هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی

۱۱ مطلب در شهریور ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

نگاهی اجمالی به اصفهان

اصفهان شهری تاریخی در مرکز ایران که سومین شهر پهناور بعد از تهران و مشهد است. این شهر در اوج قدرت و اقتدار ایران پس از اسلام، در دوره صفویه، پایتخت ایران بوده است و آثار تاریخی زیادی از آن دوران بجا مانده است. اصفهان دارای آب و هوای معتدل می باشد و شهرت بیشتر این شهر زیبا بخاطر آثار تاریخی بجا ماندن از سده‌های گذشته (بخصوص از دوران صفویان) و گذر رودخانه زاینده رود از میان آن است و همچنین این یکی از زیباترین شهرهای ایران و مقصد بیشتر گردشگران داخلی و خارجی است. حال شما را با چند مورد از مهم ترین جاذبه های گردشگری اصفهان آشنا خواهیم کرد.


سی و سه پل

سی و سه پل اصفهان که آن را به نام پل الله وردی خان هم می شناشند یکی از جاذبه بی نظیر دوره شاه عباس صفوی می باشد. این پل که نزدیک به ۳۰۰ متر درازا و ۱۴ متر پهنا دارد و طولانی ترین پل زاینده رود است. تمام این پل از آجر و سنگ بنا شده و سطح آن بیک میزان است بدین معنا که دو طرف آن از وسطش کوتاه تر نیست. پل سی و سه پل که چهارباغ عباسی را به چهارباغ بالا متصل می کند قبلا 40 چشمه داشته اما امروز بیش از سی و سه چشمه آن باقی نمانده و بقیه آنها مسدود شده اند. در دوره‌ صفویه‌، مراسم‌ جشن‌ آبریزان‌ یا آبپاشان‌ ارامنه‌ در کنار این‌ پل‌ صورت‌ می‌گرفت‌. در این جشن که در 13 تیرماه هر سال برگزار می‌ شد مردم با پاشیدن آب و گلاب روی یکدیگر در این مراسم شرکت می ‌کرده ‌اند.

جاذبه های ایران, سی و سه پل اصفهان سی و سه پل[/caption]


کاخ چهل ستون 

کاخ چهل ستون اصفهان نمونه ای از یک باغ زیبا دوره صفوی می باشد این باغ در شرق خیابان چهار باغ پایین، جنوب خیابان سپه و غرب میدان نقش‌ جهان واقع شده است. ایوان کاخ چهلستون تشکیل شده از دو بخش, یک بخش که بر ۱۸ ستون چوبی استوار است چهار ستون وسط که بر روی ۴ شیر سنگی قرار گرفته و حجاری آن ها به گونه ای است که دو شیر به یک سر انسان نشان داده می شود. از دهان این چهار شیر آب فوران می کرد و به حوض مرمری تالار می ریخت. قسمت دیگر که کمی مرتفع تر است سردر ورودی تالار را تشکیل می دهد و  آن را تالار آئینه نامیده اند. این قسمت بر دو ستون قرار گرفته و سراسر آن مزین به آئینه کاری است که در آن آئینه های ریز و خوش نقش به صورت معرق در کنار آئینه های قدی و خشتی به کار رفته اند. سقف تالار از قاب های چوبی و به اشکال مختلف هندسی ساخته شده اند. تصویر قرینه حوض مرمرین وسط ایوان در تزئینات سقف مشاهده می شود. این قرینه سازی شباهت بسیاری با ایوان عالی قاپو دارد. این کاخ مانند کاخ نیاوران تهران یکی از جاذبه های بی نظیر در ایران می باشد.

 مکان اصفهان, کاخ چهل ستون اصفهان کاخ چهل ستون[/caption]


میدان نقش جهان

میدان نقش جهان در زمان شاه عباس اول به دستور وی در محل باغی به نام نقش جهان ساخته شد. میدان نقش جهان میدانی مستطیل شکل به درازای ۵۰۷ متر و پهنای ۱۵۸ متر که در مرکز شهر زیبای اصفهان واقع شده است. نام این میدان بعد از انقلاب اسلامی به میدان امام تغییر یافت ولی هنوز هم خیلیها به نام میدان نقش جهان می شناسند. در پیرامون این میدان چهار آثار عظیم و پرطرفدار اصفهان نظیر عمارت عالی قاپو، مسجد شاه (اصفهان)، مسجد شیخ لطف الله و سردر قیصریه قرار گرفته اند و هم چنین اطراف این میدان دویست حجره دو طبقه که صنایع دستی در این حجره ها عرضه می شود واقع شده اند. میدان نقش جهان در تاریخ ۸ بهمن ۱۳۱۳ در فهرست آثار ملی ایران ثبت شد و در اردیبهشت ۱۳۵۸ جزء نخستین آثار ایرانی بود که به‌ عنوان میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت جهانی رسید.

 مکان تاریخی اصفهان, میدان نقش جهان اصفهان میدان نقش جهان[/caption]


عمارت عالی قاپو

عمارت عالی قاپو در غرب میدان نقش جهان اصفهان و روبروی مسجد شیخ لطف الله سر واقع شده است. این عمارت پس از انتقال پایتخت از قزوین به اصفهان توسط شاه عباس اول بین سال های 971 تا 977 خورشیدی بعنوان مقر و دولتخانه حکومتی سلاطین صفوی شروع به احداث شد. این عمارت طی 5 مرحله معماری و در زمان جانشینان شاه عباس اول بخصوص شاه عباس دوم و شاه سلیمان بین 70 تا 100 سال ادامه و تکمیل یافت. به دلیل وجود کتیبه ‌ای بخط نستعلیق تزئینات طبقه سوم اضافه شد. تزئینات خارجی  این عمارت زیبا بوسیله آجر که در لچکها (قسمتهای هلالی در بالای هر ورودی) بوسیله کاشی هفت رنگ و تزئینات و خطوط اسلیمی می‌باشد و تزئینات داخلی بوسیله نقوش زیبای گل و بته و شکارگاه و حیوانت و پرندگان بر روی گچ  می باشد. بنای عالی قاپو با ارتفاعی حدود ۴۸ متر و دارای 6 طبقه می باشد به دلیل اضافات و الحاقات معماری در هر سو نمایی متفاوت دارد به طوری که از جلو بنا از میدان نقش جهان ۲ طبقه از پشت ساختمان ۵ طبقه، از طرفین بنا ۳ طبقه دیده می شود این عمارت را فقط باید از نزدیک دید و از هنرها و معماری ایرانیان لذت برد.

 مکان های دیدنی اصفهان,عمارت عالی قاپو اصفهان عمارت عالی قاپو[/caption]


پل خواجو

پل خواجو در شرق سی و سه پل و انتهاى شرق خیابان کمال اسماعیل اصفهانى و انتهاى جنوبى خیابان خواجو واقع شده است. این پل تاریخی مانند پل هفت چشمه اردبیل متعلق به دوره صفوی می باشد. در وسط این پل ساختمانی با تزیینات زیبا و طاق های نقاشی شده به نام بیگربیکی احداث شده است که به عنوان اقامت موقتی شاه صفوی و خانوادش استفاده می شده است. این پل که طولش حدود ۱۵۰ متر و عرضش حدود ۱۴ و معبر آن نیز حدود ۶ متر می‏ باشد از سنگ و آجر ساخته شده و ۲۱ جوی و ۲۶ چشمه دارد. در گوشه‌ های ضلع شرقی پل خواجو دو شیر سنگی وجود دارد که ظاهرا نماد سپاهیان بختیاری و محافظ اصفهان در عصر صفویه هستند. پل خواجو دارای ۲۴ دهانه‌ است که از مکعب‌ های به دقت تراش‌ خورده ساخته شده و در بخش میانی، با سدهای چوبی برای گرفتن جلو رودخانه مسدود گردیده‌ است. این پل بخاطر معماری جذابش یکی از بهترین پل های زاینده رود می باشد.

مکان تاریخی اصفهان, پل خواجو اصفهان پل خواجو[/caption]


 کاخ هشت بهشت

کاخ هشت بهشت در سال ۱۰۸۰ هجری در دوره سلیمان صفوی در نزدیکی باغ بلبل ساخته شد.  این باغ نشان دهنده معماری جذاب و زیبای ایرانی در عصر صفویه می باشد. کاخ هشت بهشت در دو طبقه و بر یک پایه‌ هشت ضلعی به بلندی ۱۳۰ سانتی‌متر احداث شده است، کاخ را از چهار سوی، چهار ایوان شگفت انگیز فرا گرفته است که نور لازم و کافی باغ را به فضای درونی کاخ می‌رساند، فضای مرکزی بنا دارای مقرنس‌های گچی است که به نقاشی آراسته شده ، آن گونه که طرح درونی بنا را به شکل چلیپا در می‌آورد که در چهار طرف، چهار واحد ساختمانی طراحی شده و در کل با طبقه‌ی بالا، هشت واحد جدا از هم طراحی شده است.  عده ای از باستانشناسان تاریخ معتقدند که این کاخ زیبا برای هشت سوگلی حرم پادشاه در نظر گرفته شده بود و ۴ نفر در طبقه ی همکف و ۴ نفر در طبقه ی اول زندگی می کردند.

مکان تفریحی اصفهان,  کاخ هشت بهشت اصفهان کاخ هشت بهشت[/caption]


آتشگاه

آتشگاه در غرب اصفهان در نزدیکی رودخانه زاینده رود بر روی کوهی واقع شده است. این بنای تاریخی متعلق به دوره ساسانی یا ما قبل این دروه می باشد. در گذشته این بنا را مِهربین یا دژِ مهربین یا آتشکده ی مهربین می نامیدند ولی اکنون با نام آتشگاه یا کوهِ آتشگاهآن را می شناسند. بافت این بنا از لایه های خشتی تشکیل شده است. میانِ دو ردیف خشت را هم یک لایه نازکِ نِی قرار می‌دادند تا بر استحکامِ آن بیفزایند. پایه‌های بزرگ و خشتیِ بنا تقریباً از میانهٔ تپهٔ آتشگاه آغاز می‌شوند و در بالا به ستونهایی محکم و قابلِ اعتماد تبدیل می‌شدند که در گذشته اتاقهایی نیز بر رویِ آنها قرار داشته‌است. نقل است که موبدان زرتشتی، در این اتاق از آتش مقدس نگهداری می کردند.

 مکان تاریخی ایران, آتشگاه اصفهان آتشگاه[/caption]


کلیسای وانک

کلیسای وانک در محله جلفای اصفهان در دوران حکومت شاه عباس دوم توسط ارمنیان که از ارمنستان به اصفهان منتقل شده بودند بنا شده است. این بنای زیبا و تاریخی مساحتی بالغ بر هزار ۹ متر مربع دارد که ۴  هزار متر مربع آن را ساختمان و بقیه فضای سبز و باغ وانک است. برج ناقوس کلیسا 3 طبقه است و در طبقه ی دوم ساعتی به وزن 300 کیلوگرم قرار داده اند. گنبد این کلیسا مانند گنبد مساجد ایرانی در عصر ساخته شده است. روی دیوارها، طاق نماها، طوق گنبد و داخل گنبد نیز نقاشی هایی با رنگ روغن ترسیم شده و طلاکاری ها و تذهیبی که در تزئین این کلیسا به کار رفته، در میان دیگر کلیساهای ارامنه منحصربه فرد است.

استان اصفهان, کلیسای وانک اصفهان کلیسای وانک[/caption]


مطالب مرتبط: 10 مکان گردشگری و تفریحی پرطرفدار استان همدان بین گردشگران+عکس

منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 هتل پاتونگ هریتیج پوکت یکی از هتل های ۴ ستاره و محبوب شهر پوکت برای اکثر گردشگران می باشد. این هتل تا ساحل زیبا و شگفت انگز پاتونگ فقط ۶ دقیقه پیاده روی دارد که هتل رامادا دیوانا نیز مانند این هتل از فاصله کمی تا ساحل پاتونگ بر خوردار است و مسافران می توانند که هر وقت دلشان خواست به ساحل رفته و ساعاتهای به یاد ماندنی را در ساحل پاتونگ بگذرانند. این هتل دارای اتاق های لوکس و شیک و دارای بالکن های خصوصی و تزیینات جالب است. رستورن های مجلل که غذا های مختل بین المللی به شما عزیزان تور تایلند ارائه می دهد. از جمله مهم‌ترین امکانات آن می‌توان به رستوران، استخر رو باز، وای‌‌فای رایگان،سرویس اتاق و پذیرش ۲۴ ساعته اشاره کرد. هتل پاتونگ هریتیج پوکت یک پیاده روی ۵ دقیقه ای از جاده بنگلارود و مرکز خرید جانگسیلون دارد.

تور تایلند, هتل پاتونگ هریتیج پوکت

هتل های پوکت, هتل پاتونگ هریتیج پوکت

پوکت, هتل پاتونگ هریتیج پوکت

منبع:https://thailandtor.com

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

سد پی پشت در سی و هفت کیلومتری شهر قشم، در غرب روستاى پى‌پشت واقع شده است. این سد یکی از آثار دوره ساسانیان می باشد. سد پی پشت یا آب‌بند پى‌پشت، در تنگه یک کوه ایجاد شده است و مصالح به کار رفته در ساخت این سد، لاشه سنگ و ساروج بوده است. از آب این سد، دشت‌هاى وسیع برای سرسبزی خود، از دیرباز بهره برده اند. در قشم، آب شیرین برای نوشیدن انسان و حیوان و نیز رویش گیاه، ارزش حیاتی دارد. از قدیم با ساختن سد در تنگه ها، آب های شیرین فصل بارانی جمع آوری و به تدریج به مصرف شرب و کشت می رسیده اند.کارشناسان میراث فرهنگی تاکید کرده اند که این سد از نظر قدمت و سابقه تاریخی، بسیار حائز اهمیت بوده و یکی از سدهای مهم جزیره قشم می باشد. سد پی پشت مانند سد گوران از سدهای تاریخی و کهن قشم محسوب میشود که سالانه گردشگران تور قشم از نزدیک از این سدهای قدیمی دیدن می کنند و از سفر خود به قشم لذت میبرند.


 سد پی پشت قشم

سد پی پشت قشم سد تاریخی دروه ساسانی پی پشت قشم

 منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/qeshm-tour/

 

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 

 در سفر قبل از هر چیزی مسافر به دنبال بلیت با قیمت مناسب می باشد. شرکت هواپیمایی کیش به مسافرانی که از نظر قیمت بلیت ناراضی می باشند رسیدگی می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، باوجود تشدید نظارت ها و برقراری پروازهای فوق العاده نرخ فروش بلیت همچنان بالاتر از نرخ مصوب است . در جهت رسیدگی به نارضایتی مسافران مبنی بر گرانفروشی بلیت، مسیولان شرکت هواپیمایی کیش نسبت به رسیدگی به شکایات و بازگرداندن مابه التفاوت مبلغ پرداختی مسافر برای خرید بلیت نسبت به نرخ مصوب اقدام کرده اند.

براین اساس مسافرانی که بلیت گرانتر از نرخ مصوب خریداری کرده اند می توانند مستندات خود شامل تصویر بلیت، قبض واریز وشماره همراه خودرا در صفحه حقوقی نشانی اینترنتیwww.kishsirlines.ir ثبت کنند.

تا مسئولان و ناظران کیش ایر ضمن برخورد با خاطیان نسبت به بازگرداندن وجوه اضافه به مسافر اقدام کنند.

گفتنی است نرخ مصوب تمامی مسیرهای پروازی در سایت شرکت هواپیمایی کیش قابل مشاهده است.

منبع:پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد کیش

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 

 در سفر قبل از هر چیزی مسافر به دنبال بلیت با قیمت مناسب می باشد. شرکت هواپیمایی کیش به مسافرانی که از نظر قیمت بلیت ناراضی می باشند رسیدگی می کنند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، باوجود تشدید نظارت ها و برقراری پروازهای فوق العاده نرخ فروش بلیت همچنان بالاتر از نرخ مصوب است . در جهت رسیدگی به نارضایتی مسافران مبنی بر گرانفروشی بلیت، مسیولان شرکت هواپیمایی کیش نسبت به رسیدگی به شکایات و بازگرداندن مابه التفاوت مبلغ پرداختی مسافر برای خرید بلیت نسبت به نرخ مصوب اقدام کرده اند.

براین اساس مسافرانی که بلیت گرانتر از نرخ مصوب خریداری کرده اند می توانند مستندات خود شامل تصویر بلیت، قبض واریز وشماره همراه خودرا در صفحه حقوقی نشانی اینترنتیwww.kishsirlines.ir ثبت کنند.

تا مسئولان و ناظران کیش ایر ضمن برخورد با خاطیان نسبت به بازگرداندن وجوه اضافه به مسافر اقدام کنند.

گفتنی است نرخ مصوب تمامی مسیرهای پروازی در سایت شرکت هواپیمایی کیش قابل مشاهده است.

منبع:پایگاه خبری سازمان منطقه آزاد کیش

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

رستوران دریایی سولو مشهد یکی از رستوران خاص و تک در شهر مقدس مشهد است و در خیابان هاشمیه – هاشمیه ۲۸، پلاک ۸۰ قرار دارد. این رستوران تنها رستوران تخصصی دریایی در مشهد است و انواع غذاهای دریایی با صید روز  و با انتخاب مواد غذایی از بهترین محصولات دریایی در لحظه سفارش و به صورت تازه برای مشتری عزیز پخت می شود. این رستوران دریایی زیبا از نمای بیرونی و داخلی منحصر بفردی برخوردارست و باعث می شود مشتری با یک نگاه جذب این رستوران شود و بی شک بعد از سرو یکی از غذاهای رستوران مشتری همیشگی آنجا شود. این رستوران دارای محیط باز است و همچنین امکان رزرو و برگزاری مراسم و مجالس امکان پذیر است. پیشنهاد ما به گردشگران تور مشهد این است که رفتن به این رستوران دریایی را از دست ندهند.

رستوران های دریایی, رستوران سولو

نمای بیرون رستوران سولو مشهد

تور مشهد, رستوران های مشهد, رستوران سولو

نمای داخل رستوران سولو مشهد

رستوران سولو مشهد

غذای لذیذ رستوران سولو مشهد

رستوران های دریایی, رستوران سولو

غذای لذیذ رستوران سولو مشهد

منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/mashhad-tour/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

غار علیصدر

غار علیصدر بزرگترین غار آبی جهان یکی از جاذبه های گردشگری و دیدنی استان همدان می باشد که در نزدیکی روستای علیصدر شهرستان کبودرآهنگ قرار دارد. این غار شگفت انگیز و منحصر بفرد ارتفاع آن از سطح دریا ۲۱۰۰ متر می باشد و قدمت آن طبق گفته زمین شناسان به ۱۳۰ تا ۱۹۰ میلیوت سال قبل باز می گردد. در محوطه غار دالان های پیچ در پیچ و دهلیزهای متعددی وجود دارد و از مجموعه رشته آب ها، دریاچه بزرگی در درون غار بوجود آمده و گردشگران فقط با سوار شدن در قایق و با عبور از سطح آب می توانند از زیبای این غار نهایت لذت را ببرند. سطح آب درون غار از صفر تا ۱۴ متر در حال نوسان و آب دریاچه بدون بو، رنگ، مزه و فاقد حیات جانوری است. همچنین هوای داخل غار مطبوع و عاری از هر گونه گرد و غبار است.

ایران, غار علیصدر

غار علیصدر


آرامگاه باباطاهر

آرامگاه شاعر بزرگ باباطاهر عریان بر فراز تپه ای در شمال باختر همدان با گنبدی فیروزه ای به شکل منشور در میدانی سرسبز نمایان است. باباطاهر عارف، شاعر و دوبیتی‌سرای اواخر سده چهارم و اواسط سده پنجم هجری ایران و معاصر طغرل بیک سلجوقی بوده ‌است. آرامگاه باباطاهر در قرن ششم هجری برجی آجری و هشت ضلعی بوده‌ است که به مرور زمان ویران شد. بنا طی چند دوره بازسازی و مرمت شد و اکنون این آرامگاه جدید را می‌توان تلفیقی از معماری عصر جدید و معماری قرن‌های هفتم و هشتم هجری به حساب آورد.

جاذبه های گردشگری, آرامگاه باباطاهر

آرامگاه باباطاهر


غار آکواریوم

پروژه بزرگترین غار آکواریوم ایران در سال ۹۰ با تلفیق دو عنصر متفاوت، صخره و کوهستان با اعماق آبهای دریا و با الهام از غار علیصدر در دهکده تفریحی فرهنگی ورزشی گنجنامه همدان شروع به ساخت کرد. در کل مسیر بازدید از این غار در سه سالن اصلی با راهرو هایی دارای مه و باران مصنوعی با رایحه های مربوطه می باشد.

استان همدان, غار آکواریوم

غار آکواریوم


 موزه و سفرخانه سنتی حمام قلعه

این موزه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری استان زیبای همدان است و بازدید از این موزه برای همه لذت بخش می باشد. این حمام  در اواخر دوره قاجار بنا شده است و دارای سر در و یک هشتی ورودی می باشد. این موزه در سال ۱۳۸۷ جنب حمام قلعه افتتاح شد و همچنین دارای سفره خانه سنتی زیبای است که غذای خود را با صدای دلنواز برنامه زنده گروه موسیقی صرف می کنید.

موزه های ایران, موزه و سفرخانه سنتی حمام قلعه

موزه و سفرخانه سنتی حمام قلعه


سراب گاماسیاب

سراب گاماسیاب یکی از جاذبه های طبیعت زیبای استان همدان می باشد. سراب گاماسیاب که یکی از چشمه های بزرگ ایران محسوب می شود و منشا آب آن یخچال طبیعی می باشد و از دره های شمالی رشته کوه گروین سرچشمه می گیرد و در ۲۰ کیلومتری جنوب نهاوند قرار دارد. در اطراف چشمه گردشگران زیادی نیز اطراق می کنند و از طبیعت لذت بخش آن لذت می ببرند. در نزدیکی چشمه غاری وجود دارد که دهانه غار همانند شکاف سنگی دیده می شود که به عرض ۲ متر و ارتفاع ۸ متر است.

ایران, سراب گاماسیاب

سراب گاماسیاب


آرامگاه بوعلی سینا

بنای آرامگاه ابوعلی سینا فیلسوف و پزشک پرآوازه ایران در زمان قاجار  ساخته شد که هم اکنون در میدان بوعلی سینا در مرکز شهر همدان قرار دارد. این بنا مجدد به دستور محمدرضا شاه پهلوی در سال ۱۳۳۳ خورشیدی به مناسبت هزارمین سالروز تولد دانشمند بزرگ بوعلی سینا توسط انجمن آثار ملی ایران ساخته و افتتاح شد. بوعلی سینا بیش از دویست کتاب در زمینه‌های مختلف طب و فلسفه و… نگاشته است و ۱۲ ستون آرامگاه او نشان دهنده ۱۲ زشته دانشی است که بر آن احاطه داشته است.

جاذبه های تاریخی, آرامگاه بوعلی سینا

آرامگاه بوعلی سینا


 دهکده توریستی گنج نامه

در سال ۱۳۷۹ پروزه دهکده توریستی گنج نامه برقرار شد و هدف ایجاد مجموعه گردشگری شاد و هیجان انگیز برای گردشگران عزیز بود تا در ایام فراغت خود از این مکان استفاده کنند.

امکانات دهکده توریستی گنج نامه:

  • تله کابین
  • سورتمه ریلی
  • آبگیر ماهی گیری
  • شهربازی مدرن
  • سینما چهار بعدی
  • بانجی جامپینگ
  • ویلاهای کوهستانی
  • و……

شهرک توریستی نمک آبرود نیز همچون این دهکده توریستی گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.

مکان های تفریحی,  دهکده توریستی گنج نامه

دهکده توریستی گنج نامه


 دریاچه و سد اکباتان

سد اکباتان در ۱۱ کیلومتری جنوب شرقی شهر همدان در سال ۱۳۴۲ بر روی بزرگترین دریاچه همدان به ارتفاع ۵۳/۸ احداث شده است و آب شرب شهر را تامین می کند. این  سد با هدف تامین آب شرب ولی به یک مکان گردشگری و تفریحی تبدیل شده است و قابلیت انجام ورزش های آبی همچون قایقرانی و اسکی روی آب می باشد و همچنین به منظور انجام عملیات آموزشی، آزمایشی و نظامی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

استان همدان, دریاچه و سد اکباتان

دریاچه و سد اکباتان


پل کوریجان

پل کوریجان از پل های تاریخی شهر همدان است که قدمت آن به دوران صفویه برمی گردد و در نزدیکی زوستای کوریجان (شهر کبودر آهنگ) بر روی رودخانه قره چای ساخته شده است. این پل تاریخی دارای ۵ دهانه بزرگ و ۴ دهانه کوچک مزین به قوس های جناغی می باشد. یکی دیگر ار پل های که در دوران صویه ساخته شده است پل قشلاق می باشد و این پل در استان کردستان در مسیر سنندج _ همدان می باشد.

ایران, پل کوریجان

پل کوریجان


کلیسای گریگوری استپان

کلیسای گریگوری استپان یا استفان متعلق به مذهب پروتستان است و در قسمت شرقی تپه هگمتانه در محله ارامنه قرار دارد. این کلیسا توسط ارامنه اصفهان و نیز مهاجران و تجار روسیه در سال ۱۶۷۶ میلادی ساخته شد. نمای داخلی کلیسا آجری و نمای بیرونی از خشت استفاده شده است و دارای طاق‌نماهایی با قوس هلالی برای تزئین است. کلیسای پطروس مقدس در تهران می باشد و یکی دیگر از کلیسای های است که برای مذهب پروتستان در ایران ساخته شده است.

کلیساهای ایران, کلیسای گریگوری استپان

کلیسای گریگوری استپان


مطالب مرتبط :  ۹ جای بی نظیر استان کردستان+تصاویر

منبع: تورکیش-تورمشهد.com

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

جمع آوری بذور جنگل های حرا در سراسر قشم

جنگل حرا قشم

نمایی از درختان حرا در جزیره قشم

به گزارش خبرنگار استانی باشگاه خبرنگارن قشم، پروژه جمع آوری بذور درختان حرا از ۲۰ هزار هکتار مساحت زیر کشت این درختان در سرتاسر جزیره قشم توسط اهالی این جزیره که هرساله در مرداد و شهریور صورت می گیرد، امسال نیز کلیک خورده است. محمودزاده رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان قشم در گفت و گو با خبرنگار اعزامی اذعان داشت: که مردم این جزیره همه ساله در ۲ ماه پایانی تابستان شروع به جمع آوری کل بذرهای درختان جنگل های حرا و کاشتن آنها در گلدان ها می کنند.

جنگل نادر حرا در جزیره قشم

تصویری جذاب از جنگل نادر حرا در جزیره قشم

وی افزود: که نهال ها پس از ۲ ماه از تاریخ کاشت در گلدان ها تولید شده و در سواحل شرقی قشم کاشته می شوند. رایست محترم منابع طبیعی و آبخیزداری قشم گفت: اهداف اصلی از تولید و کاشت نهال درختان حرا شامل گسترش این جنگل های نادر و حفط تنوع زیستی، تقویت و گسترش زیستگاه های پرندگان بومی این منطقه و به طور کلی احیای اکوسیستم موجودات ساکن در این جنگل های بی نظیر می باشد.

بذور درخت حرا

بذور درخت حرا

 

جمع آوری بذرهای درختان حرا

جمع آوری بذرهای درختان حرا در قشم

منبع:http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/qeshm-tour/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

معرفی مصلی مشهد

بنای مصلی مشهد

ساختمان مصلی مشهد

نمای کلی از ساختمان مصلی مشهد

بنای قدیمی مصلی مشهد که نسبتاٌ قدیمی بوده و قدمت آن به بیش از ۳۵۰ سال پیش بر می گردد از لحاظ موقعیتی در ضلع شرقی میدان پنجراه و جنب بلوار مصلی این شهر واقع شده است. با توجه به موقعیت آن می توان به این نتیجه رسید که این بنا در گذشته بر سر راه زائران و مسافران مشهد واقع بوده و باعثت جلب توجه مسافرین شده به همین جهت به نوعی توقفگاهی برای مسافرین مشهدبوده است. نقشه و طرح کلی ساختمان این بنا شامل ایوانی بلند و مرتفع و دو تا ایوانچه منتهی به فضاهای چهار ضلعی در طرفین به صورت قرینه است. ایوان این بنا رو به قبله بوده و بر فراز رواق گنبدهایی کم خیز ساخته شده است. محراب این بنا در دیوار انتهایی ایوان رو به قبله بوده و دارای تزئیناتی متنوع بوده که نام معمار حاجی شجاع بنای در کتیبه پیشانی آن نقش بسته شده است. در لبه های تاقچه ایوان نیز تزئینات و در دو طرف آن هم اشعار فارسی با خط زیبای نستعلیق به رنگ زرد بر روی زمینه ای آبی حک شده اند. این اثرات خود نمایانگر قدمت این بنا است که برخی آن را به دوره شاه سلیمان صفوی در سال ۱۰۸۷ هجری قمری ربط داده اند. تور مشهد مفتخر است که شما را از نزدیک با این بنای تاریخی آشنا کند و لذت سفر شما به این شهر زیارتی و سیاحتی را دوچندان نماید.

نمای پشتی ساختمان مصلی مشهد

نمای پشتی ساختمان مصلی مشهد

معماری بی نظیر گنبد مصلی مشهد

نمایی زیبا از معماری بی نظیر گنبد مسجد

نمای پشتی و بافت قدیمی مصلی مشهد

نمای پشتی و بافت قدیمی مصلی مشهد

ساختمان مصلی قدیمی مشهد از نمایی دیگر

ساختمان مصلی قدیمی مشهد از نمایی دیگر

 منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/mashhad-tour/ 

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

یکی از شایع ترین روش های کلاه برداری در ایران از جانب برخی از آژانس های هواپیمایی صورت می گیرد. به خصوص در ایام نوروز و با توجه به اینکه اکثر مسافران، تور ها را از چند ماه قبل پیش خرید می کنند مبلغ زیادی تا نزدیک های عید نوروز به حساب آژانس ها واریز می گردد به خصوص آژانس های چارتر کننده که این مبلغ قابل توجه است. بنابراین توصبه اکید می شود در خرید تورها نهایت دقت را داشته باشید.  خصوصا در خرید تورهای خارجی و گران قیمت و لوکس. این مسئله در مورد تورهای داخلی با ریسک کمتری همراه است. مثلا همین تور کیش با توجه به نرخ به نسبت ارزانتر و دسترسی مسافر به مراکز قانونی در جزیره و ایران احتمال از دست رفتن سرمایه و تقلبی بودن تور کمتر است. در مورد سایر تورهای داخلی همانند تور مشهد و تور قشم نیز این امر صدق می کند. اگرچه سابقه کلاه برداری در مورد همین تورهای داخلی نیز کم نبوده است. اما این خطر متوجه بیستر تور های خارجی مانند تورهای شرق آسیا نظیر تور تایلند  یا تورهای اروپایی است و  بارها اتفاق افتاده که تعدادی مسافر و بعضا گروه کثیری از مسافران در فرودگاه و کشورهای دیگر آواره شده اند! در ادامه با ماه همراه باشید تا برخی نکات جهت راهنمایی در انتخاب تور مطمئن را خدمت شما عرض کنیم:

  1. ترجیحا به صوت حضوری تور را خریداری نمایید و از خرید به صورت تلفنی خودداری کنید. دلیل این امر اطمینان از اینست که از آژانس خرید کرده اید و شخص به اسم آژانس کلاهبرداری نکرده است.
  2. به قیمت تور توجه لازم را داشته باشید. قیمت بیش از اندازه پایین تور به شدت مشکوک است.نرخ تورها همانند کالا نرخ یکنواخت و نوسان کمی دارد!
  3. مدارک دریافتی شامل بلیط هواپیما و واچر هتل حتما با سربرگ و مهر آژانس باشد تا در صورت هر گونه تخلف و مشکل با سند و مدرک به سازمان گردشگری و مراجع قضایی مراجعه کنید.
  4. از آژانس هایی که در سایت های مرجع گردشگری تبلیغات دارند (مانند http://تورکیش-تورمشهد.com/ برای تورهای داخلی)ترجیحا تور خریداری شود چراکه احراز صلاحیت این آژانس ها قبلا از سوی مدیریت وبسایت ها بررسی و تایید گردیده است.
  5. لیست اسامی مسافرها برای هتل معمولا روز قبل از ورود مسافر فرستاده می شود و برای هواپیمایی ۲ الی ۳ ساعت قبل از پرواز. بنابراین در صورت تماس با هتل و ایرلاین و مشاهده عدم وجود نام مسافر نگران نباشید و این مسئله به معنی کلاه بردار بودن آژانس مذکور نیست.
  6. توصیه می شود در صورت امکان قبل از خرید تور با هتل مورد نظر تماس حاصل نمایید و از آژانسی که تور خریداری شده است کسب اطلاعات کنید!

  7. منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/
  • هیوا اریانا
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش