هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

هیوا کیش

هیوا کیش سایت مرجع اطلاع رسانی کیش

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

تالاب استیل زیباترین تالاب دائمی ایران 

تالاب استیل یکی از تالاب های جذاب و دیدنی کشور عزیزمان ایران است که در ۷ کیلومتری جاده رشت به آستارا واقع شده است. این تالاب ۱۳ متر پایین‌تر از سطح دریاهای آزاد قرار دارد و این تالاب دائمی به عنوان یکی از مقاصد گردشگری مهم گیلان معرفی شده است که هر سال بر تعداد بازدیدکنندگان این مکان افزوده می گردد.

 جاذبه گردشگری گیلان، تالاب استیل

نمایی زیبا از تالاب استیل

تالاب استیل با ۱۳۸ هکتار مساحت در شمالی ترین نقطه استان گیلان قرار دارد و منبع آب این تالاب از بارش‌های باران و به اعتقاد مردم منطقه بخشی از آن هم از چشمه‌های بستر آن تامین می‌شود. طبیعتی که باعث زیبایی دو چندان این تالاب شده است قرارگرفتن چشم اندازهای طبیعی همچون کوهستان، جنگل، مزارع و کشتزارهای خوشرنگ و سرسبز در مجاور این تالاب است که قرار گرفتن این همه زیبایی در کنار هم تصویری شگفت انگیزی را به ببیندگان خود ارائه می دهد.

 طبیعت بکر آستارا، تالاب استیل

تالاب شگفت انگیز استیل

زیباییهای این تالاب تمام شدنی نیستند در هر ضلع این تالاب شما نظاره گر طبیعتی بی نظیر خواهید بود. در ضلع غربی تالاب، پوشیده از جنگل و پوشش‌های سبز گیاهی است و در ضلع شرقی آن درختان توسکای شناور منظره بسیار جالب توجهی را بوجود آورده است. به علت قرار گرفتن ریشه درختان توسکای در تالاب درختان در پهنای تالاب جا به جا می شوند و حرکت می کنند و به همین علت، تالاب استیل به تالاب درختان شناور هم معروف است.

 مناطق دیدنی ایران، تالاب استیل

شناور بودن درختان توسکا در تالاب استیل

تالاب استیل اولین مکانی در کشورمان است که پرنده های مهاجر در آن توقف می کنند؛ همین موضوع این تالاب را به جاذبه ای جذاب برای پرنده نگری تبدیل می کند. با سفر به این تالاب شما شاهد پرنده های زیادی همچون باکلان ها، اگرت ها، ابیا، گاوچرانک، خوتکای سفید و مرغابی سانانی که از مناطق سردسیر به این منطقه آمده اند خواهید بود و از نمونه ای نادر و کمیاب به نام  چنگر نوک سرخ دیدن خواهید کرد. توجه داشته باشید از آنجایی که تالاب استیل در منطقه شکار ممنوع قرار دارد و از آنجایی که پرنده های مهاجر می توانند ناقل آنفولانزای حاد پرندگان باشند، شکارشان ممنوع است.

 جاذبه های استان گیلان، تالاب استیل

مهاجرت پرندگان به تالاب استیل

اگر قرار است یک روز به یاد ماندنی و زیبا رادر این تالاب سپری کنید. باید با قایق موتوری یا قایق پدالی به دل آب بزنید و از سکوت و آرامش تالاب و چشم انداز پیش روی تان لذت ببرید و در زیر سایه درختان سرسبز توسکا که سایه شان را بر قسمت های مختلف دریاچه انداخته اند به گردش در این تالاب جنگلی بپردازید و حس های زیبایی را تجربه کنید.

 طبیعت بکر گیلان، تالاب استیل

قایق سواری در تالاب زیبای استیل آستارا

مکان گردشگری آستارا، تالاب استیل

قایق سواری در تالاب استیل

طبیعتی زیبا، سکوتی مبهم، تالابی بی نظیر را نباید بدون ثبت خاطرات رها کرد باید قبل از خارج شدن از این بهشت کوچک با دوربینتان لحظه های به یادماندیتان را به ثبت برسانید. شما عزیزان می توانید از چشم انداز دلربایی که در برابرتان است، از حیوانات مختلفی که در گوشه و کنار تالاب زندگی می کنند، از درختان شناور در آب و خیلی زیبایی های دیگر عکسی بگیرید و ذوق عکاسی تان را سیراب کنید. توریستان و گردشگران می توانند با تورهای ارزان قیمت تور کیش از رشت به جزیره زیبا و دیدنی کیش سفر کنند و از زیباییهای جزیره کیش لذت ببرند.

 طبیعت بی نظیر آستارا، تالاب استیل

غروب زیبای تالاب استیل

بهترین زمان نظاره گر زیباییهای وصف نشدنی تالاب استیل پاییز است چرا که در این فصل پرنده های مهاجر به این تالاب می آیند و وجود پرندگان زیبابی خاصی به تالاب می دهد و هم جنین طبیعتی بکر با هوایی تازه را استشمام خواهید کرد. البته توجه کنید که اگر در این موقع از سال قصد سفر به این منطقه را دارید حتما لباس گرم همراه ببرید.

 مکان دیدنی گیلان، تالاب استیل

فصل زیبای پاییز در تالاب استیل

منبع: https://تورکیش-تورمشهد.com

نمایشگر ویدیو

  • ۹۷/۰۹/۱۵
  • هیوا اریانا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش تور کیش