هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی

۱۲ مطلب در مهر ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

هتل آپارتمان تمدن مشهد یکی از هتل های یک ستاره نوساز که فاصله کمی به حرم دارد که با پیاده روی میتوان به حرم مطهر مشرف شد. این هتل با قیمت مناسب برای رفاه گردشگران تور مشهد انتخاب مناسبی است. این هتل نوساز و مجهز به سیستم wifi،آسانسور ،تلویزیون LCD ،کولر گازی ، هود،فن،یخچال،کاناپه های تخت خوابشو رویال، سالن غذاخوری،لابی، صندوق امانات می باشد. این هتل فاصله کمی به فرودگاه و راه آهن دارد و این ویژیگی از مزیتهای خوب این هتل یک ستاره است. گردشگران تور ارزان مشهد می توانند با اقامت در این هتل روزهای به یادماندنی را در مشهد سپری کنند.

تور مشهد, هتل آپارتمان تمدن مشهد

تور مشهد, هتل آپارتمان تمدن مشهد


منبع: http://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

معرفی استان بیرجند

استان خراسان جنوبی (سرزمین طلای سرخ) با مساحت ۱۵۰۸۰۰ کیلومتر مربع و با آب و هوای متنوع در شرق کشور واقع شده است. آثار و بناهای تاریخی و کهن این سرزمین نشان از عظمت و دیرینگی فرهنگ و تمدن اقوام ساکن در منطقه دارد. از لحاظ فرهنگ،‌ علم و معرفت این دیار یکی از درخشان ترین نقاط ایران به شمارمی رود. این استان با مرکزیت بیرجند، از شمال به خراسان رضوی و از شرق به طول ۳۳۱ کیلومتر دارای مرز مشترک با کشور افغانستان بوده و از غرب به استان یزد، اصفهان و سمنان و از جنوب به استان‌های کرمان و سیستان و بلوچستان محدود میباشد. این استان دارای جاذبه های تاریخی و جذابی برای گردشگران می باشد. در ذیل با تعدادی از جاذبه های بی نظیر بیرجند آشنا خواهید شد.


قلعه بیرجند

قلعه بیرجند یکی از بناهای معروف بیرجند که وسعتی بالغ بر 3000 متر مربع دارد و قدمت آن به دوره صفویه بر می گردد و در واقع به عنوان اولین   هسته شگل گیری شهر بیرجند می باشد. این قلعه به  قلعه ته ده و پایین شهر  نیز شهرت دارد. هدف از ساخت این قلعه برای محافظت در مقابل دشمنان به ویژه ترکمن ها و اربک ها بود. این قلعه دارای 7 برج بوده که در حال حاضر فقط شش برج آن پابرجاست. بنای قلعه را برج‌هایی دو طبقه در چهار سوی با حصار اصلی در میان گرفته بر فراز این برج‌ها که به شکل استوانه هستند، روزنه‌هایی ایجاد شده که کاربرد آن دیدبانی برای پدافند از دژ و شهرنشینان بود و جایگاه امنی برای تیراندازی و ضربه زدن به دشمن به شمار می‌رفته است.

 استان خراسان جنوبی ,قلعه بیرجند 

قلعه بیرجند[/caption]


باغ و عمارت معصومیه

باغ و عمارت معصومیه در شهر بیرجند در خیابان معصومیه واقع شده است. این آثار مربوط به دوره پهلوی می باشد. عمارت معصومیه که در مقابل استخری هشت ضلعی واقع شده، دارای پلان چندضلعی بوده است. در این عمارت همچون سایر بناهای تاریخی تمام فضاها و اتاقهای آن به یکدیگر راه دارند، به صورتی که امکان ورود به داخل ساختمان ازهر سوی عمارت  امکان پذیر می باشد. قوسهای بکار رفته در بنا از نوع هلالی بوده و نمای بیرونی آن با هره چینی آجری مزین شده است. در فضای زیرین این ساختمان زیرزمین بنا وجود دارد.


 جاذبه های ایران, باغ و عمارت معصومیه 

باغ و عمارت معصومیه[/caption]


 مدرسه شوکتیه

 مدرسه شوکتیه یکی از بناهی معروف بیرجند است .این بنا ابتدا در سال ۱۳۱۲ هجری قمری تحت عنوان حسینیه شوکتیه توسط محمد ابراهیم خان علم ( شوکت الملک دوم ) ساخته شد و درماه ذی الحجه سال ۱۳۲۶ هجری قمری تبدیل به مدرسه گشته و پس از دارلفنون و رشدیه تبریز، آموزش به سبک جدید را در ایران آغاز نمود. مدرسه شوکتیه به سبک معماری کویری ایران به صورت چهار فصل ساخته شده است. حیاط بخش عمده‌ای از بنا را دربر می‌گیرد که با آجر فرش شده‌است و در میان آن حوضی قرار گرفته است. سردر ورودی بنا با طاق جناقی دارای تزئینات مقرنس می‌باشد.در این بنا یک کلاه فرنگی زیبا در میان گنبد تالار شوکتیه وجود دارد که با رسمی‌بندی زیبایی تزئین شده‌است. همچنین مقرنس‌ها گچ‌بری‌ها و آجرکاری‌هایی بسیار زیبا در این بنا به چشم می‌خورد.

بیرجند, مدرسه شوکتیه 

مدرسه شوکتیه[/caption]


غار خونیک

غار خونیک در شمال شرق روستای خونیک بر ارتفاعات مشرف به روستا در ۲۰ کیلومتری جنوب شهرستان قائنات قرار دارد. قدمت این غار به تقریبا 3000 هزار سال قبل برمیگردد. این غار دارای دهانه‌ای در حدود ۲ متر و فضای داخلی به طول۵/۱ و عرض ۳ متر می‌باشد. دیواره‌های غار خونیک از سنگ‌های توروس تشکیل شده‌اند که زیبایی ویژه‌ای به محیط داخلی آن داده‌اند. اولین گمانه‌زنی‌های باستان‌شناسی در این غار در سال 1949 میلادی توسط پروفسور کالتون استانلی کوون انجام شد. آثار زندگی در غار خونیک از دوران پارینه سنگی تا عصر اسلامی باقی مانده است. این آثار از طبقات زیرو رو شده غار در اثر زلزله به دست آمده است. غارهای هنامه یکی از غارهای دستکنده شده در خراسان شمالی در شهرستان شیروان می باشد که گردشگران زیادی از این مکان دیدن می کنند.

 جاذبه های بیرجند, غار خونیک غار خونیک[/caption]


موزه میراث پهلوانی شهرستان بیرجند 

موزه میراث پهلوانی شهرستان بیرجند در ۱۳۸۲، با همت آقای مهدی قمری، در ساختمان قدیم زورخانه امیر عرب، جنب زورخانه فعلی امیر امر، تاسیس  شد و در سال ۱۳۸۵ با همکاری میراث فرهنگی تغییراتی در آن انجام شد. این موزه، اولین موزه میراث پهلوانی کشوره، که با شماره ثبت ۲۹۹۴۶ در زمره آثار ملی کشور محسوب می شود. قسمت‌های مختلف این موزه عبارتند از: نمایش عکس‌های پهلوانان و پیشکسوتان صاحب نام، ابزار و آلات ورزشی (از قبیل میل، کباده، تخته شنا و…)، ضرب، ابزار و آلات پهلوانی زینتی چون شمشیر و سپر و تعدادی مانکن که حالات مختلف ورزشی را به نمایش درآورده اند. هدف از تأسیس این موزه آشنایی عموم با ورزش باستانی و آداب و سنن مربوط به این رشته دیرپا و مردمی می‌باشد. سالانه حدود 2000 تا 3000 گردشگر داخلی و خارجی از این موزه بازدید می کنند.


 مکان های دیدنی ایران , موزه میراث پهلوانی بیرجند 

موزه میراث پهلوانی شهرستان بیرجند[/caption]


ارگ تاریخی بهارستان (باغ زرشکی)

ارگ بهارستان یکی از آثار زیبا و تاریخی در سالهای ۱۲۰۵ و ۱۲۰۶ هجری قمری در دوره افشاریه بنا شده است. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۶۸۳ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. این بنا را مردم بیرجند به نام باغ زرشکی نیز می شناسند. اکنون نه تنها از این مکتن استفاده مسکونی می شود بلکه به عنوان انبار ضایعات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. بافت با ارزش این بنا نیز رو به تخریب است. 

 بناهای تاریخی بیرجند, ارگ تاریخی بهارستان (باغ زرشکی) 

ارگ تاریخی بهارستان (باغ زرشکی)[/caption]


آبشار چهارده

آبشار چهارده در مسیر کوهنوردی قله باقران در جنوب شهرستان بیرجند واقع شده است. این آبشار از حدود هشتاد آبشار کوچک و بزرگ متفاوت تشکیل شده است که مسیری جالب برای کوهنوردی و آبشار نوردی محسوب می شود. بودن این آبشار در کویر برای هر تماشاگری دیدنی و جذاب است. گردشگران به روستای چهارده میروند در کنار آبشار کوچکی که در کنار یک امامزاده قدیمی به نام سلطان شیخ حسین واقع گشت اتراق کرده  و با دو ساعت پیاده روی و کوهنوردی به دیدن آبشار چهارده در قله های باقران میروند و از دیدن این همه زیبایی لذت میبرند. آبشار ارتکند از آبشار های محبوب در بین گردشگران خراسان رضوی است شما می توانید بعد از دیدن مکان های خراسان جنوبی سفری هم به مشهد مقدس داشته و بهترین جاذبه های خراسان رضوی هم از نزدیک ببینید.

 جاذبه های خراسان جنوبی, آبشار چهارده 

آبشار چهارده[/caption]


باغ و عمارت رحیم آباد

باغ و عمارت رحیم آباد در سال ۱۳۱۵ هـ. ق به فرمان اسماعیل خان در روستای رحیم آباد در شهر بیرجند احداث شده است. مجموعه تاریخی رحیم آباد  دارای حصار، برج‌های نگهبانی، باغ، عمارت اصلی، حوضخانه، عمارت کلاه فرنگی، اصطبل و فضاهای خدماتی می‌باشد. محور اصلی باغ در حدفاصل دو عمارت و در خط تقارن طولی آن می باشد. در مرکز باغ عمارتی دو طبقه به چشم میخورد. طبقه اول بنا تالار آینه با تزیینات گچبری شامل نقش سردیس حیوانات، گل و گیاه و اسلیمی های مختلف دیده می‌شود. که این بخش مخصوص پذیرایی از میهمانان و محلی برای زندگی حاکم و خانواده اش بوده است. در مقابل عمارت، استخری در وسط خیابان اصلی باغ واقع شده است که زیبایی خاصی به این مکان تاریخی میدهد. این بنا به شماره 2707 در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

استان خراسان جنوبی, باغ و عمارت رحیم آباد 

باغ و عمارت رحیم آباد[/caption]


آبگرم معدنی فردوس

آب گرم معدنی فردوس در فاصله حدود ۲۰ کیلومتری جاده اصلی فردوس به مشهد قرار دارد. این آبگرم طبیعی بیشتر از دویست سال قدمت دارد. استفاده از آبگرم معدنی فردوس در درمان بسیاری ط باز بیماری‌های پوستی و مفصلی مؤثر بودهو توسط بسیاری از پزشکان توصیه گردیده‌است.آبگرم معدنی هلال فردوس در حال حاضر مجهز به دو استخر آب درمانی (زنانه و مردانه)، وان های خصوصی، سوئیت های اقامتی با تمام امکانات و در مجموع 206 تخت اقامتی، اتاق های ارزان قیمت، رستوران، فروشگاه، شهر بازی، فضاهای ورزشی و تفریحی می باشد.

 مکان های جذاب خراسان جنوبی , آبگرم معدنی فردوس 

آبگرم معدنی فردوس[/caption]


عمارت و باغ اکبریه

عمارت و باغ اکبریه بنایی مربوط به دوره قاجاریه و توسط شوکت الملک در دو طبقه ساخته شده‌ است. این باغ در انتهای خیابان معلم در روستای اکبریه که از توابع استان خراسان جنوبی واقع شده است.  این بنا با فرم معماری ایرانی با الهامی از معماری روسی است که تلفیق آن با معماری اسلامی، سبک معماری نوینی را نشان می‌دهد. این بنا شامل تالار آیینه، گنبد کلاه فرنگی، تزئینات مقرنس لانه زنبوری و رسمی بندی که صرفاً جهت پذیرایی از نمایندگان سیاسی داخلی و خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفته‌است. این باغ در نشست سی و پنجم یونسکو در سال ۲۰۱۱ میلادی به عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید. این باغ در ۲۰ خردادماه سال ۱۳۷۸ در فهرست آثار ملی ایرانبه ثبت رسیده‌است.

 بیرجند,عمارت و باغ اکبریه

عمارت و باغ اکبریه[/caption]


مطالب مرتبط: معرفی مکان های گردشگری یزد

منبع: http://تورکیش-تورمشهد.com

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

بان تیلانکا خانه ای وارونه در حومه شمالی شهر پوکت قرار دارد. این یک خانه سه طبقه عجیب است. خانه کاملآ وارونه می باشد مبل های خانه روی سقف قرار گرفته اند. هنگامی که وارد بان تیلانکا می شوید همه چیز حتی آکوارویم و ماهی ها برعکس هستند، و شما روی سقف راه می روید. گردشگران تور تایلند می توانند با سفر به پوکت این خانه جالب را ازنزدیک ببینند و لذت ببرند. این خانه در یک باغ سرسبز و پیچ در پیچ قرار گرفته است. می توان گفت بان تیلانکا (Baan Teelanka) تنها خانه ی وارونه ای در تایلند و حتی در دنیا است. این خانه که بیشتر با عنوان موزه نیز شناخته می شود. طراحی و مدیریت این مجموعه باغ بان تیلانکا در پوکت در ابتدا توسط یک زن و شوهر سوئیسی بود و با این کار آنها توانستند زمینه ای دیگر در جذب گردشگران را به ارمغان بیاورند. برای تجربه یک سفر متفاوت و پر جاذبه به تایلند گردشگران می توانند به سامویی رفته و از خانه باستانی سامویی نیز دیدن کنند و روزهای خاطر انگیز را در تایلندسپری کنند.

 بان تیلانکا پوکت بان تیلانکا خانه ای عجیب و وراونه در پوکت بان تیلانکا پوکت بان تیلانکا خانه ای عجیب و وراونه در پوکت بان تیلانکا پوکت بان تیلانکا خانه ای عجیب و وراونه در پوکت[/caption]

منبع:https://thailandtor.com

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

اسکله باسعیدو در ۱۴۴ کیلومتری شهر قشم واقع شده است. این بنا مربوط به دوره ساسانیان می باشد. این مکان دیدنی را با تور قشم تجربه کنید. نمای این اسکله از سنگ های بزرگ رودخانه ای مانند، قلوه سنگ و ملات گچ زنده ساخته شده است. این اسکله در دوره های اواخر تیموی و اوایل دوره صفوی تعمیر شد و با سنگ های تراشیده شده, روسازی و ساروج بندی شد و وسیع تر گردید. این اسکله به دلیل موقعیت جغرافیایی، محل استقرار انگلیسی ها در جزیره بود. به همین دلیل از این اسکله برای کشتی های جنگی خود و همچنین چون در جزیره اسکان یافته بودند، استفاده می کردند. در سال های اخیر، به همت اداره شیلات قشم، بندرگاه صیادی مناسبی در این اسکله تاریخی احداث گردیده است. در سفر به جزیره زیبا قشم شما گردشگران عزیز می توانید علاوه بر بازدید این اسکله به دیدن اسکله باستانی بندر لافت بروید و از زیباییهای این دو اسکله لذت ببرید.

 اسکله با سعیدو قشم 

اسکله با سعیدو بنایی مربوط به دروه ساسانیان اسکله با سعیدو قشم 

اسکله با سعیدو بنایی مربوط به دوره ساسانیان

 اسکله با سعیدو قشم 

اسکله با سعیدو بنایی مربوط به دوره ساسانیان[/caption]

منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/qeshm-tour/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

اهمیت دادن به اقتصاد دریا محور در منطقه آزاد قشم

 قشم , اخبار قشم 

اهمیت دادان به اقتصاد دریا محور در منطقه آزاد قشم[/caption]

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در حوزه گردشگری دو موضوع به صورت جدی در حال پیگیری است، یکی کاهش هزینه های سفر که مقدمات اولیه راه اندازی ایرلاین انجام شده و قرار است 80 درصد کل مبلغ توسط اعتباری که دولت اختصاص داده تامین شود و 20 درصد مابقی توسط سرمایه گذاران داخلی؛ و موضوع بعدی تبدیل مسافر به گردشگر است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: اخیرا با همکاری مشاور خارجی دو مزیت اقتصاد دریا محور و گردشگری دریایی در این منطقه ایجاد کرده ایم.

حمیدرضا مومنی در نشست مدیران و مسئولان مناطق آزاد کشور با وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: باتوجه به مزیت های انرژی نفت و گاز که در منطقه آزاد قشم وجود دارد، 4 پتروشیمی و 4 پالایشگاه در منطقه آزاد قشم در حال ساخت است، پالایشگاه شماره 1 کارهای آماده سازی در حال انجام است و پیش بینی سالانه 100 میلیون بشکه نفت در دستور کار داریم.

منبع:  تور قشم

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

معرفی کوتاه از استان یزد

 استان یزد در مرکز ایران قرار گرفته و از پیرامون با استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، کرمان و فارس همسایه است. این استان در حدود ۷۴۴۹۳ کیلومتر مربع وسعت داشته است. در فصول بهار و تابستان، آب و هوای بیش‌تر مناطق استان، گرم و خشک و در فصول زمستان و پاییز سرد و نسبتاً مرطوب است.یزد اولین شهر ایران است که در یونسکو به ثبت جهانی رسیده است واین یک افتخار برای ایرانیان است. در لیست ذیل با جاذبه های برتر استان یزد آشنا خواهید شد.


بادگیر باغ دولت آباد 

بادگیر باغ دولت آباد 33.8 متری با قدمتی 270 ساله  به عوان یکی از بلندترن بادگیر جهان محوب می شود. این بادگیر که نمونه ای از معماری دوره زندیه را داراست در سال 1160 هـ.ق توسط محمدتقی خان یزدی مشهور به خان بزرگ سرسلسله خوانین یزد ساخته شد. از خصوصیات بارز ی بنا هشت ضلعی بودن آن است که باعث می شود باد در هر جهت به راحتی و به سرعت به قسمت زیرین آن هدایت شود و پس از برخورد به سطح آب حوضچه زیر بادگیر، هوای خنکی در داخل آن ایجاد کند.

 جاذبه های ایران, بادگیر باغ دولت آباد  بادگیر باغ دولت آباد[/caption]


آب انبار شش بادگیر

آب انبار شش بادگیر واقع در استان یزد محله تپه یزد، کوچه شش بادگیر واقع شده است و مربوط به دوره معاصر می باشد. این بنا دارای دو ورودی شش بادگیر و مخزن بزرگی به حجم دو هزار متر مکعب است. ورودی آب انبار در قسمت جنوبی و دارای 55 پله است. ارتفاع مخزن آب آن ۶/۱۲ متر و ارتفاع بادگیرها ده متر است. آب انبارها از جمله تأسیسات وابسته به قنات هستند که برای ذخیره‌سازی در زمستان و استفاده در تابستان کاربرد داشته‌اند. شش بادگیر آب انبار با توجه به شرایط اقلیمی و جهت باد در این منطقه به شکل ۸ وجهی می‌باشند. برای شهرهای کویری همچون یزد ارزش آب بیش از هر جای دیگر احساس می‌شود.

 مکان دیدنی ایران, یزد,آب انبار شش بادگیر آب انبار شش بادگیر[/caption]


خانه لاریها

خانه لاریها در شهر یزد، خیابان امام خمینی، محله فهادان واقع شده است. این بنا مربوط به دوره قاجار است. خانه لاریها شامل شش باب خانه با فضاهای کاملاً معماری ویژه خانه‌های کویری می‌باشد. مساحت آن حدود ۱۷۰۰متر وزیر بنائی معادل ۱۲۰۰متر مربع را داراست. درها، پنجره‌ها، ارسی‌ها و اتاقهای آئینه کاری و نقاشی شده آن یکی از نمونه‌های زیبا و عالی خانه‌های اعیانی قرن سیزدهم است. این مجموعه همجوار بناهای تاریخی چون مدرسه ضیائیه یا زندان اسکندر، بقعه سید گلسرخ و برج و با روی یزد است که جمعاً شش هزار متر مربع وسعت دارد خانه لاریها به شماره ثبتی ۱۸۳۷ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده‌است.

جاذبه های استان یزد, خانه لاریها خانه لاریها[/caption]


چشمه آبگرم مرتضی علی

چشمه آبگرم مرتضی علی در مسیر روستای خرو و در فاصله 5 کیلومتری شهر طبس در استان یزد واقع شده‌ است. در این منطقه چشمه‌های متعدد آبگرم و آب سرد وجود دارند که بزرگ‌ترین آن‌ها را که از درون حفره‌ای به بیرون تراوش می‌کند را حمام مرتضی علی می‌گویند. آب گرم چشمه از دیواره سمت راست به داخل رودخانه می‌ریزد و همین، سبب ایجاد اختلاف دما در چشمه می‌شود که گاهی به 10 درجه نیز می‌رسد.غلظت بیشتر آبگرم و تفاوت ساختاری آن با آب سرد جاری در کف رودخانه باعث می‌شود که این آب‌ها تا مسافت حدود 300 متری بستر رودخانه پیش روند در حالی که به طور کامل با هم مخلوط نشده‌ و در بستر رودخانه قابل تفکیک هستند.چشمه آب گرم مرتضی علی طبس از مناطق طبیعی است که با داشتن چشمه‌های آب درمانی به لحاظ توریست درمانی مورد توجه گردشگران است.

 استان یزد, چشمه آبگرم مرتضی علی چشمه آبگرم مرتضی علی[/caption]


حمام خان

حمام خان به دست محمد تقی خان بافقی حاکم یزد در سال 1212(ه.ق) درمیدان خان و در کنار مجموعه خان یزد احداث شد. حمام خان به گرمخانه نور حمامی معروف است. این حمام مانند حمام وکیل شیراز مورد بازدید گردشگران بیشماری قرار می گیرد .حمام شامل بخشهای مختلفی از ورودی، دالان، سربینه، میان‌در، گرمخانه، قرینه، تون، گاورو، فضای پشتیبانی سرویس و طویله است. دالان فضایی است که سلسله مراتب ورود و خروج و سربینه را ایجاد می‌کند. سربینه دارای سکوهایی برای نشستن، رختکن و جاکفشی است.  گرمخانه دارای چهار ستون در وسط، ستون‌هایی در کنار و دو سقف گنبدی شکل است. بعد از گرم‌خانه استخر قرار دارد که مکان اصلی برای استحمام است. شاه‌نشین، گرمخانه و استخر را به هم وصل می‌کند.خزینه نیز فضای سرپوشیده‌ی پر از آب گرمی است که گرمخانه و تون را به هم وصل می‎‌کند. و در پایان گاورو، فضای باریک، دراز و شیب‌داری است که برای حرکت گاو و کشیدن آب از چاه استفاده می‌شده است.

 جاذبه های گردشگری یزد, حمام خان یزد حمام خان یزد[/caption]


 نارین قلعه میبد

 نارین قلعه میبد یکی از بناهای مربوط به دوره اشکانی و قبل از اسلام که در شهرستان میبد استان یزد وقع شده است. این قلعه در بالای یک تپه و مسلط به اطراف بنا شده و اطراف آن را خندق کنده اند. نارین قلعه که به زبان عامیانه به نارنج قلعه معروف است 4 برج گرد بلند دارد و آنچه امروزه از آن باقی مانده قسمت مرکزی آن است. نارنج‌ قلعه داراى اتاق‌هاى متعددى بوده است که در حال حاضر قسمت‌هایى از این اتاقک‌هاى کوچک تودرتو، موجود است و بسیارى از آنها نیز به علت قرار گرفتن در طبقات پایین و ریختن راهروها هنوز کشف نشده است. این قلعه یکی از دیدنیهای پر طرفدار در استان یزد می باشد.

 مکان های دیدنی ایران, نارین قلعه میبد نارین قلعه میبد[/caption]


قنات زارچ

قنات زارچ طولانی ترین قنات ایران در حوالی روستای فهرج, استان یزد واقع شده است. طول این قنات 120 کیلومتر و تعداد چاه های آن تعداد 2115 حلقه می باشد. قنات زارچ دارای سه سرشاخه به نامهای شور، شیرین و ابراهیم خویدکی است که در زمان حاضر فقط شاخه شور این قنات فعال است و دو شاخه دیگر بدلیل افت سطح آب زیر زمینی کم آب و سپس خشک شده اند. این قنات 3000 ساله، سال‌هاست بشدت در حال دست و پنجه نرم کردن با فاضلاب و خشکسالی است.

 یزد, مکان های برتر یزد, قنات زارچ قنات زارچ[/caption]


مسجد جامع یزد

مسجد جامع یزد به دست علاءالدوله گرشاسب آل بویه در قرن ششم هجری شروع به احداث شد ولی او تنها ساختمان اصلی مسجد را ساخت و مسجد کنونی مربوط به دوره مظفر و تیموریان قرن هشتم و نهم هجری است. معماری جالبی دارد که میشود به کاشیکاری های نفیس و جالب، سر در بلند، دو کتیبه نفیس یکی به خط کوفی و دیگری به خط ثلث بر روی کاشی لاجوردی معرق در کنار سر در باشکوه، دو مناره زیبا و تزئینات کاشیکاری شده، دیوارهای داخلی شبستان و زیر گنبد و خارج گنبد اشاره کرد. در واقع سبک معماری آذری دارد.  دیدن این مسجد زیبا را به مسافران یزد توصیه می کنم.

 یزد, مسجد جامع یزد مسجد جامع یزد[/caption]


آبشار دره گاهان

آبشار دره گاهان در ضلع جنوب غربی شهر تفت در استان یزد واقع شده است. این آبشار با توجه به اینکه در فصول سرسبزی طبیعت یعنی بهار و تابستان فعال است به آبشار فصلی دره گاهان معروف است. آبشار دره گان در فصل بهار تا اوایل تابستان از سرچشمه های شیرکوه آب از ییلاقات ده بالا و طزرجان به این سمت جاری است و در ارتفاع بالای 20 متر به صورت آبشار در می آید. زیبایی آبشار،هوای مطبوع و جلوه های طبیعی دره ی منتهی به آبشار، باعث جذب گردشگران بیشماری می شود.  آبشار دره گاهان در مواقعی به دلیل کم آبی خشک می‌شود ولی در زمان پرآبی زیبایی آن وصف نشدنی است و در میان کوه‌های سر به فلک کشیده از چشم‌انداز خاصی برخوردار است.

مکان تفریحی ایران, آبشار دره گان یزد آبشار دره گان یزد[/caption]


آتشکده بهرام

آتشکده بهرام در خیابان کاشانی شهر یزد واقع شده است. در واقع یکی از اماکن مربوط به زرتشتیان است که شامل ساختمان و باغ مشجری است که در قرن اخیر ساخته شده است. در این محل، آتش مقدس که برای زرتشتیان محترم می باشد و باید همیشه روشن نگه داشته شود، نگهداری می شود. شایان ذکر است که قدمت آتشکده به 1500 سال می رسد. ساختمان اصلی در وسط حیاط و بر بلندی قرار دارد و آن را درختانی همیشه سبز احاطه کرده اند. حوضی مدور و بزرگ در محور ورودی بنا به آن زیبایی خاصی بخشیده است. آتش در محفظه ای بلند تر از سطح زمین در اتاقی نسبتاً وسیع و دور از تابش خورشید قرار گرفته و اتاقهایی برای مراسم نیایش پیرامون آن طراحی شده است. گردشگرانی که به استان اصفهان سفر می کنند می توانند شاهد آتشگاه جذاب در نزدیکی رودخانه زاینده رود شوند و از این بنا لذت ببرند.

 استان یزد, آتشکده بهرام آتشکده بهرام[/caption]


مطالب مرتبط: جاذبه های برتر کرمانشاه + تصاویر

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

هتل یکتا هتلی تک ستاره در سال ۱۳۹۲ در جوار حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(علیه السلام) در خیابان امام رضا احداث شد. هتل یکتا با کادری مجرب پذیرای مهمانان عزیز تور مشهد می باشد. این هتل در 2 طبقه با ظرفیت 60 نفر می باشد. هتل آپارتمان یکتا با امکاناتی نظیر اینترنت، رستوران، لاندری، اتاق چمدان و سیستم اعلام حریق آماده‌ خدمت رسانی به شما عزیزان و مهمانان تور لحظه آخری مشهد می‌باشد.

هتل یکتا مشهد| نمای بیرون


هتل یکتا مشهد| اتاق سه نفره


منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 هتل لانگ بیچ در شمال شهر پاتایا واقع شده است. یکی از ویژیگی های بارز این هتل چشم انداز زیبای دریا از تراس می باشد. این هتل دارای ۶۷۰ اتاق مجهز به مبلمان و رستورانی شیک که انواع غذاهای تایلندی-اروپایی به گردشگران تور تایلند ارائه می دهد. این هتل ۴ ستاره یکی از هتل های برتر در پاتایا برای اقامت مسافران می باشد. در این هتل می‌توانید از ماساژ سنتی تایلندی در مجموعه‌ی آب‌گرم لذت ببرید و یا در باشگاه هتل ورزش کنید. همچنین هتل استخر با آبشار دارد. اینترنت بی‌سیم رایگان هم در لابی در دسترس شماست.هتل لانگ بیچ یک استخر روباز، صندلی‌های حمام آفتاب و چترهای آفتابی دارد. می‌توانید از نوشیدنی‌های خنک بوفه‌ی استخر لذت ببرید، در تراس حمام آفتاب استراحت کنید، بیلیارد را تجربه کنید. هتل ال کی رونسانس یکی از هتل های برتر در پاتایا برای اقامتی به یادماندنی است.

تور تایلند, هتل لانگ بیچ پاتایا


هتل های تایلند, هتل لانگ بیچ پاتایا


تایلند, هتل لانگ بیچ پاتایا


منبع: https://thailandtor.com/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

شروع طرح ساماندهی شهر باستانی کولغان

 شهر تاریخی مولغان قشم  

شروع طرح ساماندهی شهر باستانی کولغان[/caption]

شهرتاریخی کولغان واقع در جزیره قشم به منظور تسهیل دسترسی گردشگران خبر داد. این شهر در مجاورت شهر امروزی قشم و بر روى صخره اى بلند و مشرف به دریا واقع شده است بوسیله بسیاری از باستانشناسان مورد مطالعه قرار گرفته است در فهرست اثر ملی کشور نیز قرار دارد. 

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، عبدالرضا دشتی زاده گفت: سبک معماری و سفالهای یافت شده در شهر باستانی کولغان از دوران ساسانی و اسلامی و نشان دهنده حضور ایرانیان در شمال خلیج فارس و کنترل آبراهه هرمز در دوره های گذشته تاریخى است.

دشتی زاده اظهار داشت:: این محوطه با توجه به موقعیت قرارگیری و به لحاظ داشتن سازه های معماری، برکه های آب، کانال دستکند و برج دیده بانی دارای اهمیت زیادی می باشد و در صورت ساماندهی کامل می تواند به عنوان یکی از مکان های قابل بازدید گردشگر قرار گیرد.

به گفته رییس میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم ساماندهی این محوطه با نصب سه عدد تابلو در مسیر جاده قشم به درگهان و بالعکس از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز و ادامه آن به صورت ایجاد مسیر دسترسی و سنگ فرش ورودی و فضاهای معماری آن در سال جاری انجام خواهد شد.
منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com/qeshm-tour

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

واکینک استریت نام خیابانی شلوغ پر از شادی و هیجان که در جنوب شهر پاتایا واقع شده است. این خیابان به عنوان یکی از خیابان های معروف دنیاست که سالانه گردشگران و توریستان بیشماری از تور تایلند این خیابان دیدن میکنند. در این خیابان همه نوع سرگرمی و تفریح به چشم میخورد نظیر رستوران ها که انواع غذا های هندی, ایتالیایی و بین المللی را به طرفدارنش ارائه می دهد و هم چنین باشگاه شبانه, بارها, دیسکو ها و افرادی که با نمایش هایی متنوع و عجیب و غریب مردم را به دور خود جمع می کنند تا مقداری پول بدست آورند. فعالیت این خیابان به محض غروب آفتاب شروع می شود و تا طلوع آفتاب روز بعد ادامه دارد از این رو می شود این خیایان را نیز خیابان شبانه نامید. گردشگران می توانند بعد از یک شب به یادماندنی در این خیابان شلوغ, اگر به دنبال آرامش و دیدن زیباییهای طبیعی هستند پیشنهاد ما این است که یک روز گردشگری خود را به دیدن جزیره مرجان در شهر پاتایا اختصاص دهند و با قایق های کف شیشه ای از دیدن مرجان های زیبا لذت ببرند و سفری خوش را تجربه کنند.

 خیابان واکینگ استریت خیابان توریستی واکینگ استریت در پاتایاخیابان واکینگ استریت خیابان توریستی واکینگ استریت در پاتایاخیابان واکینگ استریت خیابان توریستی واکینگ استریت در پاتایا[/caption]

منبع: https://thailandtor.com

  • هیوا اریانا
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش