هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی

۷ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 مقبره پیر پالاندوز بنایی مربوط به دوره صفوی می باشد که در مشهد، خیابان نواب صفوی، ضلع شرقی حرم امام رضا (ع) واقع شده است. این مقبره متعلق به محمد عارف عباسی، از عرفای بزرگ قرن دهم هجری است. این بنا در تاریخ ۵ اردیبهشت ۱۳۵۶ با شماره ثبت ۱۳۷۵ به عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

 جاذبه های مشهد، مقبره پیر پالاندوز

نمایی کلی از مقبره پیر پالاندوز

مقبره پیر پالاندوز شامل بنایی چهارگوش با گنبدی بر فراز آن،‌ و ایوانی آجری در مقابل است. در داخل بقعه، شاه‌نشینی است که در بالای آن، یزدی‌بندی‌هایی اجرا شده که در اصل دارای نقاشی بوده و به داخل بقعه جلوه خاصی می‌بخشیده است. بدنه‌های بنا، از دوران صفویه، دارای تزئینات نقاشی بوده که بر اثر گذشت زمان و نفوذ رطوبت، جز بخش کمی از آن‌که مرمت و ثابت گردیده، بقیه از میان رفته است. در زیر کاسه گنبد نیز ترنج زیبایی با نگاره‌های گیاهی نقش‌اندازی شده است.

 مکان های تاریخی مشهد، مقبره پیر پالاندوز

مقبره پیر پالاندوز مشهد

 مکان های مذهبی مشهد، مقبره پر پالاندوز

تزیئنات نقاشی بر بنای پیر پالادوز

نمای خارجی بنا به ایجاد طاق‌نماهای تیزه‌دار آجری و پشت‌بغل‌های کاشی و قاب‌های مستطیل تزئینی بر فراز آن‌ها، در عین سادگی، منظره‌ای زیبا دارد. سطح گنبد پیازی شکل فراز بنا که بر روی گردنی استوانه‌ای شکل استوار شده، دارای پوشش ساده‌ای از کاشی فیروزه‌ای است. برای دیدن این مکان مذهبی و تاریخی می توانید در تور مشهد شرکت کنید و از نزدیک این بنای  زیبا با کاشی های خوش رنگ فیروزه ای از نزدیک ببینید و از سفر به مشهد مقدس لذت ببرید.

 مکان های دیدنی مشهد، مقبر پیر پالاندوز

نمایی جذاب از گنبد مقبره پیر پالاندوز
منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

معبد وات یانسانگ پاتایا متشکل از چندین معابد با معماری و طراحی متفاوت که در بیست کیلومتری شهر پاتایا در منطقه ای بزرگ میان مراتع سبز واقع شده است. در این معبد بناهای مختلفی که هر کدام از یک سبک معماری متفاوت از جمله سبک هایی چون ژاپنی،تایلندی،چینی،سوئدی و هندی پدیده آمده اند مشاهده خواهید کرد که دیدن هر کدوم از این بناها لذت خاصی دارد.

مکان های دیدنی تایلند، معبد وات یانسانگ

نمایی جذاب از معبد وات یانسانگ

در میان بناهایی شگفت انگیز این معبد، معبد Viharn Sien است، بنایی با معماری چینی که در آن سازه ها،آثار باستانی و عتیقه جات چینی نگه داری می شود. اما یکی از زیباترین بناها که ساختمان اصلی معبد وات یانسانگ است که این بنا دارای معماری مدرن و منحصر بفرد نسبت به تمام معابد تایلند است. معبد کلاه شکل mondop (نماد پای بودا بر روی زمین) و معبد chedi (معروف به گنبد بودا) که در آن آثار بودا و پیراونش نگه داری می شود از دیگر معابد وات یانسانگ هستند.

 جاذبه های پاتایاف معبد وات یانسانگ

معبد شگفت انگیز وات یانسانگ

زیبایی و دیدن این معابد تنها در معماری بناهای این محوطه ختم نمی شود بلکه وجود دریاچه و باغی بزرگ آرامش خاصی را به معبد بخشیده و زیبایی آن را دو چندانه کرده است همچنین موجب شده که به محل مناسبی برای استراحت مسافران تور تایلند تبدیل گردد.

 تایلند، معبد وات یانسانگ

نمایی از باغ معبد وات یانسانگ

برای رفتن به وات یانسانگ که در ۱۶۰ کیلومتری خروجی جاده Sukhumvit واقع شده، شما دو راه دارید؛هم می توانید از اتوبوس های محلی استفاده کنید که بسیار به صرفه تر و ارزان تر می باشند و هم اینکه برای راحتی بیشتر تاکسی بگیرید البته پیش از حرکت بر سر قیمت به توافق برسید.

 مکان های دیدنی تایلند، معبد وات یانسانگ

نمایی جذاب دیگر از معبد وات یانسانگ

به جز روزهای تعطیل و مناسبت های خاص بوداییان، معبد بسیار خلوت و ساکت می باشد. گردشگران تور پاتایا که اهل مدیتیشن هستید می توانید در کلاس های مدیتیشن که از ساعت شش صبح تا شش بعدظهر برگزار می شود شرکت کنید.

 جاذبه های پاتایا ، معبد وات یانسانگ

نمایی از در ورودی معبد وات یانسانگ
 

منبع: https://thailandtor.com

نمایشگر ویدیو
  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 کلیسای مسروپ مکانی با ارزش‌های معماری و تاریخی

جاذبه های مشهد، کلیسای مسروپ مشهد

نمایی کلی از کلیسای مسروپ مشهد

 کلیسای مسروپ مقدس توسط ارمنی ها در سال ۱۹۴۱ میلادی بنا گردیده شده است. این کلیسا مربوط به دوره پهلوی ها است و در «میدان دهم دی» شهر مشهد واقع است. از این رو مردم خراسان رضوی این کلیسا را به نام کلیسای ۱۰ دی می شناسند. این کلیسا در  ۲۵ مردادماه سال ۸۴ در فهرست ملی کشورمان به ثبت رسیده اما تاکنون در حوزه مرمت این بنای تاریخی فعالیتی صورت نگرفته بود.

 مکان های تاریخی مشهد، کلیسای مسروپ مشهد

نمای داخلی کلیسای مسروپ مشهد

کلیسای مسروپ دارای ساختمانی با فرمی تقریبا ذوزنقه‌ای شکل دارد. این ساختمان دارای دو گنبد مخروطی شکل است که در راس هر دوی این مخروط‌ ها صلیب قرار گرفته است و از ویژگی‌های بارز و منحصر به فرد این ساختمان به شمار می‌رود. گنبد بزرگتر در وسط ساختمان قرار دارد و صلیب نصب شده در بالای آن از جنس آهن است؛ در حاشیه زیر گنبد ردیفی از کاشی‌های سفید رنگ قرار دارد که منقش به گلی سبزرنگ است.

 مکان های گردشگری مشهد، کلیسای مسروپ مشهد

نمایی از ساختمان کلیسای مسروپ مشهد

گنبدی مخروطی شکل نیز در بالای فضای ورودی کلیسا قرار دارد که لایه بیرونی آن همانند سقف شیروانی است. همچنین کتیبه‌ای سنگی در بالای درب ورودی به سالن کلیسا نصب شده که متن آن به زبان ارمنی است و در زیر آن تاریخ تاسیس کلیسا ثبت شده است. مکانی در داخل کلیسا قرار دارد که حکم سن را دارد و مراسم مذهبی در بالای آن اجرا می‌شده است طبقه دوم کلیسای “ده دی” مشهد مشابه‌ فضای طبقه پایین است. گردشگران عزیز با شرکت در تور ارزان مشهد می توانند از نزدیک این کلیسای قدیمی را ببینند.در قسمتی از حیاط کلیسا کتابخانه‌ای قدیمی واقع شده است که بیش از هزار جلد کتاب به زبان ارمنی و روسی دارد. این کتابخانه در سال ۱۹۶۱ ساخته شده است، ولی کتاب‌های آن با توجه به رطوبتی که کف و دیوارها را فرا گرفته، روبه نابودی است.

مکان های دیدنی مشهد، کلیسای مسروپ مشهد

نمایی داخل کلیسای مسروپ مشهد

منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

سفری مهیج به دشت مسحور کننده سوسن ایذه

 دشت سوسن از مناطق زیبا و مسحور کننده استان خوزستان می باشد که در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه قرار دارد که هر ساله طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود جذب می کند. دشت سوسن توسط رود کارون به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود. سرا تا سر این دشت سرسبز را گل های قرمز شقایق فرا گرفته که زیبایی خاصی به دشت بخشیده و همچنین گذر رود کارون از میان این دشت زیبایی وصف ناپذیری به این منطقه داده است.

 جاذبه های ایران، دشت سوسن

تصاویری زیبا دشت سوسن خوزستان

 مکان دیدنی خوزستان، دشت سوسن

دشت سوسن با لاله های قرمز

 دشت سوسن یکی از بخش های شهرستان ایذه است که از دو دهستان سوسن شرقی با مرکزیت جنگه و سوسن غربی با مرکزیت ترشک تشکیل شده است. بخش سوسن در  شرق استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است. دشت سوسن نام منطقه ای وسیع است که روستاهای زیادی در آن جای گرفته است. زمین حاصلخیز، آب فراوان و اقلیم مناسب تمام شرایط را برای کشت و باغداری مردمان خونگرم بختیاری این دیار فراهم کرده است.

جاذبه های ایران، دشت سوسن

نمایی سرسبز از دشت سوسن

«هنری لایارد»، جهانگرد و باستان‌شناس بریتانیایی، درباره این منطقه می‌گوید در دو طرف رود، نشانه‌هایی از یک جاده سنگفرش قدیمی دیده و اینکه بدون شک به همان جاده‌ای که در دره شوش دیده بود، ارتباط پیدا می‌کرده است. این جاده معروف به اتابکی بوده ولی بایستی خیلی پیش از اتابکان احداث شده باشد. احتمالاً ویرانه‌های این جاده، بقایا و آثار یک شاهراه بزرگ قدیمی است که از زمان داریوش احداث شده و دره شوش را به پرسپولیس مربوط می‌ساخته است.

 مکان های زیبای خوزستان، دشت سوسن

نمایی زیبا از رود کارون در دشت سوسن

دشت سوسن علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، دارای آثار تاریخی ارزشمندی همچون تپه‌های باستانی، پل و بَرد گوری‌ها -سنگ‌ مزار به شکل شیرهای سنگی که به عنوان نمادی از شجاعت و دلیری شخص متوفی بر روی مزارها نصب می‌شده است- نیز می‌باشد. در واقع پژوهش‌های باستان‌شناسان ثابت کرده‌ است که این دشت دارای تاریخی بسیار کهن، از دوران فراپارینه سنگی تا دوره اسلامی است.

 مکان های جذاب خوزستان، دشت سوسن

شیر سنگ آثار ارزشمندی در دشت سوسن

 برای رسیدن به این بهشت زیبای خوزستان باید پس از عبور از جاده خروجی ایذه به سمت شمال و گذشتن از پیان و تاکوتر، به یک دوراهی می‌رسید که سمت راست به سمت سوسن و سمت چپ شما را به سمت منطقه گلزار و بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم در جوار دریاچه سد شهید عباسپور (سد کارون یک) می‌رساند. با رهسپار شدن به سمت سوسن، از روستای کَشگِلی (یا به گفته محلی‌ها کفش گلی) عبور کرده و پس از طی ۵ کیلومتر، به دوراهی دیگری می‌رسید که هریک شما را به طرفین دشت سوسن راهنمایی می‌کند.

 جاذبه های ایران، دشت سوسن

نمایی جذاب از رود کارون در دشت سوسن

 برای اتراق و داشتن یک سفر متفاوت در این دشت رویایی مکان هایی وجود دارند و هم چنین می توانید چادر مسافرتی را با خود ببرید تا شما گردشگران عزیز بتوانید با خیال راحت و بدون مزاحمت برای مردم محلی و زمین‌های کشاورزی آنها یک روز به یادماندنی را در این دشت سپری کنید. در روستاهای دشت سوسن، فروشگاه یا مغازه وجود ندارد؛ ولی با وجود آب چشمه که از طریق لوله‌کشی به روستاها آورده شده، مشکلی برای تامین آب وجود ندارد.

 ایران، مکان های دیدنی خوزستان، دشت سوسن

اتراق در دشت سوسن بهشت کوچک خوزستان

از زیبایی های بی نظیر این دشت سرسبز میشود به پیاده روی در این دشت و داشتن حسی لذت بخش در سکوتی مبهم و رفتن به لب رود کارون که در زیر نور آفتاب میدرخشد بسیار فرحبخش و هم چنین داشتن یک شب پر از ستاره و طلوع زیبای صبح  و قایق سواری در رود کارون اشاره کرد که تجربه همه این کارها در دشت سوسن خاطرات مهیجی را به شما گردشگران و طبیعت دوستان هدیه می دهد.

 جاذبه های گردشگری، دشت سوسن

قایق سواری در رود کارون دشت سوسن

منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/

نمایشگر ویدیو
  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 جزیره کوپنگان مکانی شگفت انگیز برای کوهنوردان

جزیره کوپنگان با مساحتی در حدود ۱۶۷ کیلومتر مربع پنجمین جزایر معروف تایلند می باشد که بین جزایر ساموئی و تائی واقع شده است. جزیره کوپنگان تا جزیره سامویی تنها ۱۲ کیلومتر فاصله دارد. کوه Phangan دارای بیش از ۸۰ کیلومتر مربع جنگل های نسبتا دست نخورده با انواع گیاهان و جانوران متنوع است.

 تایلند، مکان های دیدنی سامویی

نمایی زیبا از جزیره کوپنگان سامویی

 نام کوپنگان از کلمه پنگان است که پنگان به معنای  “نوار شن و ماسه” در گویش جنوبی، حاصل می شود، زیرا بسیاری از  این جزیره را شن و ماسه های دریایی فرا گرفته است. این جزیره در ابتدا برای کشاورزی درختان نارگیل مورد استفاده قرار گرفت بعدها به علت زیبایی فوق العاده اش به عنوان یک مکان توریستی محبوب برای گردشگران تور تایلند مشهور شد.

 جاذبه های سامویی، جزیره کوپنگان

ساحل سفید رنگ جزیره کوپنگان

 کشور تایلند دارای جزایر فوق العاده زیبایی می باشد که این جزیره جذابتر و شگفت انگیزتر از خیلی از جزایر تایلند می باشد. این جزیره درای سواحل شنی سفید رنگ رویایی می باشد که  می شود یک روز به یاد ماندنی را در سواحل زیبای این جزیره سپری کرد. خصوصیاتی که این جزیره را متمایز ساخته کوه های زیبا و سرسبزش و جنگل های گرمسیری منحصر به فرد با در ختان بزرگ نارگیل می باشد که لذت خاصی را به تماشاگر خود می بخشد. این جزیره مقصدی جذاب و دیدنی برای جامعه کوهنوردان می باشد.

 سامویی، جزیره کوپنگان

تصویری زیبا از جزیره کوپنگان

هر ساله در این جزیره جشن ها و فستیوال های بسیاری برگزار می گردد. یکی از این جشن های مشهور به نام جشنواره رقص ها یا معروف به مهمانی ماه کامل full moon party است که طرفدارن بسیاری دارد. این جشن فول مون پارتی یک مهمانه شبانه از ابتدای شب تا طلوع آفتاب است که هرماه ۱۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰۰ نفر در این پارتی شرکت میکنند. هرماهه در شبی که ماه کامل است در ساحل HaadRin جزیره پنگان برگزار میشود.

 مکان های توریستی تایلند، جزیره کوپنگان

جشن فول مون پارتی جزیره کوپنگان

اولین فول مون پارتی در سال ۱۹۸۵ و به صورت کاملاً بداهه برای تشکر از ۲۰ مسافر در باری چوبی که نزدیک ساحل بود انجام شدو این واقعه طولی نکشید که در دنیا به مهمانی ماه کامل مشهور شد. در سال های اخیر آتش بازی به طریق مختلف نیز به این مهمانی اضافه شده است و جزوی جدا نشدنی از مهمانی گشته است.

 مکان های جذاب سامویی، جزیره کوپنگان

لذت خاص در جشن فول مون پارتی جزیره کوپنگان

این جزیره برای علاقمندان به اردو‌ زدن‌ که می‌ خواهند تمام وقت خود را غرق زیبایی‌ های طبیعی جزیره از قبیل جنگل‌ های انبوه و سواحل نمایند، مقصدی عالی و بی همتا است. توریست‌ های علاقمند به مکان‌ های آرام‌تر نیز می‌ توانند از معابد متعدد بودایی کوپینگان دیدن ‌کنند. از دیگر عواملی که بر شهرت این جزیره می‌ افزاید، اسپا و مکان‌ های مخصوص مدیتیشن در این جزیره است که گردشگرانتور تایلند می توانند با سفر به این جزیره روزهای متفاوتی را تجربه کنند.

منبع: https://thailandtor.com/
  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰

 هتل جاوید هتلی سه ستاره در خیابان طبرسی، طبرسی ۲۷ و در نزدیکی حرم مطهر رضوی واقع شده است که تنها تا حرم ده دقیقه پیاده روی دارد.  این هتل ۴۳ اتاق دارد. که هر اتاق‌ این هتل مجهز به تهویه مطبوع، تلویزیون ماهواره‌ای، یخچال، فضای نشیمن و حمام هستند. گردشگران عزیز تور مشهد که به دنبال هتلی تمیز با قیمت مناسب هستند می توانند این هتل را رزرو کنند. همچنین دسترسی به بازارهای خیابان امام رضا و پایانه مسافربری نیز از مزایای دیگر این هتل می باشد. این هتل دارای امکانات بسیار خوبی نظیرصبحانه بوفه و مجهز به رستوران و آشپزخانه مرکزی،دو دستگاه آسانسور ۱۴ نفره،ظرفیت ۱۵۰ نفر،پارکینگ ۴۰ ماشین،کافی شاپ،اینترنت داخل اتاق،لاندری می باشد و با کادری مجرب و آموزش دیده در خدمت مسافرین محترم تور لحظه آخری مشهد می باشد.

هتل جاوید| نمای بیرون هتل


هتل جاوید| نمایی از اشپزخونه هتل


هتل جاوید| اتاق دو تخته یک نفره هتل


منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/mashhad-tour/

  • هیوا اریانا
  • ۰
  • ۰


 خانه بروجردی ها نمونه ای زیبا از هنر معماری اصیل ایران است که با تاریخی قدیمی مربوط به نیمه دوم قرن ۱۳  هجری در محلهٔ سلطان میراحمد شهر کاشان در استان اصفهان واقع است. این خانه در دوران قاجاریان در سال ۱۲۴۲ توسط فردی تجار به نام حاج سیدحسن نطنزی (برجردی) ساخته شد و نمونه ای کامل از یک خانه ی اعیانی در آن دوران است. در شهر کاشان شما شاهد خانه های با معماری زیبا هستید اما خانه بروجردی ها تقریبا معروف‌ترین و مهم‌ترین خانه تاریخی ایران و به نوعی سمبل بناهای مسکونی ایران به‌شمار می‌رود. این خانه تحت شماره ۱۰۸۳ در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده‌ است.

 جاذبه های ایران، خانه بروجردی های کاشان

نمایی زیبا از خانه بروجردی ها

 سید حسن نطنزیعاشق دختر سید جعفر طباطبایی یکی از بزرگترین تاجران فرش آن زمان می‌شود و طباطبایی نیز برای رضایت دادن نسبت به ازدواجشان شرطی می‌گذارد. او که در خانهٔ بسیار زیبایی که اکنون با نام خانه طباطبایی ها شناخته می‌شود زندگی می‌کرده و به سید مهدی می‌گوید که باید خانه‌ای همچون خانهٔ من بسازی تا دخترم را به همسریت در بیاورم. سیدحسن هم نیز قبول می‌کند و بعد از ۷ سال که ساخت حیاط اندرونی به پایان می‌رسد در خانه ساکن شده و بعد از ۱۱ سال تالار اصلی نیز تکمیل می‌شود. خانه بروجردی اکنون محل اداره میراث فرهنگی کاشان است.

 استان اصفهان، خانه بروجردی های کاشان

تصویری از خانه بروجردی های

دلیل نامگذاری این خانه به خانه ی بروجردی ها این بود که سید حسن نطنزی از بروجرد مال التجاره وارد می‌کرد و با تجار این شهر نیز در ارتباط بوده است، لذا به آقای حسن بروجردی مشهور شده و این خانه که توسط ایشان ساخته شد به خانه بروجردی ها معروف گردید. نقاشی بی نظیر و گچ بری ارزنده این بنا توسط صنیع الملک نقاش بزرگ ایران و عموی کمال الملک اجرا شده است. . خانه بروجردی‌ها متناسب با خصوصیات اقلیمی و شرایط آب و هوایی منطقه کویری کاشان طراحی و ساخته شده است، به گونه‌ای که در گرمای شدید تابستان هوای خنک و بسیار مطبوعی از طریق بادگیرهای واقع در بالای پشت بام به‌صورت طبیعی و دائمی به زیرزمین‌ها سرازیر شده و در آن‌ها جریان می‌یابد.

 کاشان ، خانه بروجردی های کاشان

نمایی دیگی از خانه بروجردی های کاشان

 خانه بروجردی ها به‌ طور کلی شامل دو بخش بیرونی و اندرونی است که سردر اصلی و هشتی ورودی بین این دو بخش مشترک است. این بنا دارای دو طبقه و در  قسمت جنوبی با سرداب ۳ طبقه می شود و دارای قسمت های مختلفی مانند شاه نشین، مهتابی، هشتی ورودی، سرداب و ایوان های تابستانی و زمستانی است.  بخش داخلی خانه بروجردی ها در کاشان ۲ قسمت مجرا دارد: قسمت شمالی و قسمت جنوبی . در قسمت شمالی با حیاط خلوت و یک اتاق، صندوق خانه، اتاق نشیمن و یک سرداب بزرگ روبروییم. در قسمت جنوبی هم یک حیاط مرکزی بزرگ با تالاری آینه کاری شده وجود دارد. در اطراف این تالار هم اتاق هایی به نام گوشواره وجود دارد.

 مکان های تاریخی کاشان ، خانه بروجردی های کاشان

نمایی زیبا از درون خانه بروجردی ها

حیاط خانه در قسمت بیرونی واقع شده است علاوه بر این، عمارت هم در این قسمت قرار گرفته است و قسمت هایی مثل راهروی ورودی، حیاط مرکزی، تالار سرپوشیده با نورگیر، ، اتاق های زمستانی و تابستانی و در بام تالار نیز نورگیرهای هلالی شکل و بادگیرهای قرینه‌ی بسیار جالب خودنمایی می‌کنند که از نظر طرح و اجرا در زمره آثار بدیع معماری سنتی ایران است. در قسمت بیرونی، بناهایی در دو سر حیاط قرار گرفته اند. در قسمت جنوبی، مهمترین قسمت این بنا قرار دارد که تالاری بسیار بزرگ با سقفی گنبدی شکل دارد و با نورگیرهایی مزین شده است. دیوارها هم مملو از نقاشی های به سبک روسی هستند و گچبری های فوق العاده دیوارها از دیگر زیبایی های این بخش هستند.

 جاذبه های اصفهان، خانه بروجردی های کاشان

بادگیرهای زیبای خانه بروجردی ها

 مهم ترین و زیباترین قیمت این خانه تابستان نسین است که مقابل ورودی اصلی واقع شده است و قوس بزرگِ نمای آن که در تمام خانه‌های اعیانی قدیمی کاشان دیده می‌شود. تابستان‌نشین شامل دو اتاق، تالار اصلی، دو سرپوشیده فرعی، یک سرپوشیده اصلی، دو گوشواره، یک شاه‌نشین و تالار طَنَبی است. در مرکز آن، گنبدی با نورگیرهای زیبا و تزئینات مقرنس‌کاری قرار دارد. ایوان اصلی در محور تقارن تابستان‌نشین، پس از حیاط، عامل دوم در تقسیم فضا و برای استفاده ساکنان در فصل گرما است. در دو جانب ایوان و تالار طنبی، راهروهای ورودی و اتاق‌های نشیمن قرار گرفته‌اند که چشمگیرترین آثار تزئینی در همین قسمت به کار رفته است.

 مکان های دیدنی کاشان، خانه بروجردی های کاشان

خانه تاریخی بروجردی های کاشان

منبع: https://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

  • هیوا اریانا
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش