هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 ایل گلی تفرجگاهی زیبا و جذاب در تبریز

ایل گلی یا شاه گلی از مهمترین مکان گردشگری شهر تبریز و استان آذربایجان شرقی است که در جنوب شرق آن و در ۷ کیلومتری مرکزشهر واقع شده‌ است. این مکان در زمان آق قویونلها ایجاد شده و در دورهٔ صفویان گسترش یافته‌ است. این گردشگاه در خود دیدنی های مختلف و جذابی مانند استخر، کاخ ایل گلی، فضای سبز، شهربازی، پیست اسکیت، زمین مینی گلف و … جای داده است و مکان ایده آلی جهت تفریح و استراحت گردشگران محسوب می شود. پارک بزرگ و تماشایی ایل گلی مانند نگینی در میان دیگر جاذبه های شهر تبریز می درخشد واز مهمترین تفرجگاه های کشور عزیزمان ایران است.

 ایران، مکان های دیدنی تبریز، ایل گلی

نمای کلی از تفرجگاه ایل گلی

ایل گلی تا پیش از روی‌ کارآمدن صفویان، بزرگترین منبع ذخیره آب جهت آبیاری باغ‌ های مناطق شرقی تبریز تا دروازه تهران و تپلی‌ باغ بوده ‌است. در دوران حکومت صفویان، تمام شن و ماسه و نخاله‌ های موجود در محوطه داخلی دریاچه فعلی خالی شده و دیواره ‌ای سنگی به دور آن کشیده شد. در دوران قاجار در پیرامون استخر ایل گلی خیابان ‌هایی جهت عبور و مرور احداث گردید و در جوار این معابر، درختان درخت تبریزی، بید مجنون و گل‌های اطلسی متعددی جهت تزئین گردشگاه کاشته شد. ایل گلی در دوران پهلوی به شهرداری تبریز واگذار شد تا به یک گردشگاه عمومی تبدیل شود. سید باقر کاظمی (مهذب‌الدوله) استاندار وقت آذربایجان شرقی، نخستین تعمیرات اساسی را در محوطه این گردشگاه به انجام رسانید.

 جاذبه های تبریز، ایل گلی

نمایی جذاب از محوطه زیبای ایل گلی تبریز

 مکان های جذاب آذربایجان شرقی، ایل گلی تبریز

ایل گلی تبریز

 استخر یا دریاچه ایل گلی مهمترین بخش در این گردشگاه  محسوب می شود که زیبایی خاصی به این مجموعه داده است. این استخر که به دلیل بزرگی، به آن دریاچه ائل گلی (شاه گلی) نیز می گویند، ۵٫۵ هکتار وسعت دارد و می تواند تا ۷۲۰,۰۰۰ مترمکعب آب را در خود جای دهد. دریاچه ابعادی ۲۰۰ در ۲۰۰ متر دارد و به مانند نگینی در میان پارک ایل گلی می درخشد. عمق استخر در عمیق ترین قسمت آن به ۱۲ متر می رسد؛ اما در گوشه شرقی این عمق بین ۳ تا ۶ متر متغیر است. از تفریحات لذت بخش در پارک ایل گلی قایقرانی در دریاچه ایل گلی است که حس متفاوتی را به شما  گردشگران عزیز ارائه می دهد.

 استان آذربایجان شرقی، تبریز، ایل گلی

نمایی زیبا از دریاچه ایل گلی تبریز

 جاذبه های تبریز، ایل گلی تبریز

قایق سواری در دریاچه زیبای ایل گلی تبریز

 در این مجموعه به مانند استخرهای ایرانی قدیم استخر ایل گلی عمارتی کلاه فرنگی را در مرکز خود جای داده است. عمارت کلاه فرنگی بنایی هشت ضلعی و دو طبقه است. این کاخ  یا عمارت یکی از نمادهای شهر تبریز به شمار می رود و قدمت آن به دوران آق قویونلوها باز می گردد. سازه ای زیبا و الماسی شکل با گنبدی کوچک بر بالای آن که تا پایان دوره قاجار، گردشگاهی برای شاهزادگان درباری بود و امروزه به رستوران و تالاری برای پذیرایی از مسافران و مردم تبدیل شده است. این عمارت زیبا به مانند شبه جزیره ای در استخر شاه گلی خودنمایی می کند.

 تبریز، مکان های دیدنی تبریز، ایل گلی تبریز

کاخ جذاب ایل گلی

 قایقرانی در دریاچه ایل گلی، پیاده روی و پیک نیک در باغ دلگشا و باصفای آن، هیجان گردش در شهربازی، شکم گردی به ویژه لقمه های دلچسب و داغ تخم مرغ، سیب زمینی و کره آب شده، گوشه ای از تفریحات این پارک مشهور را شامل می شوند. این پارک دیدنی به دلیل وجود عمارت تاریخی کاخ ایل گلی در آن، در ۲۷ بهمن ۱۳۸۷ با شماره ۲۴۷۷۴ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. ایران دارای زیباییهای وصف نشدنی در هر فصلی است که باید از نزدیک تماشا کرد و لذت برد. در ایرانگردی پیشنهاد ما این است جزیره زیبای کیش را از دست ندهید. را که هر آنچه که از یک سفر ایده آل را می خواهید در این جزیره  تجربه خواهید کرد. برای سفر به این جزیره نگران هزینه سفر نباشید چرا که وب سایت تور کیش- مشهد تورهای کیش را به ویژه تور کیش از شهرستان ها را نظیر تور کیش از اصفهان، تور کیش از کرمانشاه را باقیمت های استثنایی به شما گردشگران عزیز ارائه می دهد تا شما عزیزان با خیال راحت سفری لذت بخش را سپری کنید.

 مکان های دیدنی ایران، تبریز، ایل گلی

عکسی زیبا از پاییز در ایل گلی

  منبع:https://تورکیش-تورمشهد.com/

نمایشگر ویدیو
  • ۹۷/۰۵/۲۴
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش