هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

جنگل فندقلو یکی از کهن ترین جنگل های کره زمین می باشد که در استان چهار فصل اردبیل و در فاصله ۱۰ کیلومتری شهرستان نمین واقع شده است. این جنگل حدود ۵ هزار هکتار وسعت دارد که گونه های گیاهی و جانوری منحصر به فردی را در خود جای داده است. دلیل نامگذاری این جنگل به فندقلو وجود بی شمار درختان فندق نسبت به سایر گونه های گیاهی موجود در این جنگل می باشد. در جنگل فندق ۱۹ گونه جنگلی متعلق به هشت تیره و ۱۷ جنس شناسایی شده اند که از بین گونه های شناسایی شده گونه های کمیابی مانند فندق، ممرز، راش، بلوط، بلند مازو و بید مشک وجود دارد. از دیگر چشم انداز ها و طبیعت این جنگل می توان به وجود درختان فندق، سیب وحشی، گوجه سبز، ازگیل، به، تمشک و توت فرنگی اشاره نمود. در جنگل فندق حدود ۹۰ گونه گیاهی رشد و نمو دارند که می توان به گونه احیا شده” سوسن چلچراغ” که یکی از گونه های نادر در دنیا می باشد و در ایران نیز این گونه گیاهی فقط در دو منطقه نمونه هایی از آن دیده شده است، نام برد.

جنگل فندقلو, اردبیل

تصویری زیبا از جنگل فندقلو

 

 

 استان اردبیل, جنگل فندقلو

جلوه ای دیدنی از جنگل فندقلو

جنگل فندقلو در فصل رویش فندق و گل های بابونه از زیبایی منحصر به فردی برخوردار می باشد. هر ساله در خرداد ماه جشن گل های بابونه در این منطقه گردشگری با حضور گسترده طبیعت گردان و گردشگران برپا می شود. در داخل جنگل فندق یک استخر آب گرم به نام مشه سویی وجود دارد که آب آن خاصیت درمانی دارد. از جذابیت های این جنگل می توان به وجود تله کابین فندقلو -حیران اشاره نمود. این تله کابین به طول هزار و پانصد متر در محدوده روستای حیران قرار گرفته است. مسیر تله کابین حیران از جاده آستارا به اردبیل در منطقه حیران شروع و وارد جنگل فندقلو می شود. تله کابین حیران دارای ۳۰ کابین ۶ نفره معمولی و سه کابین مخصوص VIP و ایستگاه های آن از استاندارترین ایستگاه های موجود در کشور می باشند. در منطقه فندقلو علاوه بر گونه های گیاهی حیواناتی مانند روباه، گرگ، خرس قهوه ای و پرندگانی نظیر قرقاول، کبک، عقاب دریایی، چکاوک و کلاغ ابلقی زندگی می کنند.

جنگل فندقلو, جاذبه های گردشگری اردبیل

تصویری از گل های بابونه در جنگل فندقلو

 

جاذبه های گردشگری اردبیل, جنگل فندقلو

تصویری از تله کابین جنگل فندقلو

مسیرهای مختلفی برای رفتن به این جنگل وجود دارد اما مسیر اصلی برای رسیدن به جنگل که آسفالت هم می باشد سه راهی جاده اردبیل به آستارا در نزدیکی شهر نمین می باشد. بدین ترتیب که در مسیر راه اردبیل به آستارا و قبل از رسیدن به نمین مسیری سرسبز با تابلو راهنمای جنگل فندقلو را می بینید. راه دیگر برای رفتن به این جنگل از جاده اردبیل به تهران در گردنه حیران از داخل روستای گیلده می باشد. جنگل زیبای فندقلو بخشی از جنگل های شرقی استان اردبیل محسوب می شود که دنباله جنگل های نیمه گرمسیری استان گیلان می باشد.

ایران, اردبیل, جنگل فندقلو
منبع:http://تورکیش-تورمشهد.com
  • ۹۷/۰۲/۱۰
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش