هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

سفری مهیج به دشت مسحور کننده سوسن ایذه

 دشت سوسن از مناطق زیبا و مسحور کننده استان خوزستان می باشد که در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه قرار دارد که هر ساله طبیعت گردان بسیاری را به سوی خود جذب می کند. دشت سوسن توسط رود کارون به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می شود. سرا تا سر این دشت سرسبز را گل های قرمز شقایق فرا گرفته که زیبایی خاصی به دشت بخشیده و همچنین گذر رود کارون از میان این دشت زیبایی وصف ناپذیری به این منطقه داده است.

 جاذبه های ایران، دشت سوسن

تصاویری زیبا دشت سوسن خوزستان

 مکان دیدنی خوزستان، دشت سوسن

دشت سوسن با لاله های قرمز

 دشت سوسن یکی از بخش های شهرستان ایذه است که از دو دهستان سوسن شرقی با مرکزیت جنگه و سوسن غربی با مرکزیت ترشک تشکیل شده است. بخش سوسن در  شرق استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است. دشت سوسن نام منطقه ای وسیع است که روستاهای زیادی در آن جای گرفته است. زمین حاصلخیز، آب فراوان و اقلیم مناسب تمام شرایط را برای کشت و باغداری مردمان خونگرم بختیاری این دیار فراهم کرده است.

جاذبه های ایران، دشت سوسن

نمایی سرسبز از دشت سوسن

«هنری لایارد»، جهانگرد و باستان‌شناس بریتانیایی، درباره این منطقه می‌گوید در دو طرف رود، نشانه‌هایی از یک جاده سنگفرش قدیمی دیده و اینکه بدون شک به همان جاده‌ای که در دره شوش دیده بود، ارتباط پیدا می‌کرده است. این جاده معروف به اتابکی بوده ولی بایستی خیلی پیش از اتابکان احداث شده باشد. احتمالاً ویرانه‌های این جاده، بقایا و آثار یک شاهراه بزرگ قدیمی است که از زمان داریوش احداث شده و دره شوش را به پرسپولیس مربوط می‌ساخته است.

 مکان های زیبای خوزستان، دشت سوسن

نمایی زیبا از رود کارون در دشت سوسن

دشت سوسن علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، دارای آثار تاریخی ارزشمندی همچون تپه‌های باستانی، پل و بَرد گوری‌ها -سنگ‌ مزار به شکل شیرهای سنگی که به عنوان نمادی از شجاعت و دلیری شخص متوفی بر روی مزارها نصب می‌شده است- نیز می‌باشد. در واقع پژوهش‌های باستان‌شناسان ثابت کرده‌ است که این دشت دارای تاریخی بسیار کهن، از دوران فراپارینه سنگی تا دوره اسلامی است.

 مکان های جذاب خوزستان، دشت سوسن

شیر سنگ آثار ارزشمندی در دشت سوسن

 برای رسیدن به این بهشت زیبای خوزستان باید پس از عبور از جاده خروجی ایذه به سمت شمال و گذشتن از پیان و تاکوتر، به یک دوراهی می‌رسید که سمت راست به سمت سوسن و سمت چپ شما را به سمت منطقه گلزار و بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم در جوار دریاچه سد شهید عباسپور (سد کارون یک) می‌رساند. با رهسپار شدن به سمت سوسن، از روستای کَشگِلی (یا به گفته محلی‌ها کفش گلی) عبور کرده و پس از طی ۵ کیلومتر، به دوراهی دیگری می‌رسید که هریک شما را به طرفین دشت سوسن راهنمایی می‌کند.

 جاذبه های ایران، دشت سوسن

نمایی جذاب از رود کارون در دشت سوسن

 برای اتراق و داشتن یک سفر متفاوت در این دشت رویایی مکان هایی وجود دارند و هم چنین می توانید چادر مسافرتی را با خود ببرید تا شما گردشگران عزیز بتوانید با خیال راحت و بدون مزاحمت برای مردم محلی و زمین‌های کشاورزی آنها یک روز به یادماندنی را در این دشت سپری کنید. در روستاهای دشت سوسن، فروشگاه یا مغازه وجود ندارد؛ ولی با وجود آب چشمه که از طریق لوله‌کشی به روستاها آورده شده، مشکلی برای تامین آب وجود ندارد.

 ایران، مکان های دیدنی خوزستان، دشت سوسن

اتراق در دشت سوسن بهشت کوچک خوزستان

از زیبایی های بی نظیر این دشت سرسبز میشود به پیاده روی در این دشت و داشتن حسی لذت بخش در سکوتی مبهم و رفتن به لب رود کارون که در زیر نور آفتاب میدرخشد بسیار فرحبخش و هم چنین داشتن یک شب پر از ستاره و طلوع زیبای صبح  و قایق سواری در رود کارون اشاره کرد که تجربه همه این کارها در دشت سوسن خاطرات مهیجی را به شما گردشگران و طبیعت دوستان هدیه می دهد.

 جاذبه های گردشگری، دشت سوسن

قایق سواری در رود کارون دشت سوسن

منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com/

نمایشگر ویدیو
  • ۹۷/۰۴/۱۳
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش