با شیب زیاد قرار گرفته و دور تا دور دریاچه را پوشش‌های جنگلی بکر و درختان قدیمی دربر گرفته‌است که این خود باعث زیبایی خاص می شود.

 مکان دیدنی ساری، دریاچه چورت

نمایی زیبا از درختان بیرون زده از دریاچه چورت

نام اصلی این دریاچه زیبا میانشه می باشد اما به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی روستای چورت به دریاچه چورت مشهور شده است. با سفر به دیدار این دریاچه شما شاهد زیباییهای از طبیعت بکر و دریاچه ای شگفت انگیز و هوایی مه آلود و سکوت لذت بخش می شود. طبیعت زیبا و بکر ایران را باید از نزدیک دید یکی از طبیعت بی نظیر ایران جزیره کیش می باشد  برای سفر به کیش باید از تور کیش استفاده نمایید.

 جاذبه های ایران، روستای چورت

نمایی زیبا از طبیعت بکر روستای چورت

این دریاچه دارای دیدنی ها و تفریحاتی بی نظیر است. یکی از تفریحات جذاب و لذت بخش این دریاچه محصور شده با پوشش جنگلی قایق سواری در میان دریاچه و ماهیگیری در فضای آرام و لذت بخش دریاچه می باشد که با تجربه این تفریحات سفری به یاد ماندنی را به این دریاچه چورت خواهید داشت. شاید با دیدن دریاچه زیبای چورت هوس کنید که تنی به آب بزنید و به تفریح بپردازید؛ اما باید به یاد داشته باشید که به سبب باقی ماندن بوته ها و گیاهان در کف دریاچه، این کار بسیار خطرناک است و عواقب بدی به دنبال دارد. پس با تماشای دریاچه از زیبایی های آن و جنگل اطرافش لذت ببرید و فکر شنا کردن را از سرتان بیرون کنید.

 استان مازندران، دریاچه چورت

قایق سواری در میان دریاچه مه آلود چورت

طبیعت بکر ایران، دریاچه چورت

ماهیگیری در دریاچه چورت

 برای دیدن این دریاچه باید از میان جنگل و انبوه درختان از جاده ای خاکی و زیبا بگذرید و در این مسیر مناظری متفاوت را خواهید دید و هنرنمایی طبیعت را نظاره خواهید کرد. برای به ثبت رساندن این همه زیبایی و لحظات زیبا همراه خود دوربین را ببرید و با عکس گرفتن در کنار این طبیعت فوق العاده لحظات زیبا را به ثبت برسانید.

 طبیعت بی نظیر ساری، دریاچه چورت

طبیعت بکر و زیبای مه آلود دریاچه چورت

 در رفتن پیک نیک به این مکان جذاب و دیدنی شما به امکاناتی نیاز دارید. برای دسترسی به امکاناتی چون سرویس بهداشتی، مسجد، اقامتگاه، رستوران و … باید به روستای چورت بروید. امکان طبیعی موجود در حوالی این جاذبه، یک چشمه آب به فاصله دویست متری از دریاچه است که طبیعت گردان، آب آشامیدنی خود را از آنجا تامین می کنند.

 ایران، مکان دیدنی مازندران ، دریاچه چورت

طبیعت زیبای دریاچه چورت
منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com

نمایشگر ویدیو
  • ۹۷/۰۶/۲۲
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش