هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی

۴ مطلب در مرداد ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 پاراسل تفریحاتی مهیج و لذت بخش در آب های جزیره زیبای قشم برای گردشگران به ویژه جوانان می باشد. در این تفریح چتر پاراسل که فرد مورد نظر روی آن نشسته است توسط یک طناب به قایق موتوری وصل می شود و پس از حرکت کردن قایق فرد مورد نظر اوج می گیرد. مثل این است شخصی که چتر نجات دارد توسط طنابی در ارتفاع ۱۵۰ متری به قایقی وصل شده باشد.

 این چتر می تواند شما را تا ارتفاع ۵۰۰ متری از سطح دریا بالا ببرد و شما از بالا نظاره گر زیبایی آبهای جزیره قشم باشید. پاراسل در قشم یکی از تفریحات محبوب و پر طرفدار میان توریست ها و گردشگران تور ارزان قشم است.چتربازی بر فراز دریا یا همان پاراسل در آسمان جزیره قشم منظره ای شگرف بر دریای بی کران را برای شما رغم خواهد زد. پاراسل ها را میتوان چند نفره سوار شد، یک نفره هم میتوان از آن استفاده کرد اما لذت آن به چند نفره بودن است.

 تفریحات آبی قشم، پاراسل

تفریح مهیج پاراسل بر فراز دریای قشم

 جاذبه های گردشگری قشم، پاراسل

پاراسل در قشم

 قشم، جاذبه های قشم، پاراسل

تفریح لذت بخش پاراسل

 قشم، جاذبه های قشم، پاراسل

نمایی جذاب از تفریح پاراسل در قشم

منبع:https://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/qeshm-tour/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 ایل گلی تفرجگاهی زیبا و جذاب در تبریز

ایل گلی یا شاه گلی از مهمترین مکان گردشگری شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده‌ است. این مکان در زمان آق قویونلها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته‌ است. این گردشگاه در خود دیدنی های مختلف و جذابی مانند استخر، کاخ ایل گلی، فضای سبز، شهربازی، پیست اسکیت، زمین مینی گلف و … جای داده است و مکان ایده آلی جهت تفریح و استراحت گردشگران محسوب می شود. پارک بزرگ و تماشایی ایل گلی مانند نگینی در میان دیگر جاذبه های شهر تبریز می درخشد واز مهمترین تفرجگاه های کشور عزیزمان ایران است.

 ایران، مکان های دیدنی تبریز، ایل گلی

نمای کلی از تفرجگاه ایل گلی

ایل گلی تا پیش از روی‌ کارآمدن صفویان، بزرگترین منبع ذخیره آب جهت آبیاری باغ‌ های مناطق شرقی تبریز تا دروازه تهران و تپلی‌ باغ بوده ‌است. در دوران حکومت صفویان، تمام شن و ماسه و نخاله‌ های موجود در محوطه داخلی دریاچه فعلی خالی شده و دیواره ‌ای سنگی به دور آن کشیده شد. در دوران قاجار در پیرامون استخر ایل گلی خیابان ‌هایی جهت عبور و مرور احداث گردید و در جوار این معابر، درختان درخت تبریزی، بید مجنون و گل‌های اطلسی متعددی جهت تزئین گردشگاه کاشته شد. ایل گلی در دوران پهلوی به شهرداری تبریز واگذار شد تا به یک گردشگاه عمومی تبدیل شود. سید باقر کاظمی (مهذب‌الدوله) استاندار وقت آذربایجان شرقی، نخستین تعمیرات اساسی را در محوطه این گردشگاه به انجام رسانید.

 جاذبه های تبریز، ایل گلی

نمایی جذاب از محوطه زیبای ایل گلی تبریز

 مکان های جذاب آذربایجان شرقی، ایل گلی تبریز

ایل گلی تبریز

 استخر یا دریاچه ایل گلی مهمترین بخش در این گردشگاه  محسوب می شود که زیبایی خاصی به این مجموعه داده است. این استخر که به دلیل بزرگی، به آن دریاچه ائل گلی (شاه گلی) نیز می گویند، ۵٫۵ هکتار وسعت دارد و می تواند تا ۷۲۰,۰۰۰ مترمکعب آب را در خود جای دهد. دریاچه ابعادی ۲۰۰ در ۲۰۰ متر دارد و به مانند نگینی در میان پارک ایل گلی می درخشد. عمق استخر در عمیق ترین قسمت آن به ۱۲ متر می رسد؛ اما در گوشه شرقی این عمق بین ۳ تا ۶ متر متغیر است. از تفریحات لذت بخش در پارک ایل گلی قایقرانی در دریاچه ایل گلی است که حس متفاوتی را به شما  گردشگران عزیز ارائه می دهد.

 استان آذربایجان شرقی، تبریز، ایل گلی

نمایی زیبا از دریاچه ایل گلی تبریز

 جاذبه های تبریز، ایل گلی تبریز

قایق سواری در دریاچه زیبای ایل گلی تبریز

 در این مجموعه به مانند استخرهای ایرانی قدیم استخر ایل گلی عمارتی کلاه فرنگی را در مرکز خود جای داده است. عمارت کلاه فرنگی بنایی هشت ضلعی و دو طبقه است. این کاخ  یا عمارت یکی از نمادهای شهر تبریز به شمار می رود و قدمت آن به دوران آق قویونلوها باز می گردد. سازه ای زیبا و الماسی شکل با گنبدی کوچک بر بالای آن که تا پایان دوره قاجار، گردشگاهی برای شاهزادگان درباری بود و امروزه به رستوران و تالاری برای پذیرایی از مسافران و مردم تبدیل شده است. این عمارت زیبا به مانند شبه جزیره ای در استخر شاه گلی خودنمایی می کند.

 تبریز، مکان های دیدنی تبریز، ایل گلی تبریز

کاخ جذاب ایل گلی

 قایقرانی در دریاچه ایل گلی، پیاده روی و پیک نیک در باغ دلگشا و باصفای آن، هیجان گردش در شهربازی، شکم گردی به ویژه لقمه های دلچسب و داغ تخم مرغ، سیب زمینی و کره آب شده، گوشه ای از تفریحات این پارک مشهور را شامل می شوند. این پارک دیدنی به دلیل وجود عمارت تاریخی کاخ ایل گلی در آن، در ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ با شماره ۲۴۷۷۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ایران دارای زیباییهای وصف نشدنی در هر فصلی است که باید از نزدیک تماشا کرد و لذت برد. در ایرانگردی پیشنهاد ما این است جزیره زیبای کیش را از دست ندهید. را که هر آنچه که از یک سفر ایده آل را می خواهید در این جزیره  تجربه خواهید کرد. برای سفر به این جزیره نگران هزینه سفر نباشید چرا که وب سایت تور کیش- مشهد تورهای کیش را به ویژه تور کیش از شهرستان ها را نظیر تور کیش از اصفهان، تور کیش از کرمانشاه را باقیمت های استثنایی به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد تا شما عزیزان با خیال راحت سفری لذت بخش را سپری کنید.

 مکان های دیدنی ایران، تبریز، ایل گلی

عکسی زیبا از پاییز در ایل گلی

  منبع:https://تورکیش-تورمشهد.com/

نمایشگر ویدیو
  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰


آبشار زرد لیمه در 84 کیلومتری شهرکرد مرکز استان چهار محال بختیاری در دره ای عمیق در منطقه دیناران در فاصله ۳۰ کیلومتری غرب شهرستان اردل واقع شده است. این آبشار یکی از عریض ترین و بکر ترین آبشارهای ایران است که سالانه گردشگران بسیاری برای بازدید از این آبشار کوله بار خود را آماده سفر به استان چهار محال بختیاری می کنند. آبشار زرد لیمه یکی از سرچشمه های رودخانه کارون است و دارای عرض تاج 65 متر و ارتفاع 40 متر است.


 ایران، مکان های دیدنی ایران، آبشار زردلیمه  

نمایی جذاب از آبشار زرد لیمه[/caption]

 چهار محال بختیاری، آبشار زردلیمه

آبشار جذاب زردلیمه[/caption]

آبشار زردلیمه در کنار طبیعت جنگل های بلوط زاگرس، مراتع سرسبز و آثار باستانی همچون پل خدا آفرین، ایل راه باستانی، سنگ حجاری شده 6000 ساله که حدود 73 پله از آن باقی مانده و این منطقه را به یکی از زیباترین مناطق گردشگری ناشناخته ایران بدل کرده است که در سفر به استان چهار محال بختیاری نباید دیدن این آبشار شگفت انگیز را از دست داد.

 مکان دیدنی چهار محال بختیاری، آبشار زرد لیمه  

آبشار سبز زردلیمه[/caption]

نوع پوشش گیاهی این منطقه عمدتا جنگلی و از نوع بلوط و بادام و نوع پوشش مرتعی علاوه بر گندم و جو دیم بومیان، گون و سایر گیاهان مرتعی قابل مشاهده است. در کنار زیبایی‌ های این منطقه وجود عواملی همچون سختی دسترسی و کمبود آب در مسیر خصوصا در سالهایی که بارندگی به حد کافی نباشد، از دشواری‌ های بازدید از این منطقه است.

 ایران، استان چهار محال بختیاری، آبشار زرد لیمه  

تصویری از زیبایی آبشار زرد لیمه[/caption]

اگر از عاشقان طبیعت های بکر هستید آبشار زردلیمه را در برنامه گردشگری خود قرار دهید و یک روز به یادماندنی را در کنار این آبشار جذاب سپری کنید. بهترین موقع سفر به این منطقه زیبا فصل بهار است که آب و هوای مطبوع و تنوع گیاهی منطقه بر زیبای آن افزوده می شود شب در کنار آبشار با چادر و کیسه خواب بسیار لذت بخش است.

 جاذبه های چهار محال بختیاری، آبشار زرد لیمه

بهاری زیبا در کنار آبشار زردلیمه[/caption]

برای رسیدن به آبشار با شکوه زرد لیمه دو راه پیش روی دارید که مسیر اول بیشتر توصیه می شود. از شهر کرد به سمت منطقه اردل رفته و بعد از گذشتن از روستاهای کاج، کریم آباد و رستم آباد به سمت منطقه دیناران حرکت کنید ، روستای لشتر(Loshtar) آخرین روستای مسیر است که از اینجا به بعد بایستی راهی ماشین رو و خاکی ۵ کیلومتری را طی نمایید که در بین راه به سه راهی خاکی خواهید رسید که باید مسیر وسط را پی بگیرید که به ساختمان متروک تعاونی عشایر منتج می شود. شروع پیمایش اینجاست، در ابتدای مسیر پاکوب مشخص نیست که نیاز به راهنما یا GPS دارید. از شهر کرد تا ساختمان تعاونی عشایر ۱۲۰ کیلومتر است که تقریبا ۲٫۵ زمان نیاز دارد.

 ایران، شهر کرد، آبشار زردلیمه

آبشار عریض و بکر زرد لیمه[/caption]

راه دوم از روستای گزستان شروع می شود که باید راه روستای رستم آباد را به سمت صمصامی ادامه دهید بعد از پشت سر گذاشتن دشتک و گردنه چری تابلو های راهنما شما را به روستای گزستان هدایت خواهند کرد، جایی که بایستی کوله ها را به پشت بیاندازید. ایران دارای مناطق گردشگری و طبیعتی بکر  زیبایی می باشد که سالانه گردشگران بسیاری از داخل کشور و خارج از نقاط دیدنی ایران بازدید می کنند. جزیره کیش از محبوبترین مقاصد گردشگری ایران می باشد که دیدن نقلط گردشگری آن لذت خاصی دارد. سفر های کیش را می توانید با تور های شهرستان ها از جمله تور کیش از ساری، تور کیش از سنندج که قیمت های باور نکردنی ارائه می دهند تجربه کنید.



 چهار محال بختیاری،شهر کرد، آبشار زردلیمه


آبشار زردلیمه از دل کوه[/caption]

منبع:https://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

  احداث نخستین رستوران شناور در جزیره قشم

 قشم، اخبار قشم

احداث نخستین رستوران شناور در جزیره قشم

در سال حمایت از تولید ایرانی رستورانی شناور در جزیره زیبای قشم توسط طراحان و صنعتگران بومی منطقه آزاد قشم به نام مانگرو”  آماده بهره برداری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه آزاد قشم، طراحان و صنعتگران این جزیره با شش ماه کار جهادی موفق به ساخت نخستین رستوران “شناور مانگرو قشم” به طول ۲۰ متر، پهنای ۶ متر، آبخور ۸۰ سانتی متر و ارتفاع هشت متربا هدف تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی در سال حمایت از تولید ملی شدند گردشگران عزیز می توانند یا شرکت در تور لحظه آخری قشم به جزیره جذاب قشم سفر کنند و از این رستوران شناور دیدن کنند.

رستوران “شناور مانگرو قشم” با هزینه ای بالغ بر هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال توسط صنعتگران شرکت “دریا نور قشم” در دو طبقه طراحی شده که طبقه اول آن دارای فضای سرپوشیده و طبقه دوم این شناور دارای فضای روباز به مساحت ۱۰۰ متر مربع در هر طبقه می باشد.

این رستوران شناور با طراحی زیبا و ظرفیت پذیرایی ۱۴۰میهمان، ظرفیتی ارزشمندی در جذب گردشگران تورقشم و توسعه صنعت توریسم جزیره قشم محسوب می شود.

شایان ذکر است که شرکت “دریا نور قشم” با فعالیت در زمینه ساخت شناورهای دریایی، سال ۱۳۸۱ در منطقه آزاد قشم فعالیت خود را آغاز کرده است و در حال حاضر ۲۰ نفر در این شرکت مشغول به کار هستند.
منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/qeshm-tour/

  • هیوا اریانا
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش