هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

امروز قصد داریم به استان زیبا و سرسبز مازندران سفر کنیم و زیبایی های این استان را برای شما گردشگران عزیز بطور مختصر شرح دهیم. در ادامه مطلب ۱۰ جاذبه گردشگردی برتر استان مازندران به همراه تصاویر شرح داده شده است.


جنگل سه هزار 

منطقه ای بکر و زیباست که در شهرستان تنکابن استان مازندران قرار دارد. این جنگل ها با چشم اندازی بدیع، چمنزارها، جنگل های مرتفع، جلگه ای و رودخانه پر آب، یک مجموعه بی نظیر طبیعی را فراهم کرده تا گردشگران طبیعت منطقه ای بسیار خاص و رویایی را تجربه کنند. رودخانه پرآب «سه هزار» تنکابن مجموعه زیستی، طبیعی و کم‌نظیر در ایران است.

ایران, مازندران, جنگل سه هزار

جنگل سه هزار

دریاچه ولشت

دریاچه ولشت کلاردشت یکی از دریاچه های آب شیرین ایران است. این دریاچه با وسعتی حدود ۲۰ هکتار در عمق تپه های شرقی  کلاردشت در نزدیکی دهکده سما واقع است. اطراق در اطراف این دریاچه بی نظیر لذت بخش خواهد بود.

جاذبه های گردشگری ایران, دریاچه ولشت مازندران

دریاچه ولشت

شهرک توریستی نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود در دوازده کیلومتری غرب چالوس در استان مازندران واقع شده است. شهرک نمک آبرود از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن مشرف است و همه زیباییهای طبیعت را یکجا شامل می شود. وجود پارک های جنگلی بنفشه و شمشاد در قسمت شمالی این مجموعه با وسعت تقریبی ۲۰۰۰ هکتار مناظر بدیعی را در این قسمت از اراضی به وجود آورده است.

استان مازندران, شهرک توریستی نمک آبرود

شهرک توریستی نمک آبرود

آلاشت

یکی از شهرهای شهرستان سوادکوه در استان مازندران است. آلاشت با داشتن آب و هوای دلپذیر کوهستانی و طبیعتی زیبا از جاذبه های گردشگری استان مازندران بشمار می آید.بافت تاریخی به ثبت رسیده در فهرست میراث ملی، بقاع متبرکه امامزادگان، بنای مسجد امام حسین(ع) با معماری منحصر به فرد (۱۳۵۲)، موزه مردم شناسی در ساختمانی با قدمت بالغ بر ۱۵۰ سال و رصدخانه می باشد و هر ساله پذیرای خیل عظیم هموطنان عزیز و گردشگران داخلی و خارجی می باشد.

ایران, استان مازندران, آلاشت

آلاشت مازندران

دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات در ۸ کیلومتری نور در مسیر جاده نور چمستان قرار دارد و فاصله آن از جاده اصلی نور به چمستان حدود ۳ کیلومتر است. به عبارتی دریاچه الیمالات در مسیر جاده ارتباطی نور به چمستان قرار دارد و در قسمت جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا جای گرفته است. دریاچه الیمالات دارای امکانات رفاهی از جمله مکان نصب چادر، آلاچیق، سوپر مارکت، رستوران و کافی شاپ، امکانات قایق سواری، سوییت برای اسکان شب و ماهیگیری است که می توان اوقات فراغت خود را در آنجا پر نمود.

جاذبه های گردشگری ایران, دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات

آبشار تیرکن

آبشار تیرکن با حدود ۹ متر ارتفاع در روستای تیرکن، در مراتع کالبکوشت و بخش بابلکنار شهرستان بابل قرار دارد. این منطقه شامل ۷  آبشار کوچک است که به آبشارهای تیرکن شهرت دارند. برای رسیدن به آبشار باید ایتدا به روستای تیرکن رفت و از آنجا تا مجموعه آبشارها در حدود ۲۰ دقیقه پیاده روی در شیب ملایم است. آبشار اصلی که به آبشار تیرکن شهرت دارد حوضچه کوچکی ایجاد کرده است. مجموعه آبشار در مسیری به طول ۳ کیلومتر در دل جنگل های درازکلا واقع شده اند. دیدن آبشار تیرکن در استان مازندران را از دست ندهید.

آبشار تیرکن

آبشار تیرکن

دریاچه عباس آباد بهشهر

دریاچه تاریخی و زیبا عباس آباد با وسعتی بالغ بر ۱۰ هکتار همراه با عمارتی در مرکز آن در شهرستان بهشهر استان مازندران واقع شده است. دریاچه عباس آباد بهشهر جزو مجموعه تاریخی عباس آباد بهشهر است که به دستور شاه عباس صفوی در منطقه ای بسیار زیبا بنا شده و از مکانهای دیدنی استان مازندران به شمار می آید. این دریاچه زیبا و منحصر بفرد با  توجه به طبیعت بکری که در اطراف خود دارد مورد بازید زیادی از گردشگران قرار می گیرد.

استان مازندران, بهشهر, دریاچه عباس آباد

دریاچه عباس آباد بهشهر

پارک و اسکله بابلسر

شهر ساحلی بابلسر در استان مازندران قرار دارد. رودخانه بابلرود که از وسط شهر بابلسر میگذرد، شهر را به دو قسمت تقسیم میکند و دو پل زیبایی که بر روی این رود ساخته شده منحصر به فرد است. وجود اسکله های قایقرانی با انواع قایقها و صنوبرهای بلند در دو طرف پیاده رو رودخانه بابلرود به جذابیت این رود افزوده است. از پل اول تا انتهای رودخانه در دو طرف دارای فضایی برای اقامت مسافران می باشد که شما می توانید در کنار این رودخانه لحظات خوشی را سپری کنید. این مکان زیبا و تفریحی دارای امکاناتی همچون اسکله های قایق رانی، پدالو، سفره خانه، قلیان سرا، رستوران، کافی شاپ، پارک و فضای سبز اطراف رودخانه می باشد.

ایران. پارک و اسکله بابلسر

پارک و اسکله بابلسر

روستای کندلوس

روستای کندلوس یکی از روستاهای استان مازندران واقع در شهرستان نوشهر و بخش کجور است. این روستا در امتداد دره زانوس، و منطقه سرسبز و زیبای کجور، یکی از اولین و کهن ترین سکونت گاه های انسان در استان مازندران قرار دارد. خانه های قدیمی با نمایی از چوب، سقف های چوبی، پنجره های کوچک زیبا، دیوارهای کاه گلی و کوچه های سنگ فرش شده، چشمه های آب معدنی و نهرهای جاری نمای روستای کندلوس را می سازند.

نوشهر, روستای کندلوس

روستای کندلوس

دریاچه قو جواهرده

جواهرده یکی از روستاهای شهرستان رامسر در استان مازندران است. این روستا در فاصله ۲۷ کیلومتری رامسر در دهستان سخت سر و در ارتفاعات ۲۰۰۰ متری البرز قرار دارد. دریاپه قو دریاچه ای است که توسط بخش خصوصی و با توسعه ی برکه ای کوچک، بنا شده است.  راه دسترسی به این دریاچه که از جادّه ی اصلی جواهرده ـ رامسر جدا می شود، خاکی ولی زیباست . با کرایه ی یک قایق پدالی میتوان گشتی در این دریاچه ی زیبا، تمیز و آرام زد و کمی با اردک ها و مرغابی های شناور در آن هم قدم شد.

دریاچه قو جواهرده

دریاچه قو جواهرده

مطالب مرتبط:

۱۰ جاذبه گردشگری استان گلستان که نباید از دست داد+تصاویر

منبع: http://xn----4mcbuhcsd6mvade17j9n.com/

  • ۹۶/۰۱/۲۴
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش