دریاچه مارمیشو، دریاچه ای خود شیفته و جذاب در ارومیه

دریاچه مارمیشو در ارومیه

نمایی جذاب و دیدنی از دریاچه مارمیشو

دریاچه مارمیشو یکی از مکانهای دیدنی استان آذربایجان غربی می باشد که هر ساله علاقه مندان بسیاری را به سوی خود می کشاند. این دریاچه ی زیبا در ۴۵ کیلومتری غرب ارومیه و در میان کوهستان های مجاور مرز ایران و ترکیه قرار دارد. این مکان خارق العاده در دره بانی و در دامنه کوههای مرزی ایران و ترکیه واقع گردیده است. این مکان خارق العاده چشم اندازی بسیار زیبا و دلنشین را برای علاقه مندان تور ارومیه رقم می زند. به جرات می توان گفت مسافرانی که از این مکان منحصر به فرد دیدن می کنند شیفته ی آن خواهند شد.

دریاچه مارمیشو در ارومیه

تصویری خارق العاده از دریاچه مارمیشو در ارومیه

جالب است بدانید رودخانه ی نازلوچای که از کوههای مرزی ایران و ترکیه سرچشمه می گیرد در نهایت به این دریاچه ی زیبا سرازیر خواهد شد. اما علت پیدایش آن ریزش کوه می باشد چرا که بر اثر زلزله قسمتی از کوه ریزش کرده و سد طبیعی را به وجود آورده که هم اکنون باعث ایجاد دریاچه ی فعلی شده است. از آنجایی که حدود سال های ۱۲۰۰ ه.ش ساکنان قبلی مارمیشو مسیحیان بودند این دریاچه نام خود را از رهبر مسیحیان یعنی بنیامین مارشیمون گرفته است.

 دریاچه مارمیشو در ارومیه

تصویری دیگر از دریاچه مارمیشو در ارومیه

گونه های درختی فروانی در اطراف دریاچه ی زیبا مارمیشو یافت می شود که از جمله آنها می توان به بلوط، بنه، عناب، گلابی، زالزالک، بادام، گز و صنوبر اشاره کرد که باعث گردیده منطقه ای سرسبز و جذاب را برای مسافران تور ایرانگردی ایجاد کند. همچنین گیاهان دیگری همچون ریواس، کنگر، خارشتر، گزنه، زنبق، شیرین بیان، خشخاش، پیاز کوهی، کاسنی، آویشن و … در دامنه های اطراف به وفور یافت می شود. ایم منطقه بکر به علت وجود گیاهان متنوعی که دارد برای پرورش گونه های زنبور عسل بسیار مناسب است. یکی از جالب ترین مناظری که در این سفر با آن روبه رو خواهید شد چادرهای ایلات و عشایری می باشد که در این منطقه اتراق کرده اند. آبشار مارمیشو که آبشاری فصلی به شمار می رود نزدیک دریاچه قرار گرفته که بازدید از آن نیز برای دوستاران طبیعت بسیار لذت بخش خواهد بود.

دریاچه مارمیشو در ارومیه

جلوه ای منحصر به فرد از دریاچه مارمیشو در ارومیه

گونه های گیاهی دریاچه مارمیشو

نمایی ریبا از گونه های گیاهی دریاچه مارمیشو

دریاچه ی لذت بخش مارمیشو در ارومیه

تصویری زیبا از پیاده روی مسافران به سمت دریاچه مارمیشو

منبع: tourgardesh.com