هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

باغ شاهزاده ماهان یکی از بی نظیرترین باغ های سنتی ایران و کرمان محسوب می شود و در نیم فرسنگی ماهان در دامنه کوههای تیگران جلوه گری می کند و از یادگارهای عبدالحمید میرزا فرمانفرما – حاکم کرمان در اواخر دوره قاجاریه است. این باغ در سال ۷۰۰ مورد بازسازی قرار گرفت و باغ دارای درختان میوه بسیاری از جمله انگور، آلو، آلوچه (گوجه سبز)، هلو، گردو و … می باشد.

 باغ شاهزاده دارای سردر ورودی بسیار زیبا – عمارت شاه نشین و حمام می باشد. از قسمتهای ارزشمند باغ شبکه آبرسانی و حوض های آن می باشد که در محور مرکزی باغ قرار دارد و در جلوی عمارت اصلی حوض بزرگی با ۵ فواره مشاهده می شود و آب این حوض که سرچشمه آن قنات معروف تیگران است به پاشویه سنگی اطراف آن ریخته و از آنجا به طرف ده شرشره آبشارگونه جاری می شود.

در حال حاظر قسمت شاه نشین به یک رستوران مبدل گردیده و دارای منظره خاصی می باشد. این رستوران توسط بخش خصوصی اداره می گردد.

باغ شاهزاده ماهان از فضای سرسبز و آب هوای دلنشینی برخوردارست و در تمام فصول سال زیبای خاص خود را دارد و باعث شده تا گردشگران زیادی را سالانه به خود جذب کند.

جاذبه های گردشگری ایران, باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان کرمان

جاذبه های گردشگری کرمان, باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان کرمان

ایران، باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان کرمان

کرمان, باغ شاهزاده ماهان

باغ شاهزاده ماهان کرمان

منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

  • ۹۵/۱۲/۲۳
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش