هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

 کاخ بزرگ بانکوک در ساحل غربی رودخانه بانکوک واقع شده و گرداگرد آن را دیواری به طول ۱۹۰۰ متر فراگرفته است. آن سوی دیوار هم کانالی قرار دارد که در گذشته به منظور حفاظت از کاخ در برابر دشمنان ساخته شده و منطقه اطراف کاخ را به صورت جزیره در آورده است. این کاخ در زمینی به مساحتی در حدود ۵۱۰ کیلومترمربع به دستور پادشاه رامای اول در سال ۱۷۸۲ شروع به ساخت شد و در زمان سلطنت رامای دوم به اندازه کنونی خود یعنی ۶۰۰ کیلومترمربع رسیده است.نقشه اولیه این کاخ از دوره آیوتایا Ayutthaya گرفته شده است.

 جاذبه های تایلند، کاخ بزرگ بانکوک

تصویر جذاب از کاخ بزرگ بانکوک

 مکان های تاریخی بانکوک، کاخ بزرگ بانکوک

نمای کلی از کاخ بزرگ بانکوک

این کاخ یکی از جاذبه های تاریخی تایلند می باشد برای سفر به کشور جذاب تایلند و دیدن این کاخ سلطنتی زیبا و معماری زیباییش باتور تایلند همراه باشید. کاخ بزرگ از مجموعه ای از ساختمان های سلطنتی تشکیل شده است که از قرن هجدهم میلادی تا کنون، محل اقامت رسمی پادشاهان آن کشور بوده‌است. ساختمان اصلی این قصر بصورت مستطیل شکل است  و از مساحتی نزدیک به ۲۱۸,۴۰۰ متر مربع برخوردار است. قصر بزرگ دارای دوازده در ورودی است که روی هر دیوار سه در وجود دارد. این کاخ شامل ساختمان‌های متعدد، سالن‌ها ، موزه، کاخ‌های تابستانی، مجموعه فضای سبز، باغ و حیاط است و دارای چهار قسمت اصلی یعنی بارگاه بیرونی، بارگاه میانی، بارگاه درونی و معبد بودای زمردین می باشد. که این قسمت‌ها به وسیله‌ی دیوار‌ها و در‌های آهنی از یکدیگر جدا شده‌اند. هرکدام از این بارگاه‌ها استفاده و مسیر دسترسی خاص خودشان را داشته‌اند.

 جاذبه های باستانی بانکوک، کاخ بزرگ بانکوک

جلو ه ای زیبا از کاخ بزرگ بانکوک

 مکان های گردشگری بانکوک، کاخ بزرگ بانکوک

نمایی دیگر از کاخ بزرگ بانکوک

بارگاه بیرونی:

 بارگاه بیرونی در شمال غربی کاخ واقع شده است که میشود از در اصلی ویستچایسری (Visetchaisri) می‌توانید به آن وارد شد. این بارگاه به عنوان ساختمان اصلی و مرکز اطلاعات کاخ بوده است. درون این بارگاه ساختمان‌های دیگری نیز وجود دارند که مخصوص جشن ها و مناسبات خاص و دیدار‌های مهم بوده‌اند. همچنین در این بارگاه موزه‌ی کوچکی نیز به چشم می‌خورد که میشود برای چند دقیفقه ای سرگرم شد.

 جاذبه های تایلند، کاخ بزرگ بانکوک

نمایی از بارگاه بیرونی کاخ

بارگاه میانی:

 این بارگاه دارای معماری قدیمی تایلندی می بتشد و درست در وسط  مجموعه‌ی کاخ قرار دارد و محل قرار گرفتن اکثر ساختمان‌های مهم است. مجموعه سری ساختمان‌های ماها مونتین (Maha Monthien) در این بارگاه قرار گرفته اند. ساختمان‌های ماها مونتین شامل قسمتهای مختلف نظیر  ساختمان های فارا تینانگ (Phra Thinang)،فازیان تاکسین (Phaisan Thaksin)، چاکرافات فیمان (Chakraphat Phiman) می باشد.  که انجام اعمال مذهبی در ساختمان های گروه فازیان تاسین انجام می شده و ساختمان چاکرافات فیمان محل استراحت پادشاهان بوده است.

تایلند، کاخ بزرگ بانکوک

تصویری از بارگاه میانی کاخ بزرگ بانکوک

 بارگاه درونی:
این بارگاه در جنوبی ترین قسمت قصر واقع شده است. این محل منحصرا برای استفاده‌ شاه و محل زندگی ملکه‌ها و دیگر همسران پادشاه بوده است. از این زنان عموما به عنوان زنان ممنوعه نام برده است. دیگر افراد این بارگاه فرزندان شاه و خدمتکاران بوده‌. در این بارگاه قوانینی موسوم به قوانین قصر اجرا می‌شد. اکثر این قوانین درباره‌ی رده و درجه‌ی زنان بوده است و دیگر قوانین به نوع رفتار آن‌ها اشاره دارد. همچنین نگهبانی و برقراری نظم در این بارگاه به عهده‌ی زنان نگهبان می‌باشد.

 بانکوک ، کاخ بزرگ بانکوک

تصویری زیبا از بارگاه درونی کاخ بزرگ بانکوک

 معبد بودای زمردین:

 معبد بودای زمردین عبادتگاه پادشاهان بوده است. این معبد در میان دیوار‌های قلعه و در سمت چپ بارگاه بیرونی قرار داشته است. این محل تمام ویژگی‌های یک معبد را دارد به جز این‌که در آن جایی برای بت‌ها نیست. چهار طرف آن را دیوار‌های متعدد احاطه کرده‌اند و هفت در برای ورود به آن وجود دارد. معبد بودای زمردین از مکان های مقدس تایلند محسوب می شود؛ به همین دلیل بازدیدکنندگان تور بانکوک باید پوشش مناسبی داشته باشند تا اجازه ورود به آن را پیدا کنند.

 جاذبه های گردشگری تایلند،  معبد بودای زمردین

معبد بودای زمردین

منبخ: https://thailandtor.com/

  • ۹۷/۰۲/۰۶
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش