هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

کلات شهر، شهرستانی تاریخی که در میان کوهستانی بیضی شکل در دامنه شمالی کوه های هزار مسجد و در ۱۴۵ کیومتری مشهد واقع شده است. کلات به معنای زیستگاه و روستایی بر فراز کوه و این شهر نامش از نادره شاه افشار گرفته است. کلات وسعتی در حدود ۳۲۷۶ کیلومتر مربع دارد. این شهرستان از شمال به وسیله تپه ماهورهایی به طول ۱۸۰ کیلومتر با کشور ترکمنستان هم مرز است و از جنوب به کوه های هزار مسجد و شهرستان مشهد و از شرق به شهرستان سرخسو از غرب به شهرستان درگز محدود می شود.

 مکان های تاریخی مشهد، کلات شهر

نمایی کلی از شهر زیبای کلات شهر

  وجود یک دژ زیبا و تاریخی این شهرستان را با دیگر شهرها متمایز کرده است. این دژ دارای ۲۶ کیلومتر طول و ۱۲ کیلومتر عرض دارد. این دژ کاخ خورشید نام دارد که در باغی به شیوه باغ های ایرانی به دستور نادرشاه افشار ساخته شده است. اما خود کاخ ترکیبی از معماری ایران و هندوستان است. او ظاهرا از این کاخ به عنوان محلی برای حفاظت از گنجینه های نادر استفاده می کرده است. در سفر به مشهد مقدس با تور ارزان مشهد از کاخ خورشید هم دیدن کنید و از معماری بی نظیرش لذت ببرید.

 جاذبه های گردشگری مشهد، کلات شهر

نمایی زیبا از باغ کاخ خورشید در کلات شهر

 مکان های دیدنی مشهد، کلات شهر

معماری زیبای کاخ خورشید

 کاخ خورشید بنایی سه طبقه است که مجموعا ۱۲ اتاق دارد که داخل هراتاق تزییناتی از نقاشی و گچبری دیده می‌شود. در میان این تزیینات، تصاویری از شاهزادگان نادری نیز به چشم می‌خورد. در وسط این بنای ۸ ضلعی، برج‌های استوانه‌ای‌ مانند در دوطبقه قرار دارد که محل اقامت شاه و خانواده‌اش بوده‌است. جهت دیدن این شهر و جاذبه های تاریخی آن با تور مشهد همراه باشید.

 جاذبه های گردشگری مشهد، کلات شهر

کاخ زیبای کلات شهر
منبع:https://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour/

  • ۹۷/۱۱/۱۸
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش