هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

باغ وحش تایگر کینگدام یا باغ وحش ببرهای کوچک و بزرگ یکی از مکان های جذاب و دیدنی در شهر پوکت است که گردشگران زیادی را به سوی خود جذب می کند. با رفتن به این باغ وحش و دیدن ببرها شما متوجه خواهید شد که ببرها زیبایی خاصی دارند و آنها قدرتمند و در عین حال باوقار و مهربان هستند. این باغ وحش تایگر کیندام به نام های باغ وحش ببرهای پوکت، پارک ببرها و باغ وحش پادشاهی ببرها نیز مشهور است. باغ وحش تایگر کینگدام یک شعبه هم در شهر چیانگ مای (Chiang Mai)  نیز دارد.

جاذبه های تایلند ، باغ وحش تایگر کینگدام

باغ وحش تایگر کینگدام

در گذشته کشور تایلند به دلیل دارا بودن موقعیت خوب محل مناسبی برای زیست جانوران گوناگون و به خصوص ببرها بوده است اما با مرور زمان و دخالت انسان ها به محیط زیستِ جانوران و شکار بی رویه آن ها روز به روز از تعداد آن ها کم شد. آخرین آمارها نشان می دهند که هم اکنون تنها ۱۲۰ ببر در سراسر تایلند، در حیات وحش زندگی می کنند و دیگر ببرها اسیر هستند. مسئولان باغ وحش تایگر کینگدام برای حفظ ببرها و پرورش آن ها و جلوگیری از انقراض شان این مرکز را ساختند. آن ها بر این عقیده هستند که اگر ببرها از زمان تولد تا مرگ در اسارت باشند بهتر است، تا در طبیعت نابود شوند. بیشتر ببرهای این مجموعه بسیار آرام و رام هستند چون از بدو تولد در این باغ وحش چشم گشودند و رفتارشان با ببرهای حیات وحش بسیار متفاوت است. به مرور با زیاد شدن شمار ببرهایی که در این باغ وحش وجود دارند، توجه گردشگران تور تایلند نیز به سوی این مرکز جلب شد و حالا اینجا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری پوکت به شمار می آید.

 مکان های جذاب پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

تصویری زیبا از باغ وحش تایگر کینگدام

برای رفتن به این باغ وحش و دیدن ببرها به نظر من کمی در مورد این حیوان بدانید بد نیست. ببر بزرگ‌ترین جانوران تیره گربه‌ایان (۱) است. این جانوران را با خط های عمودی روی پوست شان می شناسند. آن ها باید در محیط آزاد زندگی کنند تا خوی وحشی خود را داشته باشند؛ هر قدر که در اسارت به سر ببرند کمتر از خود رفتارهای وحشیانه نشان می دهند. ببرها حدود ۲۰ تا ۲۶ سال عمر می کنند؛ اما در باغ وحش تایگر کینگدام مسوولان در تلاش هستند تا ببرها در محیط خوبی باشند و بیشتر زنده بمانند.

 مکان های دیدنی پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

باغ وحش تایگر کینگدام

معرفی تفریحات جذاب باغ وحش تایگر کینکدام

۱- بازی با ببرها

در این باغ وحش قسمتی بدون حفاظ است برای کسانی که علاقه دارند از نزدیک به ببرها دست بزنند و با آنها بازی کنند. اگر شما هم دل و جرات نزدیک شدن به ببرها را دارید اینجا بهترین مکان برای شماست.

 پوکت ، باغ وحش تایگر کینگدام

تفریحات بازی با ببرها در باغ وحش تایگر کینگدام

۲- عکاسی

یکی از کارهای لذت بخش در این باغ وحش عکس گرفتن از ببرها می باشد. عکاسی یکی از محبوب ترین تفریح ها در تایگر کینگدام است. اگر دوست داشته باشید می توانید از عکاسان حرفه ای مجموعه استفاده کنید و تصاویر بهتری بگیرید. عکس هایی که توسط این عکاسان گرفته شده اند در سی دی به بازدیدکنندگان داده می شوند و حجم آن ها هم از ۴۰ تا ۵۰ مگابایت بیشتر نمی شود.

پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

عکاسی در باغ وحش تایگر کینگدام

۳- آموزش نوازش ببر

خیلی از گردشگران و بازدیدکنندگان این باغ وحش تا به حال هیچ ببری را لمس نکرده اند، بنابراین این کار نیاز به آموزش دارد. مربیان کاردان این مرکز به مراجعه کننده ها آموزش می دهند که چگونه ببرها را لمس کنند، آن ها می گویند که کافیست آرام باشند و خیلی با طمانینه این کار را انجام دهند.باید ببرها را آن قدر آرام نوازش کرد که آن ها احساس نکنند قصد آسیب رساندن دارید و تحریک نشوند که رفتارهای خشمگینانه ای از خود بروز دهند. نکته مهم این است که به هیچ وجه نباید شی تیزی به آن ها بزنید.

 جاذبه های گردشگری پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

آموزش نوازش ببرها در باغ وحش تایگر کینگدام

۴- تماشای ببرها

بسیاری از بازدید کنندگان خیلی شجاع نیستند که به داخل قفسه ببرها بروند و به لمس ببرها بپردازند از این رو به تماشای آنها  می نشینند. با این حساب خوب است بدانید که همه ببرهای این باغ وحش زیر دست مربیانی کاردان آموزش می بینند. همه کارکنان این مجموعه تحصیلات مرتبط با حیوانات را دارند و به خوبی و با آرامش با آن ها رفتار می کنند و تا از آرام بودن ببرشان مطمئن نباشند اجازه نمی دهند گردشگران آن ها را لمس کنند.

 باغ وحش های پوکت ، باغ وحش تایگر کینگدام

تماشای ببرها در باغ وحش تایگر کینگدام

۵- ورود به قفس ببرها

در این بخش بازدید گنندگانی که دوس دارند با ببرهای بزرگ و زیبا عکس بگیرند یا از نزدیک تماشا کنند یا لمس کنند می توانند به قفس هایی وارد شوند که ببر های داخل آنها از کودکی تحت آموزش بوده اند تا به انسان ها آسیب نرسانند. همچنین همیشه گروه های امدادی در باغ وحش تایگر کینگدام وجود دارد تا در صورت بروز مشکل از بازدیدکننده ها حفاظت کنند. مربیان این مجموعه به افرادی که قصد وارد شدن به قفس ببرها را دارند این توصیه را می کنند. دستان تان را به قدری آرام به ببرها بزنید که گویا یک پشه یا پرنده روی شان نشسته است.

 باغ وحش های جذاب پوکت، باغ وحش تایگر کینگدام

ورود به قفس ببرها در باغ وحش تایگر کینگدام 

۶- بخش ببرهای نوزاد

در این باغ وحش می توانید از نزدیک ببرهای نوزاد را ببینید و آن ها را لمس کنید. کودکان نیز اجازه ورود به این بخش را دارند. نکته ای که درباره بخش نوزادان باید بدانید این است که پیش از ورود به محیط آن ها باید حتما دستان خود را بشویید، به دلیل این که ببرهای کوچک نیز مانند همه نوزادهای دیگر سیستم ایمنی ضعیفی دارند و نباید باعث شویم که میکروب های بالقوه موجود در بدن شان تحریک شده و موجب ایجاد بیماری شوند.

 جاذبه های پوکت ، باغ وحش تایگر کینگدام

بخش ببرهای نوزاد در باغ وحش تایگر کینگدام

در این باغ وحش بعد از بازدید و خسته شدن می توانید از رستوران یا کافی شاپ استفاده کنید. رستوران به صورت بوفه از میهمانانش پذیرایی می کند و انواع غذاهای بین المللی را در اختیار آن ها قرار می دهد. غذاهای اروپایی، تایلندی و سوشی از محبوب ترین خوراکی‌‌های این غذاخوری به حساب می آیند. ویژگی شاخص رستوران این مرکز، امکان تماشای ببرها در حین غذاخوردن است، شما می توانید در گوشه ای دنج بنشینید و جست و خیز ببرهای بازیگوش را تماشا کنید. در کافی شاپ هم گردشگران تور پوکت می توانند خوراکی هایی از قبیل اسنک، قهوه و چای سفارش دهند و در گوشه ای دنج بنشینند هم نوشیدنی خود را بنوشنند و هم به تماشای ببرها بپردازند.

 تایلند، مکان های گردشگری پوکت ، باغ وحش تایگر کینگدام

عکسی جذاب از باغ وحش تایگر کینگدام
منبع: https://thailandtor.com/

نمایشگر ویدیو
  • ۹۷/۰۳/۱۰
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش