هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تقریحات لذت بخش در کویر گرم مصر 

کویر مصر در کنار روستای مصر در ۴۵ کیلومتری شرق شهرستان جندق و در ۳۰ کیلومتری شمال شهرستان خور از توابع استان اصفهان واقع شده است. کویر مصر یکی از تماشایی ترین کویر های ایران است که با سکوتی مبهم عجین شده است. این کویر در عین سادگی جذابیت های خود را دارد. گردشگرانی که می خواهند آرامش روز و زیبایی ستاره باران شب کویری را ببینند باید حتما به کویر مصر سفر کنند.

 مکان های جذاب اصفهان، کویر مصر اصفهان

غروب زیبا کویر مصر

روستای مصر یا کویر مصر درست در میانه راه دامغان به نائین و اصفهان قرار دارد. روستای مصر توسط چوبانی به نام یوسف، که چاهی را برای دستیابی به منبع آب برای گوسفندانش حفر و به کمک اهالی منطقه آب را با حفر قنات تا مصر امروزی هدایت می‌کند.  نام این روستا از نام یوسف گرفته شد که خود شخص یوسف با توجه به نام خودش از داستان حضرت یوسف در قرآن الهام می‌گیرد آن را مصر نام نهاد.

 استان اصفهان ، کویر مصر

تپه های زیبای شنی در کویر مصر

کمی از روستا مصر که دور شویم به کویر مصر می رسیم. کویری که شن های سبکش سوار بر باد به این سو آن سو می شوند. در کویر مصر می توانید بر روی تپه هایی شنی  قرار گیرد و دریای شنی را با جلوه های زیباییش نظاره گر باشید. رنگ خاکی کویر و صاف ساده بودنش یک رنگی و زیبایی اش را به رخ شما می کشد و با زبان بی زبانی به بیننده خود می گوید که سادگی کویر نیز زیباییهای خودش را دارد.

طبیعت بکر ایران، کویر مصر

تپه های شنی کویر مصر

با رفتن به کویر تفریحاتی زیادی را خواهید چشید که هر کدام از آن ها تجربه متفاوتی و تازگی خاصی به شما ارمغان می دهد. یکی از تفریحات لذت بخش کویر پیاده روی بدون کقش بر روی شن های داغ که احساس خوبی وجودتان را فرا می گیرد. از تفریحات دیگی کویر مصر شتر سواری می باشد. گردشگران با سوار بر شتر تجربه متفادتی را خواهند چشید.

جاذبه گردشگری اصفهان، کویر مصر

شتر سواری در کویر مصر

از لذت های وصف نشدنی که در کویر مصر می توان از آنها استفاده کرد میشود به موتور چهار چرخ یا ATV  و یا آفرود اشاره کرد.  سوار شدن بر موتور چهار چرخ و بالا رفتن از تپه های شنی و سرازیر شدن از آن ها لحظاتی سرشار از هیجان را به شما  هدیه می دهد. از هیجانات دیگر در کویر سوار شدن بر آفرود خودروهای دو دیفرانسل است که لذت خاصی دارد.

 مکان های جذاب ایران، کویر مصر

موتور چهار چرخ سواری در کویر مصر

 مکان های جذاب اصفهان، کویر مصر

آفرود سواری در دل کویر مصر

زیبایی و لذت بردن در کویر در روز خلاصه نمی شود بلکه  شبهای پر ستاره کویر یکی از هیجانات و زیبایی کویر است که پای گردشگران زیادی را به کویر باز می کند. می توانید زیر سقف پر از ستاره آسمارن آتشی بر پا کنید و در سکوت کویر و قاب نقاشی شده آسمان کویر در کنار عزیزانتان بنشیند و بدون تلسکوب در سیاهی شب ستاره های پر نور را ببینید و از آن همه زیبایی لذت ببرید. بعد از دیدن این همه زیبایی وصف نشدنی در کویر مصر می توانید باتور کیش از اصفهان به جزیره کیش سفر کنید و از ساحل های زیبای کیش و جاذبه های گردشگری آن لذت ببیرید.

 جاذبه گردشگری اصفهان، کویر مصر

شبهای پر ستاره کویر مصر
منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com

  • ۹۷/۰۷/۱۹
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش