هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

شروع طرح ساماندهی شهر باستانی کولغان

 شهر تاریخی مولغان قشم  

شروع طرح ساماندهی شهر باستانی کولغان[/caption]

شهرتاریخی کولغان واقع در جزیره قشم به منظور تسهیل دسترسی گردشگران خبر داد. این شهر در مجاورت شهر امروزی قشم و بر روى صخره اى بلند و مشرف به دریا واقع شده است بوسیله بسیاری از باستانشناسان مورد مطالعه قرار گرفته است در فهرست اثر ملی کشور نیز قرار دارد. 

به گزارش روابط عمومی منطقه آزاد قشم، عبدالرضا دشتی زاده گفت: سبک معماری و سفالهای یافت شده در شهر باستانی کولغان از دوران ساسانی و اسلامی و نشان دهنده حضور ایرانیان در شمال خلیج فارس و کنترل آبراهه هرمز در دوره های گذشته تاریخى است.

دشتی زاده اظهار داشت:: این محوطه با توجه به موقعیت قرارگیری و به لحاظ داشتن سازه های معماری، برکه های آب، کانال دستکند و برج دیده بانی دارای اهمیت زیادی می باشد و در صورت ساماندهی کامل می تواند به عنوان یکی از مکان های قابل بازدید گردشگر قرار گیرد.

به گفته رییس میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد قشم ساماندهی این محوطه با نصب سه عدد تابلو در مسیر جاده قشم به درگهان و بالعکس از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آغاز و ادامه آن به صورت ایجاد مسیر دسترسی و سنگ فرش ورودی و فضاهای معماری آن در سال جاری انجام خواهد شد.
منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com/qeshm-tour

  • ۹۶/۰۷/۰۵
  • هیوا اریانا

نظرات (۱)

  • تور کیش قشم
  • تور کیش قشم

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی
    تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش