هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دشت بوخو یکی از جاذبه های بکر جزیره قشم می باشد که دقیقا در قلب گنبد نمکی این جزیره واقع شده است. مشرف به بندر دولاب و در سمت جنوبی آن کوهی وجود دارد که با ۳۵۰ متر ارتفاع، بلندترین قله جزیره قشم به شمار می رود. این کوه مرتفع بوخو نام دارد. در کوهپایه بوخو دشتی سرسبز وجود دارد که اگر در زمستان باران ببارد این دشت بسیار زیبا و سرسبز می شود و منظره چشم نوازی را پدید می آورد. ماندن آب باران از فصل زمستان تا فصل دیگر سبب شده تا این دشت پناهگاه امنی برای آهوها، خرگوش ها، زنبور عسل و رشد گونه های گیاهی شود. بومیان این منطقه در زمستان پس از کوهنوردی و پیاده روی برای لذت بردن از طبیعت به این دشت می روند. مسیرهای منتهی به این دشت صعب العبور و دشوار می باشند.

جزیره قشم, دشت بوخو, جاذبه های گردشگری قشم

تصویری زیبا از دشت بوخو

علاوه بر طبیعت بکر دشت بوخو از دیگر جاذبه های جذاب دشت می توان به حیات وحش آن اشاره نمود. در این دشت آهوها، خرگوش و روباه زندگی می کنند. که دیدن آنها از نزدیک برای بازدیدکندگان بسیار جذاب می باشد. این حیات وحش طبیعی از سرمایه های زیستی جزیره قشم به شمار می رود. بلندی علف ها و گیاهان دشت بوخو به بیش از یک متر نیز می رسد. به طوریکه وقتی در میان علف ها راه بروی فقط سرها دیده می شود و دیگر اندام های بدن در میان علف ها مخفی می شود.

جزیره قشم, دشت بوخو, جاذبه های گردشگری قشم

نمایی از دشت بوخو

عسل این منطقه نیز بسیار خوش طعم و معروف می باشد که از شهد گل های درختان کنار و چت و گیاهان کوهی تهیه می شود. زنبورها در طول سال درون غارها، گودال ها و لای درختان عسل تولید می کنند. بومیان این منطقه زمان رفتن به دشت بوخو و کوهها این عسل ها را جمع آوری نموده و برای مصارف شخصی و حتی فروش از آنها استفاده می کنند. این ویژگی های شاخص و منحصر به فرد دشت بوخو سبب شده تا این دشت زیبا به بوخو سرزمین رویاها مبدل گردد. عزیزانی که قصد دارند از تبریز به قشم سفر کنند می توانند با استفاده از تور قشم از تبریز به این جزیره سفر و از زیبایی های طبیعی این دشت لذت ببرند.

جزیره قشم, دشت بوخو, جاذبه های گردشگری قشم

جلوه ای دیدنی از دشت بوخو

منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com

  • ۹۷/۰۲/۳۰
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش